قلعه‌ای که پایتخت اقتصادی جهان شد +عکس : 389 سال پیش در روز 2 فوریه سال 1625 ...


389 سال پیش در روز 2 فوریه سال 1625 میلادی هلندی ها یک قلعه را در جزیره منهتن و در دهانه رودخانه هوستون بنا کردند ، این قلعه کوچک سال ها بعد به ابر شهر نیویورک تبدیل شد. جام جم آنلاین: 389 سال پیش در روز 2 فوریه سال 1625 میلادی هلندی ها یک قلعه را در جزیره منهتن و در دهانه رودخانه هوستون بنا کردند ، این قلعه کوچک سال ها بعد به ابر شهر نیویورک تبدیل شد.

شرکت هلندی هند غربی در پیرامون قلعه 30 خانواده مهاجرپروتستان مذهب فرانسوی را مستقر کرد. این مهاجرنشین کوچک به یاد بندر آمستردام «نیو آمستردام» نام گرفت.

رتبه اقتصادی کشورهای جهان , رتبه بندی اقتصادی کشورهای جهان 2015 , رتبه اقتصادی کشورهای جهان 2015

پتر مینوئیت ، فرماندار نیو آمستردام زمین های این مهاجرنشین را در ازای دادن مهره های رنگین ، چند آینه و دیگر وسایلی که حدود 60 فلورن قیمت داشتند از سرخ پوستان آلگونکین خریداری کرد و به اشغال این سرزمین جنبه قانونی داد.

چهار پایتخت اصلی مد جهان , معروفترین قلعه های جهان , سفر به پرجمعیت ترین پایتخت صنعتی جهان؛ توکیو

زندگی مهاجرنشینان نیو آمستردام در سال های نخست بسیار دشوار بود.جنگ های بی وقفه با سرخ پوستان قبیله آلگونکین ، شیوع بیماری های مسری مانند وبا و...

تمیزترین پایتخت های جهان در سال 1963 , ایران پایتخت مدرک گرایی جهان , پایتخت جوانان جهان اسلام شد

در سال 1664 میلادی 4 فروند کشتی جنگی انگلیسی ورودی بندر نیو آمستردام را مسدود کردند.

پتر استیووسان ، فرماندار هلندی که امیدی به کمک نداشت تصمیم گرفت تسلیم شده و این مهاجرنشین را به انگلیسی ها واگذار کند.

4 پایتخت اصلی مد جهان , جهان پی , جهان نیوز

مهاجرنشین نیو آمستردام به افتخار دوک دو یورک ، پادشاه آینده انگلستان که با نام جک دوم به تخت سلطنت نشست به نیویورک تغییر نام داد.

نقشه جهان , مطالب اقتصادی تکنولوژی علمی , ورزشگاه نقش جهان

این شهر به لطف تجارت پوست با سرزمین دریاچه های بزرگ به سرعت توسعه و گسترش یافت. در زمان جنگ استقلال آمریکا ، نیویورک با 30 هزار نفر جمعیت مهمترین شهر آمریکای شمالی بود.

در سال 1850 جمعیت نیویورک به 500 هزار نفر و در پایان قرن نوزدهم به 3 میلیون نفر رسید. نیویورک دروازه اصلی ورود مهاجران اروپایی به آمریکا محسوب می شد.

اخبار اقتصادی , قلعه رودخان , جهان

با اختراع آسانسور برقی ، نخستین آسمان خراش ها مانند قارچ در گوشه و کنار جزیره منهتن روییدند.

امروز نیویورک یکی از بزرگترین شهرهای جهان محسوب می شود نه  فقط به دلیل جمعیت آن بلکه به دلیل تنوع نژادی و فرهنگی مردمی که در آن سکونت دارند.


ویدیو : قلعه‌ای که پایتخت اقتصادی جهان شد +عکس