قیمت کاروان‌ های حج تمتع 94 : رییس سازمان حج و زیارت با اعلام کمترین و بیشترین ...


رییس سازمان حج و زیارت با اعلام کمترین و بیشترین هزینه تشرف به حج تمتع در سال 94، از کاهش 5 درصدی هزینه تشرف به خانه خدا در سال 94 خبر داد. خبرگزاری ایرنا: رییس سازمان حج و زیارت با اعلام کمترین و بیشترین هزینه تشرف به حج تمتع در سال 94، از کاهش 5 درصدی هزینه تشرف به خانه خدا در سال 94 خبر داد.

سعید اوحدی گفت: بر این اساس، حداقل و حداکثر قیمت کاروان های حج سال آینده به ترتیب هفت میلیون و 300 هزار تا 10 میلیون و 200 هزار تومان خواهد بود.

رییس سازمان حج و زیارت توضیح داد: سال گذشته قیمت ارز، دو هزار و 660 تومان بود اما در بودجه سال 94 این رقم حدود دو هزار و 800 تومان لحاظ شده و نسبت به سال گذشته حدود هفت درصد افزایش یافته است اما به دلیل این که سازمان حج و زیارت ارز مورد نیاز خود را با مساعدت بانک مرکزی سال گذشته خریداری کرد، افزایش قیمت ارز شامل حال کاروان های حج 94 نشد.

اوحدی تصریح کرد: در نهایت با مدیریتی که صورت گرفت، قیمت تمام شده تشرف به خانه خدا در حج سال آینده بر خلاف افزایش قیمت ارز، تورم 18 درصدی در کشور و تورم در عربستان، حدود 5 درصد کاهش یافت.

رییس سازمان سازمان حج و زیارت یادآور شد: در سال گذشته قیمت کاروان ها بین هفت میلیون و 800 تا 10 میلیون و 700 هزار تومان بود.

دریافت هزینه تشرف به خانه خدا در 2 قسط

اوحدی همچنین از دریافت هزینه تشرف به خانه خدا در 2 قسط همچون سال گذشته خبر داد و گفت: با آغاز نام نویسی مشمولان در کاروان ها از سوم بهمن ماه، متقاضیان سفر به سرزمین وحی یک هفته پس از نام نویسی در کاروان مهلت دارند، قسط نخست را پرداخت کنند.

به گفته رییس سازمان حج و زیارت قسط دوم هزینه تشرف به حج تمتع، نیمه دوم فروردین ماه سال 94 از متقاضیان دریافت می شود.

بنابر اعلام سازمان حج و زیارت، دارندگان فیش های ثبت نام تا تاریخ 15 اسفند ماه سال 84 می توانند برای نام نویسی در کاروان های سال 94 نام نویسی کنند.

سال آینده نیز مانند امسال حدود 64 هزار زایر ایرانی به حج تمتع مشرف می شوند.

سوم بهمن ماه امسال نیز قرار است در دیدار رییس سازمان حج و زیارت با وزیر حج عربستان، تفاهم نامه حج سال 94 بین ایران و عربستان امضا شود.


ویدیو : قیمت کاروان‌ های حج تمتع 94