قیمت خودرو و یک دستور جدید : وزیر صنعت معدن و تجارت با اشاره به صحبت‌های شب ...


وزیر صنعت معدن و تجارت با اشاره به صحبت‌های شب گذشته رئیس جمهور در مورد بازار خودرو ، گفت: صبح امروز به سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان دستور دادم که بررسی کنند چگونه می توان در قیمت جدید خودروهای تولید داخل تجدیدنظر کرد. خبرگزاری مهر: وزیر صنعت معدن و تجارت با اشاره به صحبت‌های شب گذشته رئیس جمهور در مورد بازار خودرو ، گفت: صبح امروز به سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان دستور دادم که بررسی کنند چگونه می توان در قیمت جدید خودروهای تولید داخل تجدیدنظر کرد.

مهدی غضنفری در حاشیه همایش تجلیل از صادرکنندگان برتر در جمع خبرنگاران با اشاره به انتقادات شب گذشته رئیس جمهور از قیمت کنونی خودرو در بازار گفت: دستور رئیس جمهور برای وزارت صنعت، معدن و تجارت و خودروسازان لازم‌الاجرا است که بر این اساس، امروز صبح به سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان اعلام کرده ام که در راستای این دستور بررسی کنند که چگونه می توان بر روی قیمتها تجدیدنظر کرد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در پاسخ به سئوالی افزود: در روزهای آینده سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان نتایج این بررسی را اعلام خواهد کرد.

وی در پاسخ به پرسش دیگر مهر مبنی بر اینکه آیا امکان کاهش قیمت خودرو وجود دارد، تصریح کرد: مدل قیمت‌گذاری این بار ما این طور بود که قیمت خودرو از عدد بالایی شروع شده و به سمت کاهش برود که در این راستا خودروسازان نیز این روش را پذیرفته اند اما دستور جدید رئیس جمهور نیز باید اجرا شود.

به گفته غضنفری، سازمان حمایت قرار است بررسی های لازم را در این زمینه صورت دهد، این در شرایطی است که در شیوه قبلی قیمت‌گذاری قرار بر این بود که حدفاصل قیمت بازار تا قیمت محاسباتی به تدریج طی شود؛ به این معنا که قیمت بازار به عنوان سقف قیمت و نرخ محاسباتی به عنوان کف قیمت در نظر گرفته شده و فاصله میان آن توسط خودروساز در نظر گرفته شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: البته خودروسازان باید عرضه مستمر و فراوان داشته باشند و قیمتها را مطابق با دستور رئیس جمهور کاهش دهند.

غضنفری در پاسخ به سئوال دیگر مبنی بر اینکه در فاصله زمانی بررسی سازمان حمایت مردم باز هم با تنش قیمتی ممکن است مواجه شوند؟ خاطر نشان کرد: سازمان حمایت باید در کنار مردم دستور رئیس جمهور را دنبال کند تا بازار به تثبیت رسد.

وی همچنین در پاسخ به سئوال دیگر در خصوص منابع اختصاص یافته برای پرداخت معوقات جوایز صادراتی و اعزام هیات‌های بازاریابی و آموزش صادرکنندگان خاطر نشان کرد: 25 میلیارد تومان قرار است به عنوان معوقات جوایز صادراتی ، هیات‌های بازاریابی و آموزش صادرکنندگان پرداخت شود.


ویدیو : قیمت خودرو و یک دستور جدید