قلعه نویی: نگاه ها به تراکتورسازی تغییر کرده : امیر قلعه نویی در نشست خبری ...


امیر قلعه نویی در نشست خبری قبل از بازی مقابل صبای قم در لیگ برتر فوتبال ایران گفت: نگاه‌ها و قضاوت نسبت به تراکتورسازی تغییر کرده است. این نگاه‌ها باعث شده تا انگیزه بیشتری داشته باشیم. خبرگزاری فارس: امیر قلعه نویی در نشست خبری قبل از بازی مقابل صبای قم در لیگ برتر فوتبال ایران گفت: از تیم پزشکی تیم‌مان به خاطر اقدام خوبش در بازی با ذوب آهن که جان یک هوادار تبریزی را نجات دادند تشکر می‌کنم. خدا را شاکریم به خاطر اینکه با تلاش و سختی‌ که کشیدیم نتیجه خوبی گرفتیم.

وی ادامه داد: نگاه‌ها و قضاوت نسبت به تراکتورسازی تغییر کرده است. این نگاه‌ها باعث شده تا  انگیزه بیشتری داشته باشیم. نتیجه دست خدا است. خوشحالم تیمی درست کردیم که هواداران آذری از این تیم به خوبی یاد می‌کنند. من کمترین نقش را در این مورد دارم. بازی به بازی بهتر می‌شویم این ماحصل فشارها و سختی‌هایی است که از روز اول داشتیم . در ورود کمی کم لطفی دیدیم. این باعث شد کمی دلگیر شویم و دیرتر به هدفمان برسیم.

وی در ادامه تصریح کرد: به هماهنگی لازم رسیدیم. سال اولی که در تبریز بودم خواسته‌ام این بود که تیمی بسازیم که در آسیا زنگ تفریح نباشد. تیم فعلی ما پتانسیل بالایی دارد و می‌تواند در مراحل بالایی لیگ قهرمانان آسیا به موفقیت برسد. هواداران بسیار خوبی داریم. خوشبختانه زمینی هم که در آن بازی می‌کنیم شرایط خوبی پیدا کرده است. شما می‌بینید که امروز نتایج خوبی می گیریم و حتی در بازی رفت مقابل پاختاکور هم که شکست خوردیم عملکرد خوبی داشتیم و باخت حقمان نبود.

سرمربی تراکتورسازی در مورد وضعیت صبای قم تصریح کرد: صبا تیم بسیار خوبی است و مسابقات قبلی این تیم را آنالیز کردم. در چند بازی این تیم نتیجه نگرفت اما به خوبی ایجاد موقعیت می‌کردند و در گلزنی بدشانس بودند. در بازی با سایپا عملکرد صبا خوب بوده است. باید در دیدار فردا ارتباط خط هافبک و حمله صبا را قطع کنیم. آنها نسبت به تیم ما بیشتر استراحت کردند و ما فرصت تمرین نداشتیم.

قلعه‌نویی در مورد فشردگی مسابقات‌ خاطرنشان کرد: می‌توانستند بازی‌ها را یک هفته جا به جا کنند. اگر بازی‌ها به جای 24 اردیبهشت در روز اول خرداد به اتمام می‌رسید مشکل خاصی به وجود نمی‌آمد. این اتفاق به نمایند‌های ایران در آسیا فرصت کار بهتر می‌داد اکنون چند مصدوم داریم که تیم پزشک ما در حال تلاش است تا آنها برساند اما بعید می‌دانم این اتفاق بیفتد.شاید مجبور شویم به بازیکنانی مثل سروش رفیعی و بختیار رحمانی استراحت دهیم.

وی یاد آور شد: نتایج اخیر ما بسیار ایده‌آل بوده است. ما تیم را در رده یازدهم تحویل گرفتیم اما اکنون مدعی قهرمانی هستیم. در برخی مسابقات هم پرت امتیاز داشتیم. اگر انرژی را در ابتدای کار از ما نمی‌گرفتند و در نیم فصل به اردوی ترکیه می‌رفتیم اکنون وضعیت ما بهتر بود. با کسی تعارف ندارم  و می‌گویم تراکتورسازی تیم بزرگی است و اگر در اول فصل و نیم فصل که من آمدم برخی حرکات نبود شرایط بهتر می‌شد. شما دیدید که برای بازیکنان سرباز چه فضایی درست کردند. سربازی که با دست مصدوم، گونه مشکل‌دار و همستیرینگ کشیده  این روزها تلاش می‌کند را در ابتدای فصل زیر فشار گذاشتند. این بازیکنان همان نفراتی هستند که 6 ماه قبل قضاوت نا عادلانه علیه آنها می‌شد. این مسائل را می‌گویم تا در آینده این رفتارها تکرار نشود. بارها گفتم باید تراکتورسازی را به خاطر هوادارانش دوست بداریم نه منافع خودمان. 36 سال در فوتبال بودم باید هرکسی که سرمربی این تیم شد به او احترام بگذارید حتی اگر او را دوست نداشته باشید. روزی که تونی اولیویرا رفت در مصاحبه‌ای گله کرد و من هم آمدم آن رفتار ها شد. بنده ایراد داشتم چرا تونی در آن شرایط رفت. از دوستان می‌خواهم که تراکتورسازی را به خاطر این تیم دوست داشته باشند نه منافع خودشان.

