قیمت ها پایین کشیده می شود :           به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازرگانی ...



 

 

پایین ترین قیمت , قیمت قرصهای چاق کننده پایین تنه , خودروهای قیمت پایین

 

 

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازرگانی ایران، سیدعلیرضا شجاعی با تایید دریافت این نامه اظهار داشت: در این نامه ها تاکید شده است که اجرای برنامه هدفمند کردن یارانه ها یک طرح بزرگ مردمی بوده است و همه اقشار جامعه باید در آن به بهترین و موثرترین شیوه مشارکت و همراهی داشته باشند.

شجاعی به بخش دیگری از نامه های ارسالی اشاره کرد و افزود: واحدهای تولیدی در این نامه ها اظهار داشته اند؛ به منظور حمایت هرچه بیشتر از مصرف کننده و همراهی با اجرای این قانون تمام همت خود را به کار خواهند بست تا در شرایط کنونی قیمت کالاها افزایش نیابد و در این مسیر اجحافی به مصرف کنندگان صورت نگیرد.

وی تاکید کرد: این شرکت ها اعلام داشته اند که ضمن رعایت مقررات قانونی، در زمان هدفمندسازی یارانه ها در امر توزیع و پخش بهینه محصولات خود در سراسر کشور تلاش مضاعف خواهند کرد.

سخنگوی وزارت بازرگانی در ادامه، خاطرنشان کرد: وزارت بازرگانی امیدوار است بسته های حمایتی که در بخش تولید تدوین و تنظیم شده است و براساس قانون، ۳۰ درصد باز توزیع یارانه ها به این حوزه اختصاص خواهد یافت، بتواند زمینه توسعه کمی و کیفی تولید و رقابت پذیر شدن کالاهای ایرانی را فراهم کند.

برخورد قاطع و جرایم سنگین

از سوی دیگر معاون وزیر بازرگانی با تاکید بر اینکه جریمه های سنگینی برای تداوم تخلف در پایان اولتیماتوم ۴۸ ساعته به برخی تولیدکنندگان در نظر گرفته شده است، گفت: تولیدکنندگان متخلف را به تعزیرات حکومتی معرفی می کنیم.

محمدحسن نکویی مهر در گفت وگو با «مهر» گفت: براساس مصوبه کارگروه کنترل بازار، واحدهای تولیدی حق افزایش قیمت را بدون هماهنگی با سازمان حمایت ندارند، بر این اساس اگر واحد تولیدی به دلایل منطقی، درخواست افزایش قیمت داشته باشد، می تواند مستندات خود را به سازمان حمایت ارائه کرده و بعد از تایید کارگروه از مکانیزم های جبرانی بهره گیرد، اما حق افزایش قیمت را ندارد، بلکه ممکن است مابه التفاوت دریافت کند.

معاون وزیر بازرگانی با تاکید بر اینکه دولت راضی به ضرر تولیدکنندگان نیست، افزود: در شرایطی که قیمت برخی کالاها و مواد اولیه در بازارهای جهانی رو به افزایش است، منطقی نیست که اجازه ندهیم قیمت ها افزایش پیدا کند، اما این به معنای آن نیست که دولت اجازه می دهد قیمت ها برای مصرف کنندگان افزایش یابد، بلکه تدبیری خواهد اندیشید که براساس مکانیزم های جبرانی، تولیدکنندگان ضرر نکنند.

وی تصریح کرد: افزایش قیمت های جهانی در مقطع حساس کنونی که قرار است قانون هدفمند کردن یارانه ها در کشور اجرا شود، نباید بر قیمت مصرف کننده تاثیرگذار باشد، به همین دلیل است که دولت افزایش قیمت ۲۲ قلم کالای اساسی سبد خانوار را ممنوع اعلام کرده، اما در مقابل به تولیدکنندگانی که به صورت منطقی، درخواست افزایش قیمت داشته باشند، کمک خواهد کرد تا ضرر نکنند.

نکویی مهر با اشاره به اولتیماتوم ۴۸ ساعته سازمان حمایت به تولیدکنندگان متخلف گفت: تعداد بسیار اندکی از تولیدکنندگان اقدام به افزایش غیرقانونی قیمت ها کرده اند، بر این اساس سازمان حمایت آنها را رصد کرده و اطلاعات همه آنها را در اختیار دارد.

رییس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان خاطرنشان کرد: متخلفان هم اکنون برای سازمان حمایت شناخته شده هستند و اگر قیمت ها را کاهش ندهند برخوردها قاطع و جرایم سنگین خواهد بود.

نکویی مهر همچنین با اشاره به انجام تفاهم با انجمن های تولیدی برای جلوگیری از هرگونه افزایش قیمت به خصوص در کالاهای اساسی گفت: هم اکنون که در زمان پیش از اجرای قانون هدفمند کردن یارانه ها هستیم، دلیلی برای افزایش قیمت وجود ندارد و قیمت حامل های انرژی هنوز تغییر نکرده است.

وی اظهار داشت: هشدارهای جدی به متخلفان داده شده است، اما اگر از مهلت تعیین شده بگذرد و آنها تغییری در رفتار خود نداشته باشند، قطعا مورد برخورد جدی قرار می گیرند.

از سوی دیگر، استاندار تهران اعلام كرد: ۸۰۰ بازرس آموزش دیده و ۲۰ گروه سیار تعزیراتی در سطح استان، آماده نظارت بر اجرای قانون هدفمندسازی یارانه ها هستند.

