قیمت مسکن در حومه تهران + جدول : مشاوران املاک فعال در استان البرز معتقدند ...


مشاوران املاک فعال در استان البرز معتقدند از زمانی که کرج از تهران جدا شد قیمت مسکن در منطقه از آرامش ویژه‌ای برخوردار شد.

 

 

 

پادشا به نقل از دنیای اقتصاد: مشاوران املاک فعال در استان البرز معتقدند از زمانی که کرج از تهران جدا شد قیمت مسکن در منطقه از آرامش ویژه‌ای برخوردار شد.

البته واحد مسکونی سنددار در برخی از مناطق کرج همچون گنج، ارزشمند و دست نیافتنی شده است، چراکه تعداد قابل توجهی واحدهای مسکونی در مناطقی از کرج از سند قولنامه‌ای برخوردار هستند در صورتی که در حال حاضر اکثر متقاضیان مسکن در بازار به دنبال واحدهای سنددار هستند.

از طرف دیگر کمیابی واحدهای سنددار تنها مشکل خریداران این دسته از واحدهای مسکونی نیست زیرا افزایش قیمت 20 درصدی به معضل دیگری برای متقاضیان تبدیل شده است.

یکی از بنگاهداران فعال در منطقه گلشهر کرج در رابطه با وضعیت فعلی قیمت‌های پیشنهادی وحجم معاملات ملکی گفت‌: گرانی واحدهای مسکونی در تهران به بازار مسکن کرج نیز سرایت کرده است، چراکه طی ماه‌های اخیر بسیاری از مالکان نرخ فروش واحدهای خود را افزایش داده اند و دلیل آن را رشد صعودی قیمت مسکن در تهران اعلام می‌کنند و علاوه براین حجم اندک واحدهای سنددار دلیل رشد چشمگیر قیمت واحدهای مسکونی در این منطقه از کرج شده است.

وی درباره تفاوت قیمت بین یک واحد مسکونی قولنامه‌ای نوساز با کلیه امکانات با واحد مشابه البته سنددار، تصریح کرد‌: کمترین قیمت هر متر مربع واحد مسکونی قولنامه‌ای حدود 600 هزار تومان و ارزش یک واحد سنددار متری یک میلیون و 300 هزار تومان برآورد می‌شود. سلجوقیان در رابطه با وضعیت فعلی بازار اجاره واحدهای مسکونی در گلشهر اظهار کرد‌: آبان ماه آخرین باری بود که نرخ اجاره واحدهای مسکونی دچار نوسان شد.

برای مثال، یک واحد 60 متری که تابستان با شرایط 8 تا 9 میلیون تومان بصورت رهن کامل به مستاجر تحویل داده می‌شد حال به میزان 10 تا 11 میلیون تومان به متقاضی واگذار می‌شود.

این مشاور املاک در این باره تاکید کرد‌: کاهش عرضه علت اصلی افزایش اجاره بها شده است زیرا حجم متقاضی در نیمه دوم سال بیش از میزان عرضه واحدهای مسکونی بوده است و هر روز از تهران مهاجرت‌هایی به عنوان سکونت در کرج انجام می‌شود و این نقل و انتقالات دلیلی بر افزایش تعداد مستاجران در کرج می‌شود.

سلجوقی درباره علت رشد مهاجرت به کرج و افزایش مستاجران در بازار اجاره تاکید کرد‌: دلیل اینکه اکثر افراد از تهران به قصد سکونت به کرج مهاجرت می‌کنند، اجاره‌های سرسام‌آور در تهران است که آنها قدرت پرداخت چنین نرخ‌های اجاره‌ای را ندارند.

این بنگاهدار درباره تاثیر یکساله استانی شدن شهر کرج بر بازار مسکن این منطقه خاطر نشان کرد‌: اگر کرج مانند سابق جزئی از تهران محسوب می‌شد بازار مسکن این منطقه نوسان قیمت تهران را ارث می‌برد.

اما از زمانی که به عنوان استان مستقل شناخته شده است تنها افرادی که از نقدینگی و سرمایه اندک برخوردار هستند این استان را برای سکونت انتخاب می‌کنند. همچنین یکی از مشاوران املاک فعال در منطقه جهانشهر و عظیمیه کرج گفت‌: قیمت‌های پیشنهادی فروش واحدهای مسکونی در مقایسه با سال گذشته بین 30 تا 40 درصد رشد یافته است.


قیمت مسکن در تهران , قیمت مسکن در منطقه 22 تهران , قیمت مسکن در مناطق مختلف تهران در سال 95

 


ویدیو : قیمت مسکن در حومه تهران + جدول