كاهش ۱۴ دلاری بهای طلا در بازارهای جهانی :   بهای طلا در بازار جهانی روز سه ...



 

جنگ جهانی دوم , روز جهانی کودک , جنگ جهانی اول

بهای طلا در بازار جهانی روز سه شنبه برای نخستین بار در سه روز گذشته در پی قوی تر شدن دلار و نگرانی های سرمایه گذاران نسبت به یونان كاهش یافت.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) به نقل از وال استریت ژورنال، معاملات حجم بالای طلا برای تحویل در ماه فوریه در بازار كامكس نیویورك، با ۱۳.۸۰ دلار یا ۰.۸ درصد كاهش بها، به هزار و ۶۶۴ دلار و ۵۰ سنت در هر اونس رسید.

با صعود شاخص دلار آی سی ای به سطح بالای ۸۰.۱۸۴ واحد، معاملات طلا به دلار تسلیم فشار دلار قوی تر شد. معاملات طلا به دلار قیمت گذاری می شوند و از این رو به هنگام افزایش ارزش دلار، قیمت آنها برای خریدارانی كه از ارزهای خارجی استفاده می كنند، گران تر می شود.

از سوی دیگر خریداران آسیایی طلا با رسیدن ایام تعطیلات سال نوی چینی در حاشیه قرار گرفته اند. بازارهای چین و تایوان برای باقی هفته تعطیل خواهد بود در حالی كه سنگاپور و هنگ كنگ فعالیت خود را از روز چهارشنبه از سرگرفتند.

اما در بازار فلزات دیگر، نقره برای تحویل در ماه مارس، ۰.۹ درصد كاهش بها یافت و به ۳۱.۹۷۵ دلار در هر اونس رسید.

معاملات پالادیم برای تحویل در ماه مارس در بازار نایمكس، ۱.۲ درصد كاهش یافته و به ۶۸۰.۵۵ دلار در هر اونس رسید. پلاتین برای تحویل در ماه آوریل، ۰.۶ درصد كاهش یافته و به هزار و ۵۵۲ دلار و ۴۰ سنت در هر اونس رسید.... / خبرگزارى ایسنا

 


ویدیو : كاهش ۱۴ دلاری بهای طلا در بازارهای جهانی