مرتضی تمدن در همایش قانون هدفمند كردن یارانه ها با محوریت بسته سیاستی و حمایتی بخش بازرگانی، به حمایت كامل اصناف و اتحادیه ها از اجرای قانون هدفمند كردن یارانه ها اشاره كرد و افزود: هیچ فردی در كشور با سلایق گوناگون درباره اجرای این قانون تردیدی ندارد.

تمدن با طرح این پرسش كه چه كسی می تواند مخالف اجرای عدالت باشد؟ گفت: ممكن است برخی افراد روی روش های اجرا حرف یا نقدی داشته باشند كه در این زمینه دولت از آن استقبال كرده و پذیرای شنیدن نقدهای آنان است.

استاندار تهران با بیان اینكه سالانه ۴۰ هزار میلیارد ریال یارانه نان پرداخت می شود؛ در حالی كه نانوایان، مردم و دولت از این روند راضی نیستند، یادآور شد: كافی است این رقم را با ۸۰ هزارمیلیاردریال بودجه عمرانی استان های كشور قیاس كنید تا ببینید كه چگونه ثروت عظیم ملی تنها صرف یك كالا می شود و هیچ گونه رضایتی را نیز در بر ندارد.

قیمت تمام شده بالا است

رییس اتاق ایران نیز معتقد است که قیمت تمام شده تولید در کشور بالا است و با توجه به در پیش بودن اجرای قانون هدفمند سازی یارانه ها، باید ازافزایش غیر منطقی قیمت کالاهای تولیدی و صادراتی جلوگیری کرد.

محمد نهاوندیان در گفت وگو با «شابا» تصریح کرد: قانون هدفمندسازی یارانه ها هزینه هایی دارد که برای اصلاح ساختار اقتصادی کشور باید این هزینه ها را پرداخت و با اتخاذ سازوکار اصولی با عوامل افزایش غیر منطقی قیمت کالاهای تولیدی و صادراتی مقابله کرد.

نهاوندیان، توفیق هدفمندسازی یارانه ها را منوط به همکاری کامل بین دستگاه های مسوول ، فعالان اقتصادی و جامعه مصرف کننده دانست و افزود: اشتراک در اطلاعات برای ایجاد این همکاری لازم و ضروری است، ضمن اینکه باید با اطلاع رسانی به موقع فرصت انطباق با شرایط جدید را برای بخش های مختلف فراهم کرد.

وی افزود: یکی از راهکارهای جلوگیری از افزایش غیر منطقی قیمت تمام شده و کاهش قدرت رقابت پذیری ، آزاد سازی قیمت حامل های انرژی واحدهای تولیدی در مرحله دوم اجرای این قانون است. به اعتقاد نهاوندیان ، تخصیص یارانه به بخش صادرات صرفا باید در مراحل اولیه باشد تا صادرات بتواند به اقتصاد ملی کشور کمک کند.

به گفته وی ، تحقق این هدف نیازمند شفاف سازی قیمت ها و مقابله با عوامل افزایش قیمت کالاهای تولیدی است.

یادآور می شود که گزارش اخیر بانک مرکزی نشان می دهد که قیمت گوشت قرمز، گوشت مرغ، روغن نباتی، قندوشکر، سبزی های تازه و چای در هفته منتهی به هفتم آبان ماه نسبت به مدت مشابه در سال قبل به ترتیب ۶/۲۲ درصد، ۸/۲۳ درصد، ۲۹ درصد، ۴/۳۹ درصد، ۹/۳۹ درصد و ۱۳ درصد افزایش یافته است. در همین حال، در هفته مورد بررسی، قیمت برنج نسبت به مدت مشابه در سال گذشته دو درصد کاهش نشان می دهد، همچنین قیمت لبنیات، تخم مرغ، حبوب و میوه های تازه در هفته منتهی به هفتم آبان ماه نسبت به مدت مشابه در سال قبل ۹/۳ درصد، ۸/۳ درصد، ۷/۱۲ درصد و ۹/۲۹ درصد افزایش یافته است.

عینک تولید محور بزنید!

و اما بهروز صادقی،عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی مازندران و رییس کمیسیون صنعت اتاق ایران در گفت وگو با خبرنگار «دنیای اقتصاد» با ابراز تاسف از اقدام وزارت بازرگانی برای اولتیماتوم به تولیدکنندگان جهت کاهش قیمت کالاهایشان این موضوع را عجیب و غریب عنوان کرد و اظهار داشت: وزارت بازرگانی سازمان تعزیرات را برای کاهش قیمت کالاهایشان سراغ تولیدکنندگان فرستاده و انتظار دارد وقتی قیمت مواد اولیه ای نظیر روغن، شکر، آرد، گندم، سوخت و سایر مواد اولیه در سطح جهانی بالا رفته، تولیدکننده داخلی قیمت کالایش را ثابت نگه دارد. صادقی ادامه داد: مانند گذشته تعزیرات حکومتی ایجاد کردیم، چند تولیدکننده را جریمه می کنیم و به این فکر نمی کنیم که چه بر سر تولید و اشتغال خواهد آمد.

این فعال اقتصادی خطاب به وزیر بازرگانی بیان کرد: «آقای وزیر باید عینک تولید محور بزنید» ما همیشه می خواهیم چرخ را از نو بسازیم . وی در ادامه افزود: نمی دانم چرا همیشه اینقدر به خودمان فشار می آوریم که طرح ارائه دهیم، ببینید کشورهای همسایه چه کرده اند ما همان را انجام دهیم..../تحلیل:دنیای اقتصاد


ویدیو : قیمت ها پایین کشیده می شود