قیمت مسکن از جنوب تا شمال تهران : 5 میلیون و 100 هزار تومان، اختلاف قیمت بین ...


5 میلیون و 100 هزار تومان، اختلاف قیمت بین بیشترین نرخ‌های متعادل پیشنهادی فروش واحدهای مسکونی در شمال و جنوب تهران است. 5 میلیون و 100 هزار تومان، اختلاف قیمت بین بیشترین نرخ‌های متعادل پیشنهادی فروش واحدهای مسکونی در شمال و جنوب تهران است.

البته گاهی اوقات این فاصله به بیش از 5 میلیون تومان هم می‌رسد که این میزان اختلاف منطقی نیست، چراکه یک واحد مسکونی در شمال تهران که قیمت هر متر مربع آن 10 میلیون تومان اعلام می‌شود یا یک مورد خاص به لحاظ کمیت و کیفیت است یا اینکه قیمت آن بر اساس سلیقه تعیین شده است.

 امروز نبض بازار به مقایسه واحدهای مسکونی 100 متری نوساز و 70 متری در شمال و جنوب تهران پرداخته است.

 حاکی از این مساله است که برای فروش یک واحد مسکونی 100 متری نوساز در جنوب تهران واقع در خیابان زمزم، متری یک میلیون و 30 هزار تومان پیشنهاد شده و در خیابان ازگل یک واحد 100 متری، 2 میلیون و 800 هزار تومان پیشنهاد شده است که این موضوع بیانگر اختلاف قیمت یک میلیون و 770 هزار تومانی بین کمترین نرخ‌های متعادل پیشنهادی فروش واحدهای مسکونی 100 متری در شمال و جنوب تهران است.

از سوی دیگر 5 میلیون و 100 هزار تومان فاصله بین بیشترین نرخ‌های متعادل اعلام شده برای واحدهای 100 متری نوساز بین جنوب و شمال است زیرا 6 میلیون و 500 هزار تومان قیمت پیشنهادی هر متر مربع یک واحد 100 متری نوساز در خیابان فرشته است که در مقابل یک میلیون و 400 هزار تومان ارزش هر متر واحد مشابه در شهرک شریعتی در جنوب تهران، فاصله قیمتی بین این دو واحد کاملا محرز است.

همچنین شواهد نشان‌دهنده این مساله است که قیمت هر متر مربع اکثر واحدهای نوساز مسکونی در شمال تهران بین 3 تا 4 میلیون تومان و ارزش هر متر مربع اکثر واحدهای نوساز مسکونی در جنوب تهران از یک میلیون تومان تا یک میلیون و 400 هزار تومان تعیین می‌شود.

علاوه براین جداول نرخ‌های پیشنهادی فروش واحدهای 50 متری در شمال و جنوب تهران، یک میلیون و 380 هزار تومان را میزان اختلاف بین کمترین قیمت‌های تعیین شده و 3 میلیون و 600 هزار تومان را فاصله بین بیشترین نرخ‌های اعلام شده، عنوان می‌کند.

بازه قیمت متعادل هر متر واحدهای مسکونی50 متری نوساز و چند سال ساخت (25 ساله) در شمال تهران بین 2 میلیون و 500 هزار تا 5 میلیون تومان است که نرخ هر متر مربع واحدهای نوساز از 3 تا 5 میلیون تومان ارزش‌گذاری می‌شود و هر متر واحدهای بیش از 15 سال ساخت، کمتر از 3 میلیون تومان در نظر گرفته شده می‌شود.




ویدیو : قیمت مسکن از جنوب تا شمال تهران