كتاب‌های درسی ابتدایی سال آینده نو می‌شود :       معاون پژوهشی وزیر آموزش ...



 

ثبت نام کتب درسی ابتدایی , بانک آینده , کتاب درسی

 

 

معاون پژوهشی وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی از تدوین كتاب‌های درسی جدید برای پایه اول و ششم ابتدایی تا سال تحصیلی ۹۱ ـ ۹۰ خبر داد.

 


محی‌الدین بهرام محمدیان افزود: پیش‌بینی ما برای تغییر سایر كتاب‌های درسی و متناسب‌سازی آنها با برنامه درس ملی ۶ سال است.

 


معاون پژوهشی وزیر آموزش و پرورش با اعلام این كه ویرایش نهایی برنامه درس ملی پس از ۴ سال تمام شده است، گفت: پس از اتمام تصویب سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در شورای عالی، آن را در صحن علنی بررسی می‌كنیم.

 


رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی درباره اداره بدون مدیر دفتر تالیف كتب درسی در ۸ ماه گذشته تصریح كرد: مدیركل این دفتر خودم هستم و از زمانی كه حجت‌الاسلام ذوعلم استعفا كرده‌اند، خودم مسوولیت را برعهده دارم تا بیشتر در این دفتر حضور داشته باشم و كارها را پیگیری كنم.محمدیان افزود: طی هفته‌های آینده مدیركل مستقل این دفتر را معرفی می‌كنم.

 


وی با بیان این كه ساختار سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش در حال نهایی شدن است، گفت: ۲ معاونت و ۴ دفتر را برای این سازمان پیشنهاد كرده‌ایم كه بزودی تصویب خواهد شد.

 


كتاب كمك درسی «خلیج فارس»



معاون پژوهشی وزیر آموزش و پرورش درباره كتاب خلیج‌فارس نیز گفت: این كتاب جزو كتاب‌های رسمی آموزشی نیست بلكه كتاب كمك آموزشی است كه مورد استفاده كارشناسان، معلمان و دانش‌آموزان قرار می‌گیرد.

 


محمدیان با بیان این كه این كتاب ۱۲ فصل دارد، افزود: موقعیت جغرافیایی خلیج فارس و تاریخچه آن، ژئوپلتیك سیاسی، اقتصادی و زیست بومی جزو فصل‌های مهم كتاب است و در تاریخچه آن به قدیمی‌ترین اسناد خلیج فارس ـ كه در مراكز بین‌المللی موجود است ـ اشاره شده است.

 


وی افزود: مخاطبان این كتاب دانش‌آموزان دوره دبیرستان و معلمان هستند و چاپ اول آن در ۳۰۰۰ نسخه است.... /  جام‌جم آنلاین

 



ویدیو : كتاب‌های درسی ابتدایی سال آینده نو می‌شود