قهرمان نیم فصل چند میلیارد می‌ارزد؟ : قهرمانی نیم فصل نخست لیگ برتر پانزدهم ...


قهرمانی نیم فصل نخست لیگ برتر پانزدهم به استقلال خوزستانی رسید که با حدود پنج میلیارد هزینه راهی مسابقات لیگ شده، اما ستاره اصلی‌اش عبدالله ویسی است. خبرگزاری ایسنا: لیگ پانزدهم به نیم فصل خود رسید و یکی از بزرگترین شگفت‌های‌ تمام ادوار لیگ برتر رقم خورد. عبدالله ویسی با تیم پنج میلیاردی خود بالاتر از تیم‌های استقلال تهران، ذوب آهن و پر‌سپولیس قرار گرفت؛ تیم‌هایی که بیش از 13 تا 17 میلیارد برای تیم‌های خود هزینه کرده‌اند. استقلال خوزستان در حالی قدم به مسابقات لیگ گذاشت که بیشتر بازیکنانش کمتر از 25 سال سن دارند و از طرفی برای نخستین بار در سطح اول فو‌تبا‌ل ایران حضور یافته‌اند.

نکته قابل ستایش این است که ویسی سومین سال خود را در استقلال خوزستان سپری می‌کند و در دو سال گذشته برای سقوط نکردن تلاش می‌کرد، اما مدیران استقلال اعتمادشان نسبت به ویسی را از دست ندادند تا گواردیولای فو‌تبا‌ل ایران پس از به تثبیت رساندن حضور این تیم خوزستانی در لیگ، این بار برای قهرمانی و کسب سهمیه تلاش کند.

به طور دقیق‌تر تیم عبدالله ویسی جوان در شرایطی در صدر جدول حضور دارد که هیچ گاه زبان به قهرمانی نچرخاند و فقط کسب سهمیه آسیایی را هدف تیمش بیا‌ن‌ کرده است، اما از این پس باید استقلال خوزستان را مدعی قهرمانی بدانیم. تیمی که رکورد کمترین گل خورده در تمام ادوار لیگ را با چهار گل خورده بر جای گذاشته و به جز شکست در هفته‌ نخست رنگ باخت را به خود ندیده است.

در سالی که فو‌تبا‌ل خوزستان، دو تیم ریشه‌دار خود را در انتهای جدول می‌بیند، این استقلال است که در راه حفظ آبروی مهد فو‌تبا‌ل ایران قدم برداشته و نشان داده که استقلال خوزستان به سرنوشت برق شیراز دچار نمی‌شود چرا که یک مربی خوش فکر و با دیسیپلین را در پشت خود دارد.

از این لحاظ عبدالله ویسی باید باور کند که تیمش در قامت یک قهرمان است و چنین اندیشه‌ای را هم به بازیکنانش تلقین کند. پایکوبی روز گذشته استقلالی‌های خوزستان در فولاد شهر به خاطر کسب قهرمانی نیم فصل می‌تواند یک زنگ خطر برای باشگاه‌هایی باشد که هزینه‌های میلیاردی انجام می‌دهند، اما بدون شک ویسی بیشتر از همه می‌داند که از این لحظه هیچ تیمی آنها را دست کم نخواهد گرفت و همه برای گرفتن صدر جدول به مصاف آنها می‌آیند.


ویدیو : قهرمان نیم فصل چند میلیارد می‌ارزد؟