قلعه‌نویی: از کفاشیان دل خوشی ندارم : سرمربی تیم فوتبال استقلال گفت: بااینکه ...


سرمربی تیم فوتبال استقلال گفت: بااینکه هیچ دل خوشی از کفاشیان و زیر مجموعه‌اش ندارم اما از وقتی آمده‌اند کار کرده‌اند. خبرگزاری فارس: امیر قلعه‌نویی در گفت‌وگو با رادیو ورزش اظهار داشت: افراد سیاسی و نظامی که به فوتبال می‌آیند زحمت می‌کشند اما جایگاهشان اینجا نیست. فوتبال را باید به فوتبالی‌ها بسپارند.

وی ادامه داد: من در زمانی که در قطر بازی می‌کردم آنها تنها دو زمین و دو هتل داشتند اما حالا دو بار جام ملت‌ها را برگزار کردند و میزبانی جام جهانی هم شده‌اند این نشان می‌دهد که آنها پیشرفت کرده و ما عقب مانده‌ایم.

سرمربی تیم فوتبال استقلال عنوان کرد: با اینکه هیچ دل خوشی از کفاشیان و زیرمجموعه‌اش ندارم اما از زمانی که آمده‌اند کار کرده‌اند. برگزاری لیگ هم منظم شده است و باید از زحمات عزیزمحمدی هم تشکر کنم.

قلعه‌نویی در خصوص رای محرومیت کرار عنوان کرد: کجای دنیا بعد از 19 روز حکم می‌دهند؟ در خصوص ساموئل یک روزه حکم دادند و چطور برای کرار را 19 روز طول می‌دهند؟ این نشان می‌دهد در کمیته انضباطی قانون حکم‌فرما نیست. حسن‌زاده با این کار کرار را نه سه بازی بلکه 4 بازی محروم کرد چون او می‌خواست به مرخصی برود و بدون تمرکز به بازی با گسترش فولاد رسید.

وی عنوان کرد: رای‌هایی که برای من صادر می‌شود سه میلیون قطعی و همیشه تکراری بوده است. این رای‌ها مانند فیلم‌های ایرانی بعد از انقلاب تکراری شده است.

به گزارش فارس، امیر قلعه نویی همچنین در خصوص اینکه چرا تیم های ایرانی در لیگ قهرمانان آسیا نمی توانند موفق شوند گفت: با برنامه ریزی که می کنیم باید طاقت قهرمان نشدن در آسیا را هم داشته باشیم. باید برنامه ریزی و مدیریت داشته باشیم، آن زمان یک باشگاهی مثل سپاهان در می آید همه شاخصه ها در سپاهان است. ما یک تیم هستیم مثلا استقلال که تیم خودم است، باشگاه نیست. وقتی می بینید که سپاهان 75 تیم دارد. آنجا خودم بودم 1700 هزار ورزشکار بودند. بروید نگاه کنید که مدال هایی که در گوانگجو گرفتیم چقدر از اصفهان و سپاهان بوده است. همه اینها ماحصل افکار آقای اسلامیان و تاج بوده است. 12 سال پیش نشسته اند و ابتدا این باشگاه را زیر نظر سیمان سپاهان و فولاد سپاهان بردند. یک محل تمرین به نام باغ فردوس دارند که 300 یا 400 میلیارد می ارزد. باید به ثبات مدیریت ساکت هم اشاره کنم.

قلعه نویی ادامه داد:  وقتی ما به جمع 8 تیم برتر آسیا رفتیم و کسی را نداریم، همین می شود. این صحبتی که الان کرار انجام داده و جنجال ساز شده، قبلا مجتبی جباری درباره استقلال انجام داده بود که حالا من نمی خواهم مثل همان کلمه را بیاورم. در نهایت نیز این جمله منجر به اخراج آن بازیکن شد. من نمی گویم که فتح الله زاده مقصر است یا جباری. قطری ها می روند بازیکن خارجی و اروپایی می آورند اما ما برنامه ریزی و مدیریت نداریم. من 12 سال است که این چیزها را می گویم که علیه من مطلب نوشتند. همین مطلب را وقتی آقای کی روش گفته است، همه به به چه چه می کنند.

سرمربی استقلال با اشاره به اینکه  ما واقعیت گرا نیستیم و ضعف های خود را نمی بینم تصریح کرد: فقط یک نیروی انسانی داریم که اگر نبود، این وضعیت فعلی را هم نداشتیم. کار در لیگ قهرمانان آسیا خیلی راحت تر است تا در لیگ داخلی زیرا در لیگ داخل یک جا می روی که زمین بی کیفیت دارد، هوا سرد است و باد هم می آید اما در خارج از کشور حداقل اگر هوا سرد است، زمین کیفیت دارد. در همین ازبکستان که من رفتم و سالها قبل وضعیتش را دیدم، هشدار دادم که این کشور در سالهای آینده یک قطبی از فوتبال کشور خواهد شد. طی 8 ماه همین باشگاه پاختاکور ورزشگاه خود را عوض کردند. همین مربی فعلی پاختاکور آن زمان مدیر اجرایی بود که الان نمی دانم چطور سرمربی شده است.  

سرمربی آبی پوشان اضافه کرد: حالا ما می رویم زوج سازی می کنیم و زوجی مثل حمودی و حیدری را درست می کنیم. تا 8 تیم برتر آسیا نیز رفتیم اما هم جباری می رود و هم حمودی. جالب است که من اخبار ساعت 21:30 را دیدم متوجه شدم پژمان منتظری با ام صلال قرارداد می بندد اما من سرمربی بی خبر بودم. متاسفانه نداشتن برنامه و مدیریت باعث شده است، این اتفاق بیفتد. یک روز گفتم که افراد سیاسی و نظامی به فوتبال نیایند، چقدر علیه من حرف زدند. این افراد برای من محترم هستند اما چرا باید امثال مصطفوی و دادگان و اولیایی کنار باشند؟ بهترین دوران استقلال در بدترین شرایط مالی زمان مدیریت اولیایی بود. با 5 میلیون و 200 هزار تومان یک قهرمانی در آسیا و یک نایب قهرمانی در 2 سال آوردیم.


ویدیو : قلعه‌نویی: از کفاشیان دل خوشی ندارم