كشف كارخانه بچه‌سازی در نیجریه :   كشف كارخانه بچه‌سازی در نیجریه جام جم آنلاین: ...



فعال سازی اینترنت همراه اول , بهینه سازی وب سایت , بهینه سازی

 

كشف كارخانه بچه‌سازی در نیجریه

جام جم آنلاین: مقامات پلیس نیجریه اعلام كردند در حمله به یك پرورشگاه در جنوب این كشور زنان بارداری را یافتند كه نوزادان آنها پس از تولد برای انجام مراسم سنتی از جمله جادوگری به فروش می رفتند.

 

به گزارش روز جمعه جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری فرانسه، اویكا اورجی، مقام پلیس ایالت آكوا ایبوم در جنوب نیجریه گفت: در پی اطلاعاتی كه پلیس در مورد فعالیت های مشكوك در یك پرورشگاه دریافت كرد با حمله به این محل ماموران یك "كارخانه بچه سازی" را كشف كردند.

 

وی افزود: در این عملیات، ماموران هفت زن جوان 18 تا 20 ساله را كه سه نفر از آنها باردار بودند  یافتند. مدیر پرورشگاه، همسرش و یك همدست آنها توسط ماموران دستگیر شدند.

اورجی خاطرنشان كرد: دستگیرشدگان در زندان بوده  و در مقابل دادگاه حاضر خواهند شد و تحقیقاتی در حال انجام است تا مشخص شود، آیا زنان جوان نیز مجرم هستند یا خیر. این زنان هم اكنون در بازداشتگاه به سر می برند.

 

وی توضیح داد: دستگیرشدگان اغلب زنان جوان را در ازای پرداخت 70 هزار نایرا ( معادل 340 یورو) تشویق به باردار شدن كرده و پس تولد نوزادان، آنها را به اشخاصی كه مراسم سنتی، قربانی یا جادوگری انجام می‌دهند ، می فروختند . این نخستین "كارخانه بچه سازی " نیست كه در این نیجریه كشف و منهدم می شود.

 

در اكتبر 2011 ، پلیس 17 زن نوجوان را در ایالت آنامبرا جنوب نیجریه در خانه ای كشف كرد كه نوزادان آنها پس از تولد فروخته می شدند.

 

چند ماه پیش از این نیز 32 زن نوجوان در اتاق های یك بنیاد به اصطلاح خیریه كشف شدند كه روسای بنیاد آنها را با تهدید مجبور به باردار شدن كرده و نوزادان آنها را در ایالت آبیا درجنوب نیجریه به فروش می رساندند.

 

همواره موارد قاچاق انسان در كشورهای آفریقای غربی گزارش می شوند. در این كشورها كودكان خردسال را برای كار در مزارع، معادن، كارگاه ها و یا خدمتكاری منازل به صورت برده از خانواده هایشان  می خرند.

درموارد دیگری كودكان برای كار در شبكه های فحشا و در موارد دیگری برای قربانی كردن یا مراسم جادوی سیاه خرید و فروش می شوند/جام جم آنلاین


ویدیو : كشف كارخانه بچه‌سازی در نیجریه