قلـب شكسته‌ را تسكین دهید! : اندوهی كه بعد از شكست دریك رابطه عاطفی پیش می‌آید، ...


اندوهی كه بعد از شكست دریك رابطه عاطفی پیش می‌آید، نه تحملش آسان است و نه تمام كردنش، پس باید چه كنیم؟ گاهی احساس می‌كنید این موضوع آن قدر به شما فشار می‌آورد كه نه می‌توانید رابطه از دست رفته را فراموش كنید و نه می‌توانید زندگی‌تان را پس از آن به حالت عادی برگردانید.
با این دو ایده، کسب و کارتان را رونق دهید , با این روش سرعت وای فای خود را افزایش دهید , کارهایی که برای بهبود گلودرد باید انجام دهید

گاهی احساس می‌كنید این موضوع آن قدر به شما فشار می‌آورد كه نه می‌توانید رابطه از دست رفته را فراموش كنید و نه می‌توانید زندگی‌تان را پس از آن به حالت عادی برگردانید. حتی با انجام دادن پیشنهادهای ما نمی‌توانید یك شبه از این فشار خودتان را‌‌ رها كنید اما اگر از همین حالا، تصمیم‌تان را برای آرام كردن زندگی‌تان بگیرید، می‌توانید امیدوار باشید خیلی زود‌تر از آنچه فكر می‌كنید شادی‌ را به زندگی‌تان برگردانید و خودتان را از حسرت‌هایی كه هر روز در فكرتان پرسه می‌زنند، دور كنید.



پاسخ دهید , مغزتان را به موفق شدن عادت دهید , چگونه نوع پوست خود را تشخیص دهید؟

  از غم نترسید

اینكه شما پس از چنین شكستی، یك دوره از زندگی‌تان را با اندوه و تأسف بگذرانید اتفاقی عادی است اما شما می‌توانید دوره این اندوه را كوتاه كنید، برای این كار لازم است از دوستان و آشنایان نزدیك‌تان كمك بگیرید و برای گذراندن لحظاتی شاد در این روزهای سخت تلاش كنید. مهم نیست آنچه پیش از این شما را شاد می‌كرده و خنده بر لب‌تان می‌آورده در این دوره برای‌تان بی‌اهمیت به‌نظر برسد، مهم این است كه برای برگرداندن شادی‌ها تلاش كرده و سعی كنید هر روز كه می‌گذرد، بهتر از روز قبل زندگی كنید.



  خودتان را  بشناسید

به رابطه‌ای كه پشت سر گذاشته‌اید، به چشم یكی از شكست‌های زندگی‌تان نگاه نكنید بلكه تنها باید آن را به‌عنوان یك تجربه تازه بشناسید. درست است كه این تجربه در آغاز یكی از تلخ‌ترین تجربه‌های شما به‌نظر می‌رسد اما با گذشت زمان كمی، می‌توانید تجربیاتی كه در این رابطه داشته‌اید را بررسی كنید. دلایل شكست این رابطه را بشناسید و سعی كنید یك‌طرفه به قاضی نروید. چه اشتباهاتی در آن دوره داشته‌اید كه به رابطه شما آسیب‌زده؟ این فرصت خوبی است تا خودتان را بهتر بشناسید و برای به ثمر رساندن یك رابطه موفق در آینده آماده شوید. شكست را پایان فرصت‌های‌تان ندانید. دلیل آن كه كسی در زندگی‌تان نیست و فرصت ازدواج‌تان را از دست داده‌اید، غمگین نباشید. این آخرین فرصت شما نبوده و قرار نیست یك رابطه ناموفق را تا آخر عمر ادامه دهید. به جای سرزنش‌كردن خود و ناامیدی، به یاد داشته باشید ارزش شما در آن چیزی است كه هستید نه در شخصی كه در زندگی همراه شماست، پس برای آغاز كردن دور جدیدی از زندگی‌تان آماده شوید و مطمئن باشید در زمان مناسب، برای رابطه‌ای مناسب آماده خواهید شد.



  اطرافیان را فراموش نكنید

زندگی خیلی گسترده‌تر از یك رابطه رمانتیك است. زندگی پرمحبت تنها بخشی از آن چیزی است كه در زندگی دارید. هنوز هم خانواده، دوستان و كارتان هستند تا با لذت بردن از بودن در كنارشان، احساس زنده و شاد بودن بكنید.



  یكدیگر را ببخشید

خودتان و فردی كه با او در ارتباط بوده‌اید را ببخشید. برای آرام شدن، دست از پیدا كردن مقصر بردارید. اگر به بازنگری در رابطه احتیاج دارید به‌دلیل درس گرفتن از اشتباهات گذشته و تكرار نكردن‌شان است نه به خاطر پیدا كردن مقصر و سرزنش كردنش. شما نمی‌توانید گذشته را تغییر دهید‌ بلكه تنها می‌توانید خود را قدرتمند و از انجام دوباره اشتباهات پیشین پرهیز كنید. از طرف دیگر به جای پركردن قلب‌تان از نفرت از كنار اشتباهاتی كه طرف مقابل‌تان در حق شما انجام داده بگذرید. بخشیدن او به معنای دوباره برگشتن به سمت رابطه نیست بلكه به معنای آرام كردن خودتان و آماده شدن برای یك زندگی بدون نفرت و حسرت است.



