قلعه نویی و همان تاکتیک طلایی همیشگی : اگر ضربه سر منوچهری وارد دروازه ذوب ...


اگر ضربه سر منوچهری وارد دروازه ذوب آهن نمی شد، حالا امیر قلعه نویی بابت آن همه سانتر زیر تیغ تیز انتقادات قرار داشت ولی تیم او با این حربه گل زد و رسم هم نیست که از یک فرمانده فاتح، تعداد تلفاتش را بپرسند! تماشا: 1- امیر قلعه نویی مقابل ذوب آهن نشان داد همچنان از تاکتیک مورد علاقه اش دست نمی کشد و جالب اینکه هنوز هم با این حربه نتیجه می گیرد و گل می زند. استقلال با ارسال از راست بائو و ضربه سر منوچهری گل سه امتیازی اش را وارد دروازه ذوب آهن کرد ولی این چندمین سانتر بازیکنان استقلال بود؟ بی تردید عددی که در جواب گفته می شود بالای 25 و 30 است.

قلعه نویی , امیر قلعه نویی , امیر قلعه‌نویی

2- امیر قلعه نویی سال هاست که از همین ترفند استفاده می کند و جالب اینکه همیشه هم نتیجه گرفته. ارسال های نوازی و مجیدی و ضربات سر عنایتی و سامره در لیگ های سوم، چهارم و پنجم، ارسال های خسرو حیدری و ضربات سر برهانی و اکبرپور در لیگ هشتم، ارسال های بیک زاده و حیدری و ضربات سر ابراهیم توره و رضا عنایتی و عماد رضا در لیگ های نهم و دهم و ارسال های حاج صفی و فخرالدینی و ضربات سر حاتمی وفلاویو لوپز در لیگ قبلی. قلعه نویی همیشه اینطور بوده، هم بهترین ارسال کننده ها را داشته و هم مهاجمانی که خوب ضربه سر می زنند.

3- استقلال مقابل ذوب آهن اما فقط یک سانتر با کیفیت داشت و با همین یک ارسال به نتیجه رسید. سانترهای قبلی بازیکنان استقلال که همگی از سمت راست و توسط یکی از اضلاع مثلث حمودی، حیدری و جانواریو انجام می شد هم ارتفاع مناسبی نداشتند و هم در مکان مناسبی فرود نمی آمدند و به همین دلیل بود که دروازه بان ذوب آهن بدون هیچ خطری این ارسال های (بی هدف؟) را مالک می شد.

4- قلعه نویی بعد از مصدومیت جانواریو، منوچهری را وارد زمین کرد تا مهاجم هدفش را تغییر بدهد ولی این تعویض باعث شد برهانی به سمت راست برود و در سیستم ارسال پشت ارسال استقلال خلل وارد شود. به همین دلیل بود که قلعه نویی در فاصله 9 دقیقه مانده به پایان بازی تصمیم گرفت از بازی با سه مهاجم دست بکشد و باز هم به سیستم 2-4-4 روی بیاورد، پس بائو را به جای برهانی وارد زمین کرد، تعویضی که باعث تعجب خیلی ها شد ولی فقط سه دقیقه بعد جواب داد تا قلعه نویی باز هم مشت های گره کرده اش را کنار زمین به رخ بکشد. درست از لحظه ورود بائو بود که نوع ارسال های استقلال تغییر کرد و دیگر حیدری بعد از چند بار تغییر مسیر توپ، آن را سانتر نمی کرد بلکه حیدری حالا وظیفه داشت بعد از مانور دادن در سمت راست یا توپ را برای بائو که از روی دستش اورلپ و اینترلپ می کرد بفرستد و یا اینکه با یک پاس رو به عقب برای توسی آن را به سمت چپ ببرد، با نوع اول گل استقلال زده شد و با نوع دوم، منوچهری توپ را به تیر افقی دروازه کوباند.

5- استقلال این فصل فاقد یک مهاجم هدف کامل است و برای این تعریف فقط امین منوچهری را دارد که البته همچنان بازیکن فیکس نیست. قلعه نویی اما همچنان به اصولش پایبند است و علیرغم داشتن هافبک هایی مثل بائو، جانواریو، زندی توسی و حتی نکونام کمتر به استفاده از پاس های عمقی روی می آورد. البته او بدون تردید منتظر رسیدن جباری به شرایط بازی است تا با او، نقشه دوم را در تیمش ساماندهی کند.

6- استقلال فقط به سانتر فکر نمی کند، قلعه نویی مقابل ذوب آهن نشان داد که نقشه دومش را روی ضربات از راه دور گذاشته و به حیدری گفته وقتی مدافعان حریف برای زدن ضربات سر ارسال آماده می شوند مسیر حرکتش را به مرکز زمین تغییر بدهد و برای زندی و جانواریو موقعیت شوتزنی بسازد. در نیمه دوم استقلال 5 شوت زد و در نیمه اول هم به همین تعداد.

7- اگر ضربه سر منوچهری وارد دروازه ذوب آهن نمی شد، حالا امیر قلعه نویی بابت آن همه سانتر زیر تیغ تیز انتقادات قرار داشت ولی تیم او با این حربه گل زد و رسم هم نیست که از یک فرمانده فاتح، تعداد تلفاتش را بپرسند!

بازیکن

سانتر

نیمه اول

نیمه دوم

شوت

نیمه اول

نیمه دوم

کرنر

نیمه اول

نیمه دوم

اوت دستی

نیمه اول

نیمه دوم

خسرو حیدری

1

8

4

0

0

0

3

0

3

2

1

1

علی حمودی

10

7

3

1

0

1

0

0

0

5

1

47

فابیو جانواریو

1

0

1

3

2

1

4

3

1

3

3

0

میثم بائو

1

0

1

0

0

0

0

0

0

0

0

0

هاشم بیک زاده

2

1

1

1

0

1

0

0

0

4

2

2

فریدون زندی

1

1

0

1

0

1

0

0

0

0

0

0

سیاوش اکبرپور

2

1

1

1

0

1

0

0

0

0

0

0

حنیف عمران زاده

0

0

0

1

0

1

0

0

0

2

1

1

امین منوچهری

1

0

1

0

0

0

0

0

0

0

0

0



ویدیو : قلعه نویی و همان تاکتیک طلایی همیشگی