قیمت مربیان فوتبال در ایران طی این سال‌ها به صورت کاذب افزایش یافته است :



قیمت عمل افزایش قد در ایران , مقایسه عملکرد مربیان تیم ملی فوتبال ایران ، بعد از انقلاب , رده بندی مربیان فوتبال ایران

 

 اخبار ورزشی - قیمت مربیان فوتبال در ایران طی این سال‌ها به صورت کاذب افزایش یافته است

اگر در فوتبال جهان چند مربی خاص نظیر پپ گواردیولا، خوزه مورینیو و کارلو آنچلوتی را استثنا کنیم، قرارداد قشر مربیان از بازیکنان در دنیای حرفه‌ای بالاتر نیست.

اگر در فوتبال جهان چند مربی خاص نظیر پپ گواردیولا، خوزه مورینیو و کارلو آنچلوتی را استثنا کنیم، قرارداد قشر مربیان از بازیکنان در دنیای حرفه‌ای بالاتر نیست، اما متاسفانه در فوتبال ایران پدیده تازه‌ای شکل گرفته که مربیان نیز همپای افزایش بحث برانگیز قرارداد بازیکنان خواستار این هستند که قراردادی برابر با ستاره‌های تیم‌هایشان و بعضا چند درصدی نیز بالاتر از آنان داشته باشند.

هر چند این مساله در ارتباط با چند مربی خاص فوتبال کشورمان صدق می‌کند که قراردادهای میلیاردی داشته‌اند، اما این سوال مطرح است که آیا جایگاه و شایستگی مربیان ما با این قراردادهای میلیاردی برابری می‌کند؟

این پدیده در شرایطی روز به روز در فوتبال ما ریشه دوانده که منهای آن چند مربی خاص که به آنها اشاره کردیم، مربیان فوتبال حقوقی معادل بازیکنانشان نمی‌گیرند و این نیز امری پذیرفته شده است. اما در فوتبال ایران و به دنبال افزایش کاذب قیمت‌های بازیکنان رفته‌رفته این فکر در ذهن تعدادی مربی خاص شکل گرفت که وقتی فلان بازیکن تیم قرارداد یک میلیاردی می‌گیرد، چرا آنها نباید چنین قراردادی داشته باشند.

 

آنها دلیل نیز می‌آورند اگر قرارداد یک مربی300 یا 400 میلیون تومان باشد، نمی‌تواند به ستاره میلیاردی تیمش امر و نهی کند و مسائلی از این دست که به طور معمول جای چنین مباحثی در فوتبال ایران است و الا در فوتبال جهان چنین مباحثی مطرح نیست و فوتبالیست‌ها و مربیان بر اساس جایگاه و سطح فوتبالشان و در عین حال میزان پولی که به‌دنبال مباحث اسپانسری می‌توانند با خود به یک باشگاه تزریق کنند، قیمت‌شان تعیین می‌شود.

این در شرایطی است که ‌اکنون هیچ‌یک از مربیان ایران با پیشنهادهای خارجی حتی از تیم‌های حاشیه خلیج فارس مواجه نیستند و هیچ تضمینی وجود ندارد به آنها مبالغ کلانی که در فوتبال ایران می‌گیرند، پرداخت شود.


فهرست گران‌ترین مربیان لیگ برتر ایران در فصل 1393ـ1392

قیمت سمند ال ایکس به صورت نقدی ایران خودرو95 , گران ترین مربیان فوتبال ایران , افزایش بازدید سایت به صورت رایگان

اخبار ورزشی - جام جم ورزشی


ویدیو : قیمت مربیان فوتبال در ایران طی این سال‌ها به صورت کاذب افزایش یافته است