قیمت واحدهای مسکونی در حومه تهران : خریداران باید متاهل باشند و از سال 85 تا ...


خریداران باید متاهل باشند و از سال 85 تا به امروز از بانک هیچ‌گونه وامی‌مربوط به مسکن دریافت نکرده باشند و سند ملک هم به نام خریدار نباشد در این صورت از وام مسکن مهر بهره‌مند می‌شوند. وام 20 میلیون تومانی خرید مسکن آن هم با 12 درصد بهره شاید برای خریداران واحدهای مسکونی در تهران به اندازه کافی مشکل گشا نباشد، اما وام‌های 20 میلیون تومانی خرید واحدهای مسکونی حومه تهران از نوع «وام‌مسکن مهر» از نظر متقاضیان این قسمت از بازار مسکن بسیار مشکل گشا خواهد بود چراکه وام‌های 20 میلیون تومانی مسکن مهر با بهره 4 درصد به متقاضیان واگذار می‌شود.

این روزها برخی از واحدهای مسکونی نوساز یا کمتر از چند سال ساخت در شهرهای حومه تهران از جمله مارلیک و اندیشه از وام‌های 20 میلیون تومانی مسکن مهر برخوردار هستند و از این طریق خریداران می‌توانند حداقل نزدیک به نیمی‌از قیمت خرید را فراهم کنند.

یکی از بنگاهداران فعال در شهر اندیشه واقع در فاز یک در این باره گفت: برخی از سازنده‌های مجتمع‌های مسکونی در حومه تهران از دولت درخواست تعلق وام‌های 20 میلیون تومانی مسکن مهر را برای کلیه واحدها کرده‌اند و با پیشنهاد آنها موافقت شده است؛ به‌طوری که در زمان تحویل واحدها، فروشنده خریداران را به بانک معرفی می‌کند تا مراحل دریافت وام انجام گیرد.

وی در این باره افزود: وام‌های 20 میلیون تومانی مسکن مهر از بهره 4 درصد برخوردار هستند و آن دسته از خریداران که واحدهای مسکونی را با کمک این وام خریداری کرده‌اند باید به مدت 25 سال، اقساط (ماهانه حدود 160 هزار تومان) این وام را پرداخت کنند که به طور کلی بازپرداخت این وام 28 میلیون تومان خواهد بود و نرخ اقساط ماهانه از ابتدا تا به آخر غیرقابل افزایش یا کاهش است.

علاوه براین یکی دیگر از فعالان بازار مسکن در شهر مارلیک درباره خرید و فروش واحدهای مسکونی شخصی ساز توسط وام مسکن مهر، اظهار کرد: خریداران در بازار مسکن حومه تهران از امتیازی برخوردار هستند که متقاضیان مسکن در بازار تهران از آن منع هستند و آن هم وام 20 میلیون تومانی خرید مسکن مهر است. البته همه خریداران واحدهای مسکونی در حومه تهران نمی‌توانند از این امتیاز بهره‌مند شوند، زیرا دریافت این وام شرایط خاصی دارد.

این مشاور املاک در ادامه افزود: خریداران باید متاهل باشند و از سال 85 تا به امروز از بانک هیچ‌گونه وامی‌مربوط به مسکن دریافت نکرده باشند و سند ملک هم به نام خریدار نباشد در این صورت از وام مسکن مهر بهره‌مند می‌شوند.

یکی از بنگاهداران مسکن اعلام کرده است: «چرا مستاجر ؟! با هر سرمایه‌ای با ما خانه‌دار شوید» پیشوا، 20 میلیون تومان وام مسکن مهر 4 درصد، شخصی ساز، قیمت هر متر مربع از 350 هزار تا 650 هزار تومان.

در آگهی دیگری عنوان شده است: شهرک مارلیک، آپارتمان‌های سوپرلوکس با کلیه امکانات، دنج، خوش آب و هوا، محوطه‌سازی زیبا، خوش نقشه به همراه 20 میلیون تومان وام مسکن مهر.



ویدیو : قیمت واحدهای مسکونی در حومه تهران