  مراقب خودتان باشید

به‌خودتان برسید. آراستن ظاهرتان را تنها به این دلیل كه كسی نیست تا به شما توجه كند فراموش نكنید. برای خودتان خرید كنید و لباس‌هایی كه دوست دارید را بپوشید. شما شایسته خوب زندگی كردن هستید پس به بهانه شكست در رابطه و اندوه‌تان، خود را از ساده‌ترین انگیزه‌های شاد بودن محروم نكنید. دوست خودتان باشید و فراموش نكنید‌اگر شما به‌خودتان توجه نكنید كسی به شما توجه نخواهد كرد، پس مراقب خودتان باشید و به‌خود احترام بگذارید و با این روش به دیگران هم بیاموزید كه به شما احترام بگذارند.



عضله را کشش دهید , به سوالات جنسی کودکان درست پاسخ دهید  ,  پاسخ دهید

  تلاش‌ها  را ویران نكنید

درجا نزنید و تمام زحمات‌تان را به هدر ندهید. ممكن است گاهی فكر كنید از پس هر سختی بر‌نمی‌آیید و باید هر طور شده رابطه از دست رفته‌تان را ترمیم كنید. هنگامی كه این فكر به سراغ‌تان می‌آید به آنچه در رابطه‌تان گذشته، فكر كنید. آیا حاضرید آن روز‌ها و آن شرایط را دوباره تجربه كنید؟ پس به جای برگشتن به خانه اول و هدر دادن تمام تلاش‌های‌تان، راهی را برای آرام كردن خود و بهبود زندگی‌تان پیدا كنید. دلتنگی در ماه‌های اول جدایی اتفاقی طبیعی است. اگر فكر می‌كنید این دلتنگی باعث رجوع كردن‌تان به رابطه از دست رفته و از بین رفتن زحمات‌تان می‌شود، یك نشانه برای برنگشتن و فراموش كردن انتخاب كنید. اتفاقی كه در رابطه شما افتاده و باعث شده تصمیم به جدایی بگیرید یا هدف‌هایی كه برای زندگی‌تان مشخص كرده بودید اما در این رابطه نمی‌توانستید به آنها برسید. برای آرام ماندن و البته دور ماندن از آن شرایط، دلیلی منطقی دست و پا كنید، دلیلی كه شما را محكم‌تر و استوارتر می‌كند.



اگر خود را تغغیر دهید می توانید , به سوالات زیر پاسخ دهید , تمرین کوچک کردن شکم چه پیشنهاد می دهید

  در تنهایی حبس نشوید

شاید شما وقت زیادی را با نامزدتان می‌گذراندید و حالا كه رابطه‌تان را از دست داده‌اید احساس تنهایی می‌كنید. قرار نیست شما به‌دلیل مجرد بودن‌تان تنها بوده و از تمام تفریحات‌تان بگذرید. كمی برای خودتان وقت بگذارید و سعی كنید تفریحات تازه‌ای را تجربه كنید. اگر احساس می‌كنید تنهایی از تفریحات لذت نمی‌برید، از دوستان‌تان كمك بگیرید و بیشتر با آنها وقت بگذرانید همچنین می‌توانید وارد جمع‌های تازه‌ای شده و با افراد تازه‌ای آشنا شوید كه بودن در كنارشان شما را خوشحال می‌كند.



  از مشاور كمك بگیرید

اگر نمی‌توانید خودتان از پس این ماجرا بربیایید و رابطه گذشته‌تان را كنار بگذارید، بهتر است از مشاور كمك بگیرید. همیشه حل كردن مشكلات به تنهایی امكان‌پذیر نیست. شاید شما نشانه‌های اعتیاد به یك عشق و یك رابطه را در خود داشته باشید و این موضوع اجازه ندهد كه با تمام تلاش‌های‌تان از كنار این اتفاق بگذرید، پس بهتر است از كسی كمك بگیرید كه می‌تواند به پشتوانه تخصصش شما را راهنمایی كرده و نجات دهد.



  خودتان را بازجویی كنید

ذهن‌تان را آرام كرده و به این فكر كنید كه به چه رابطه‌ای احتیاج دارید. نیازهای شما در یك رابطه صمیمانه با همسرتان چیست؟ تا چه حد برای یك رابطه آماده بوده‌اید؟ آیا انتخاب‌تان در مورد شریك آینده زندگی‌تان صحیح بوده؟ آیا او شایسته دوست داشته شدن بوده و آ‌ن قدر بالغ بوده كه بتواند یك رابطه آرامش‌بخش را شكل دهد؟ بعد از گذراندن این مرحله می‌توانید برای یك انتخاب صحیح‌تر آماده شوید. به گذشته به چشم یك اندوخته و تجربه نگاه كنید و این حرف را فراموش نكنید كه اگر بازی نكنید نمی‌توانید برنده شوید.

منبع : مجله سیب سبز


ویدیو : قلـب شكسته‌ را تسكین دهید!