قیمت مابقی خودروها به زودی اعلام می‌شود : معاون فروش و بازاریابی ایران خودرو ...


معاون فروش و بازاریابی ایران خودرو با اعلام اینکه قیمت مابقی خودروها به زودی اعلام می‌شود، گفت: دستورالعمل تعیین قیمت خودرو در شورای رقابت پدیده مبارکی برای صنعت خودرو است که نرخ تورم سالانه و نرخ تورم بخشی صنعت بعد از سالهای زیاد در قیمت تمام شده خودرو محاسبه شده است. خبرگزاری مهر: معاون فروش و بازاریابی ایران خودرو با اعلام اینکه قیمت مابقی خودروها به زودی اعلام می‌شود، گفت: دستورالعمل تعیین قیمت خودرو در شورای رقابت پدیده مبارکی برای صنعت خودرو است که نرخ تورم سالانه و نرخ تورم بخشی صنعت بعد از سالهای زیاد در قیمت تمام شده خودرو محاسبه شده است.

 عبداله بابایی در مصاحبه با رادیو اقتصاد گفت : فرمول علمی برای محاسبه قیمت خودروها ارزشمند است و امیدواریم ما هم به مردم عزیز پاسخگو باشیم.

وی افزود : البته ممکن است خودروسازان از برخی قیمت راضی نباشند اما آغاز این کار برای ما خیلی ارزشمند است.

بابایی تاکید کرد : همیشه دنبال آن بودیم که نرخ تورم اقتصادی کشور در قیمت گذاری خودرو تعیین کننده شود.

وی گفت : 65 تا 70 درصد خودرو را مواد اولیه تشکیل می دهد و افزایش قیمت این قطعات و مواد اولیه بر روی قیمت تمام شده خودرو هم تأثیر می گذارد.

معاون فروش و بازاریابی ایران خودرو افزود: مردم می توانند به صورت اینترنتی و هم به صورت حضوری در نمایندگی های مجاز این گروه، خودرو مورد نیاز خود را با قیمتی که شورای رقابت اعلام کرده است ، خریداری کنند.

وی افزود: خودرو ، کالایی همگانی است و همه خانوارها از آن استفاده می کنند و همیشه قیمت آن پایین بود و در مقایسه با میزان افزایش قیمت دیگر محصولات ، قیمت خودرو کمتر افزایش می یافت.

بابایی گفت: شورای رقابت هزینه تامین مالی را نپذیرفت که از لحاظ علم اقتصاد درست است و هزینه های حدود 9 درصدی از قیمت نهایی کسر شد.

وی اعلام کرد: ما هم این فرمول را پذیرفتیم و با همین قیمت ها فروش را آغاز کرده ایم و به ترتیب با اعلام نرخ تورم از سوی بانک مرکزی قیمت بقیه ‌خودروها نیز اطلاع رسانی می شود و خوشبختانه استقبال مردم هم از قیمتهای جدید بیشتر است.


ویدیو : قیمت مابقی خودروها به زودی اعلام می‌شود