«قوی‌ ترین زنان ایران» در راه تلویزیون : «قوی‌ترین زنان ایران هم به تلویزیون ...


«قوی‌ترین زنان ایران هم به تلویزیون می‌آیند.» این خبری است که «مهدی امیری‌محمدیان» تهیه‌کننده برنامه «قوی‌ترین‌ها» در گفت‌وگو با «شرق» آن را تایید کرد و گفت که مجوز تهیه و اجرای این مسابقه از سوی مدیریت رسانه‌ملی و شبکه پنج‌سیما صادر شده است. روزنامه شرق: «قوی‌ترین زنان ایران هم به تلویزیون می‌آیند.» این خبری است که «مهدی امیری‌محمدیان» تهیه‌کننده برنامه «قوی‌ترین‌ها» در گفت‌وگو با «شرق» آن را تایید کرد و گفت که مجوز تهیه و اجرای این مسابقه از سوی مدیریت رسانه‌ملی و شبکه پنج‌سیما صادر شده است.

 این مسابقه که هم‌اینک در مرحله طراحی و آماده‌سازی دکور است، بعد از اجرای نخستین فاز مسابقه جدید قوی‌ترین مردان پخش می‌شود. مسابقه‌ قوی‌ترین‌ها در حالی قرار است به‌زودی آغاز شود که رسانه‌ملی در چند سال گذشته مسابقات بسیاری را با همراهی برخی نهادهای دولتی و با جوایز بسیار نفیس طراحی کرده؛ مسابقاتی که نتوانسته چنان که باید، مورد توجه مردم قرار بگیرد.

این در حالی است که مسابقات همواره یکی از جذاب‌ترین گونه‌های برنامه‌سازی هستند. در ایران هم روزگاری مجموعه برنامه‌های مسابقه هفته که برپایه هوش بود و مسابقه راز سیب که نوعی مسابقه تلفیقی براساس ماجراجویی بود مخاطبان خاص، خودشان را داشت. مسابقه قوی‌ترین مردان ایران نیز که مسابقه‌ای براساس قدرت‌بدنی بود در سال‌های اول مخاطبان زیادی داشت اما در چندسال گذشته حواشی این مسابقه باعث شد تا در نهایت شبکه سوم سیما از ساخت آن منصرف شود.

 اینکه بار دیگر مسابقه‌ای با مختصات آن مسابقه با حضور زنان راه‌اندازی شود، یکی از موضوعاتی است که شاید به جذب مخاطب بیشتر کمک کند. اما امیری‌محمدیان که می‌گوید طراح مسابقه قوی‌ترین مردان ایران 15سال پیش بوده است؛ از طراحی مسابقه‌ای متفاوت می‌گوید. مسابقه‌ای که به گفته او خط‌قرمز حضور زنان را نیز خواهد شکست: «یکی از اشتباهاتی که درمورد مسابقه قوی‌ترین‌ها می‌شود این است که همه فکر می‌کنند منظور از این مسابقه پیدا کردن قوی‌ترین‌ها به لحاظ قدرتی است.

 در حالی‌که در این مسابقه ما پنج فاکتور داریم که عبارتند از قدرت، سرعت، استقامت، تعادل و تمرکز. یعنی کسی که قرار است در این مسابقه شرکت کند همه این فاکتورها را باید همزمان داشته باشد؛ مانند دوندگان دو که در رشته‌های دهگانه شرکت می‌کنند. به همین دلیل هم ما فکر می‌کنیم که در سری دوم بتوانیم از خانم‌ها نیز به‌عنوان شرکت‌کننده در این مسابقه دعوت کنیم. البته در سری نخست از آقایان خواستیم تا به همراه یک خانم در مسابقه شرکت کنند.» به گفته محمدیان‌امیری طراحی مسابقه قوی‌ترین زنان آماده و تصویب شده است.

 اما او از گفتن جزییات این طرح به دلیل ثبت‌نشدن آن خودداری کرد و به گفتن اینکه این مسابقه حضور زنان ورزشکار را در مقابل دوربین ممکن می‌سازد بسنده کرد: «ما حتی به اجرای مسابقه خانم‌ها با آقایان هم فکر کردیم منتها باید مرحله اول که حضور خانم‌هاست را تجربه کنیم و بعد به شکل‌های دیگر فکر کنیم.»

اما حضور زنان ورزشکار در عرصه رقابت‌های ورزشی در سال‌های گذشته با مشکلات زیادی روبه‌رو بوده است و نشان‌دادن ورزش بانوان به‌جز چند رشته محدود آن هم با پوشش خاصی ممکن نیست اما تهیه‌کننده قوی‌ترین‌ها می‌گوید: «این کار شدنی است. در این مسابقه همانطور که گفتم قرار نیست که شرکت‌کننده فقط بر قدرت بازو تکیه داشته باشد.

مسابقه قوی‌ترین به شکل پازل‌گونه طراحی شده است. اگر یک شرکت‌کننده بتواند از یک مرحله عبور کند می‌تواند در یک مرحله دیگر هم شرکت کند.» باید منتظر ماند تا دوره‌های اول و دوم این مجموعه توانایی ساخت و جلوی دوربین‌رفتن را پیدا کند تا دید که قصد برنامه‌سازان برای گذشتن از خط قرمز حضور زنان ورزشکار در مقابل دوربین چقدر عملی است.


ویدیو : «قوی‌ ترین زنان ایران» در راه تلویزیون