قیمت 1 کیلو چغاله بادام برابر با 10 کیلو مرغ! : در حالی که امسال چغاله بادام ...


در حالی که امسال چغاله بادام زودتر از سال‌های قبل و پیش از آمدن بهار به بازار تهران رسیده، قیمت آن کیلویی 80 هزار تومان است که به گفته نایب رییس خانه کشاورز این قیمت منطقی نیست و تا 10 روز آینده شکسته می‌شود. خبرگزاری ایسنا: در حالی که امسال چغاله بادام زودتر از سال‌های قبل و پیش از آمدن بهار به بازار تهران رسیده، قیمت آن کیلویی 80 هزار تومان است که به گفته نایب رییس خانه کشاورز این قیمت منطقی نیست و تا 10 روز آینده شکسته می‌شود.

چغاله‌ بادامی که در سال‌های گذشته چند روز مانده به عید به صورت نوبر و با قیمت‌های بالا به بازار می‌آمد، این بار حدود دو هفته زودتر به بازار آمده که نشان می‌دهد تغییر شرایط اقلیمی، فصل بهار را جلوتر انداخته است.

امسال چغاله‌بادام نه تنها زودتر‌ از سال‌های قبل به بازار آمد، بلکه قیمت آن نیز نجومی‌تر شده است؛ به گونه‌ای که هر سیر (75 گرم) چغاله‌بادام 6000 تا 7000 تومان فروخته می‌شود؛ یعنی کیلویی 80 هزار تومان که تقریبا با بهای 10 کیلوگرم گوشت مرغ و سه کیلوگرم گوشت قرمز برابر است!

عنایت‌الله بیابانی، نایب رییس خانه کشاورز در این زمینه به ایسنا گفت: امسال به دلیل بهار زودرس چغاله‌بادام زودتر از سال‌های گذشته به بازار آمده که البته قیمت آن در شرایط نورس نیز غیرمنطقی است.

وی افزود: مطمئنا قیمت چغاله‌بادام تا 10 روز دیگر شکسته می‌شود و قیمت منطقی برای بازار نورس آن حدود 20 هزار تومان و قیمت منطقی برای بازار در شرایط عادی بین 10 تا 15 هزار تومان است.

نایب رییس خانه کشاورز گفت: چغاله بادام محصولی نیست که همه آن را مصرف کنند، بلکه تقاضای آن عمدتا از سوی قشری خاص است؛ بنابراین نوسان در قیمت آن چندان آسیبی به بازار محصولات کشاورزی نمی‌زند.


ویدیو : قیمت 1 کیلو چغاله بادام برابر با 10 کیلو مرغ!