قلعه نویی حداقل 5 جلسه محروم می شود؟! :         در راس تمام پرونده های این ...



 

 

قلعه نویی , امیر قلعه نویی , امیر قلعه‌نویی

 

 

در راس تمام پرونده های این روزهای کمیته انضباطی، پرونده شکایت کمیته داوران از امیر قلعه نویی قرار دارد.این پرونده به قدری مهم تلقی می شود که این کمیته دعوت از سرمربی سپاهان را در دستور کار قرار داده است. عبداللهی نایب رئیس کمیته داوران می گوید: «ظرف چند روز آینده امیر قلعه نویی را دعوت می کنیم.» سرمربی سپاهان که بعد از بازی استقلال واکنش تندی نسبت به قضاوت ممبینی نشان داد و او را مقصر اصلی از دست رفتن دو امتیاز تیمش دانست، با واکنش تندتری مواجه شد؛ شکایت کمیته داوران. امیر قلعه نویی در روزهایی که سپاهان الهلال را برده بود و همه از این تیم تعریف می کردند فرصت را غنیمت شمرد تا مصاحبه تند دیگری ترتیب دهد و بر کمیته داوران و انضباطی بتازد تا موضوع از چیزی که بود حادتر شود.

عسگری سرپرست کمیته داوران می گوید: «ما قطعا شکایت خود را پیگیری می کنیم.» در واقع مصاحبه اخیر قلعه نویی، این کمیته را وادار کرد تا از کمیته انضباطی بخواهد پرونده شکایت از قلعه نویی را در دستور کار قراردهد و این اتفاق هم افتاد. عبداللهی می گوید: «الان جدی ترین و مهم ترین پرونده ای که در دستور کار ما قراردارد همین پرونده شکایت از قلعه نویی است.» قلعه نویی فضای دو کمیته فدراسیون را بی شباهت به حکومت نظامی ندانست موضوعی که عبداللهی درباره آن می گوید: «حتما باید در این باره پاسخگو باشد. وقتی این حرف را زده حتما باید مستنداتی داشته باشد و آنها را به ما ارایه دهد.»

اما آیا قلعه نویی می تواند مستنداتی داشته باشد؟ عبداللهی پاسخ قانع کننده ای ندارد: «اتفاقا حرف ما همین است. ایشان حتی باید برای چنین گفته ای هم مستنداتی به ما ارایه دهد تا ببینیم بر چه پایه و اساسی چنین حرفی زده است. حتما قلعه نویی مدرکی دارد که این حرف را زده است.» اما آیا واقعا در کمیته انضباطی حکومت نظامی برپاست؟ نایب رئیس این کمیته چنین موضوعی را رد می کند: «خیلی جالب است که آقای قلعه نویی گفته اند ما حکومت نظامی داریم در حالیکه در همان مصاحبه می گوید هر رایی که قاضی شریفی ارایه بدهد آن را می پذیرم. چطور شما اول آن حرف را می زنی بعد چنین چیزی را می گویی؟ اگر حکومت نظامی است چرا رای ما را می پذیری؟ به هر حال باید جلسه ای برگزار کنیم و ببینیم او چه توضیحی در این باره ارایه می دهد.»

عبداللهی سعی می کند پیش از صادر شدن رای، توضیحی درباه میران محرومیت یا جریمه ندهد اما می گوید در چنین شرایطی معمولا قانون چه می گوید: «طبق آئین نامه فدراسیون فوتبال در چنین مواردی ما می توانیم مربی را توبیخ، جریمه و حتی محروم از نشستن روی نیمکت مربیگری کنیم.» ساده ترین رایی هم که قانون در این زمینه می دهد تذکر شفاهی است که بعید به نظر می رسید با توجه به مصاحبه تند قلعه نویی و سابقه قبلی، صادر شود. عبداللهی می گوید: «میزان محرومیتی که برای چنین مواردی در نظر گرفته می شود بین 5 جلسه تا چند ماه است.» او اضافه می کند: «با توجه به چنین مصاحبه ای محرومیت سنگین خواهد بود» و در عین حال توضیح می دهد: «البته نباید پیش داوری کنیم و تا زمان صدور رای منتظر بمانیم.» البته علی کفاشیان رئیس فدراسیون فوتبال روز گذشته اعلام کرد اجازه نمی دهد کمیته انضباطی قلعه نویی را محروم کند تا موضوع وارد فاز تازه ای شود. باید دید در چند روز آینده چه اتفاقی رخ می دهد.../عصر ایران


ویدیو : قلعه نویی حداقل 5 جلسه محروم می شود؟!