سرمربی تراکتورسازی در مورد حضور هواداران پرشور این تیم در ذوب آهن، عنوان کرد: از اینکه هواداران در اصفهان ما را تنها نگذاشتند تشکر می‌کنم. از بازگشت آن جوان به زندگی واقعا خوشحالم. امیدوارم هواداران مثل بازی با پاختاکور از ما حمایت کنند. شور این هواداران باعث شد در نیمه دوم آن بازی آنقدر خوب کار کنیم. مهدی تاج مصاحبه کرده و گفته نتایج تراکتورسازی و ذوب آهن باعث حفظ سهمیه سال بعد ما شده است. بنده از تراکتورسازی رفتم در حالیکه 80 هزار هوادار به ورزشگاه می‌آمد اما در مقطعی این هواداران را به 2-3 هزار نفر رساندند امیدوارم نتایج آنقدر خوب باشد که هواداران را مجاب به حضور در ورزشگاه کنیم. همه مربیان و مدیران رفته‌اند و تراکتورسازی باقی مانده است. برای خود ما هم عجیب بود که آن زمان‌ها که فرشاد پیوس و فراز کمالوند مربی تراکتورسازی بودند در لیگ دسته اول 80 هزار هوادار به ورزشگاه می رفت. امیدوارم حریفان به تیم کمک کنند و به هرکسی که مربی است کمک کنند.

وی در مورد مصدومان تیمش گفت: اجازه بدهید از کسی نام نبرم. پزشک ما امشب روی یک بازیکن کار می‌کند تا وضعیت او برای بازی مشخص شود. خالد شفیعی هم می‌گفت محروم است که شرایط او را بررسی کردیم و فهمیدیم می‌تواند بازی کند.

وی در مورد اینکه چرا وضعیت تیمش بهبود پیدا کرد، اظهار داشت: یکی از دوستان آذری زبانم 300 سکه به تیم داد. خدا شاهد است که یک سکه را برای خودم در نظر نگرفتم. آمار سکه‌ها را نوشته‌ام وقتی بازیکن صداقت را از سوی مجموعه می‌بیند دلش با تیم صاف می‌شود. کاردوسو در همان ابتدای کار گفت تیم ما چهار قسمت است. علیه تیم ما از بیرون هم فضا سازی می‌شد. اولین کار ما در این راستا این بود که تیم را یکی کنیم. اولیویرا هم زحمت کشید اما او چون همزبان نبود خیلی از مشکلات را نمی‌دانست. مشکلات ما هم در هیچ جای دنیا نیست. خیلی زود آسیب شناسی کردیم و تیم به وحدت رسید. حواسم به همه چیز هست. شادی و ناراحتی بازیکنان را می‌بینم و متوجه شدم با همه وجود تلاش می‌شود.

سرمربی تراکتورسازی در ادامه در پاسخ به سوالی در مورد تعویض‌های موثرش در دیدار مقابل ذوب آهن، عنوان کرد: در تعویض‌های بازی ذوب آهن ذهنم چیز دیگری بود اما مشورت کردیم و تصمیم گرفتم کاری که قبلا کرده بودیم را انجام دهیم. در این 3 روز دوبار برای ارنج فردا جلسه گذاشتیم بنده روحیه مشاوره و مشورت دارم. در خیلی‌از بازی‌هایی هم که باختیم مسئولیت این مسئله را پذیرفتم و دیدم خیلی‌ها در دلشان از این بابت خوشحال شدند و به ما خندیدند.

وی در ادامه در مورد اینکه دربی پایتخت در روز تعطیل است و بازی سایر تیم‌ها در روز کاری و آیا این تبعیض نیست، گفت: ما خواستیم دیدارمان روز جمعه باشد و گفتیم چه ایرادی دارد که این اتفاق بیفتد. خیلی ها برای بازی تراکتورسازی می‌آمدند. خودمان راغب بودیم جمعه بازی کنیم. اصلا در این هفته تمرین نکردیم و امروز هم باران مانع تمرین ما شد باز هم میگویم اگر لیگ یک هفته دیرتر تعطیل می‌شد اتفاقی نمی‌افتاد اما دیدیم برای بازی هند و گوام یک ماه هم لیگ تعطیل شده است.

سرمربی تراکتورسازی در مورد قرعه کشی تیم ملی، عنوان کرد: اجازه دهید در مورد تیم ملی صحبت نکنم. آرزویم موفقیت تیم ملی است. تیم ملی اگر به جام جهانی برود این به سود همه فوتبال است. اکنون تراکتورسازی در چهارسال گذشته بیشتر دیده شده و امسال این مسئله بیشتر بوده است. باید دعا کنیم تیم ملی به جام جهانی برود.


ویدیو : قلعه نویی: نگاه ها به تراکتورسازی تغییر کرده