كاهش وزن سریع باعث ریزش مو می‌شود :     یك متخصص پوست، ‌مو و زیبایی با بیان ...



 

کمبود چه ویتامینی باعث ریزش مو میشود , چه چیزی باعث سقط سریع جنین میشود , چه چیزی باعث رشد سریع مو میشود

 

یك متخصص پوست، ‌مو و زیبایی با بیان این كه استرس، كندن و كوتاه كردن مو در سفید شدن موها تاثیری ندارد، گفت : سفیدی موها تنها جنبه ارثی دارد.

 

دكتر فرهاد ملك زاد، متخصص بیماریهای پوست و مو، در گفت و گو با ایسنا، درباره شایع‌ترین علل ریزش مو در زنان و مردان گفت: در مردان بیشتر مسائل ژنتیكی و ارثی در ریزش مو مطرح موثر است و در زنان دلایل متفاوتی مانند كاهش وزن سریع، بیماری شدید كه بدن را تضعیف ‌كند، ‌افت هورمون‌ها در زمان یائسگی و كاهش وزن بعد از زایمان می‌تواند ریزش مو را به دنبال داشته باشد.

وی ادامه داد: ریزش مو مسئله نگران كننده‌ای نیست و معمولا در بسیاری از موارد برگشت پذیر و قابل درمان است. ریزش 50 تا 100 تار مو در روز طبیعی است و اگر بروز این مسئله افزایش پیدا كند مراجعه به پزشك متخصص لازم است.

دكتر ملك زاد دلیل ریزش مو پس از رژیم‌های غذایی را كاهش وزن سریع عنوان كرد و گفت: كمبود پروتئین و فقر آهن موجب بروز این آسیب می‌شود بنابراین در برنامه‌های رژیمی باید مواد غذایی پروتئین دار و آهن دار تجویز شود.

وی گفت: در حال حاضر داروهای مختلفی برای درمان انواع ریزش مو تجویز می‌شوند، بعضی از آنها به منظور برطرف كردن علت زمینه‌ای ریزش بوده و به طور غیر مستقیم باعث طبیعی شدن ریزش مو می‌شوند. بنابراین نكته مهم در درمان این بیماری قبل از تجویز دارو، تشخیص دقیق علت ریزش مو بوده و با توجه به نوع و علت بیماری، برنامه درمان افراد متفاوت است.

وی در ادامه درباره علت سفیدی موها گفت: سفیدی مو بیشتر جنبه ارثی دارد و معمولا فاكتور خارجی‌ عامل ایجاد آن نیستند مگر اینكه فرد بیماری تیروئید داشته یا دچار كمبود ویتامین باشد و در عین حال كه «استرس» امری شایع است ولی نمی‌تواند دلیل این عارضه باشد و قابل اثبات نیست. تاكنون مطالعات دقیقی در این زمینه صورت نگرفته است.../ایسنا


ویدیو : كاهش وزن سریع باعث ریزش مو می‌شود