قطر جای ایران بود، عراق حذف می‌شد : اعلام حکمی که مثل روز روشن بود، از عصر ...


اعلام حکمی که مثل روز روشن بود، از عصر دیروز به صبح امروز موکول شد و در حالی که مشخص بود تیم ملی عراق با استفاده از عبدالزهرای دوپینگی تخلف کرده بود، اما کنفدراسیون فوتبال آسیا برای اعلام حکم قطعی دست ‌دست می‌کرد. خبر ورزشی: اعلام حکمی که مثل روز روشن بود، از عصر دیروز به صبح امروز موکول شد و در حالی که مشخص بود تیم ملی عراق با استفاده از عبدالزهرای دوپینگی تخلف کرده بود، اما کنفدراسیون فوتبال آسیا برای اعلام حکم قطعی دست ‌دست می‌کرد.

خوشبینانه‌اش این بود كه كنفدراسیون عادلانه رأی بدهد و عراق را از جام ملت‌ها كنار بگذارد اما برخی منابع آگاه می‌گفتند AFC در نهایت عبدالزهرا را محروم و فدراسیون فوتبال عراق را جریمه می‌كند و ایران را به جام ملت‌ها برنمی‌گرداند. اما به نظر شما اگر الان تیم ملی قطر به جای ایران بود، كنفدراسیون حكم به حذف عراق و بازگشت قطر به جام نمی‌داد؟! شك نداریم اگر این اتفاق برای قطری‌ها یا یك كشور با نفوذ در فوتبال آسیا رخ می‌داد، AFC در صدور حكم تردید و تأخیر نمی‌كرد و عراقی‌ها را بابت تخلف آشكارشان كنار می‌گذاشت. چه می‌شود كرد... ما در آسیا نفوذ نداریم و چوب همین كمبود را می‌خوریم اما در عوض تا دل‌تان بخواهد امید داریم.

آخرین مدرك از پرونده عبدالزهرا

روز گذشته مسئولان فدراسیون فوتبال كه به سیدنی سفر كرده بودند تا مدارك لازم را درباره دوپینگی بودن عبدالزهرا بازیكن تیم‌ ملی عراق به كنفدراسیون ارائه دهند، به مسئولان توضیح دیگری هم دادند. مسئولان سازمان لیگ در زمان فسخ قرارداد این بازیكن به او گفته بودند كه جواب دوپینگش مثبت اعلام شده و باید محروم شود اما از آنجا كه این بازیكن قصد داشت به عراق بازگردد، فدراسیون فوتبال ادامه ماجرا را به فدراسیون عراق پاس می‌دهد. فدراسیونی‌ها دیروز به مسئولان AFC گفتند كه طبیعتاً باید فدراسیون فوتبال عراق این بازیكن را محروم می‌كرد.

عبد‌الزهرا: فدراسیون ایران پرونده‌‌هایی را باز می‌كند كه چیزی در آن نیست

هافبك تهاجمی تیم‌ملی عراق در مورد شائبه دوپینگش كه پس از باخت تیم‌ملی ایران مقابل عراق از سوی بعضی مسئولان تیم‌ملی ایران مطرح شد از خود واكنش نشان داده و می‌گوید: من در ایران و در زمانی كه در تراكتورسازی بودم هیچ وقت تست دوپینگی ندادم كه نتیجه آن مثبت اعلام شود. فقط در مجموعه آكادمی ملی المپیك قبل از حضورم تست‌های پزشكی دادم كه تمامی آنها را هم بدون مشكل انجام داده و پس از آنكه جواب همه آنها را گرفتم من به تراكتور‌سازی پیوستم اما حالا برایم خیلی عجیب است كه پرونده‌ای را باز می‌كنند كه چیزی در آن وجود ندارد. عبد‌الز‌هرا ادامه داد: شنیدم فدراسیون ایران دنبال مطرح كردن قضییه دوپینگ هستند چیزی كه اصلاً وجود نداشته است. من فكر می‌كنم فوتبال ورزشی است كه نتیجه آن داخل زمین مشخص می‌شود و الان اصلاً جالب نیست بعضی‌ها سعی كنند باخت‌شان را با موارد دیگر توجیه كنند.

حسینی، مدیر روابط عمومی فدراسیون فوتبال: عبدالزهرا نامه دوپینگی بودنش را در ایران امضا كرده!

حسینی، مدیر روابط عمومی فدراسیون فوتبال در واكنش به دوپینگی بودن علا عبدالزهرا، بازیكن تیم ‌ملی عراق و اقداماتی كه این فدراسیون انجام داده است به خبر‌ورزشی گفت: پرونده این بازیكن در ایران منجر ‌به صدور رأی نشده است. بعد از اینكه نمونه این بازیكن از سوی آزمایشگاه كلن مثبت اعلام شد ما او را به فدراسیون فوتبال فراخواندیم و این مسئله را با وی در میان گذاشتیم. همچنین از علا عبدالزهرا امضا گرفتیم كه نامه دوپینگی بودنش از سوی آزمایشگاه كلن را رؤیت كرده است. این بازیكن درخواست فرجام‌خواهی داد و قرار شد نمونه B این بازیكن به آزمایشگاه كلن ارسال شود كه وی ایران را ترك كرد و برای بازی به كشورش رفت... از ماجرای بعد از این هم خبر نداریم. حسینی در پاسخ به این سؤال كه آیا فدراسیون فوتبال در این زمینه با فدراسیون فوتبال عراق و همچنین فیفا یا كنفدراسیون فوتبال آسیا نامه‌نگاری كرده است یا نه؟ گفت: این در حیطه وظایف ما نیست اما نادو شرح این اتفاق را به اطلاع فیفا رسانده است. دكتر شریف، رئیس نادو در ایران هم در مصاحبه‌ای كه با یكی از خبرگزاری‌ها داشته به صراحت گفته دو روز پیش از بازی ایران - عراق به فیفا اعلام كرده كه بازیكن عراقی دوپینگی است و نباید مقابل ایران بازی كند... مدیر روابط عمومی فدراسیون فوتبال آسیا در پاسخ به اینكه ماجرا چه خواهد شد؟ گفت: ما هر مدركی كه در این زمینه لازم بود را مهیا و ارسال كردیم. موضوع خیلی پیچیده شده و منتظر جلسه فردا (امروز) صبح هستیم...

نامه فدراسیون ایران روز گذشته به فدراسیون عراق رسید

روز گذشته فدراسیون فوتبال ایران نامه‌ای به فدراسیون فوتبال عراق ارسال كرد. در این نامه به این نكته اشاره شده كه علا عبدالزهرا در ایران و بعد از حضورش در تراكتورسازی تست دوپینگ داده و این تست مثبت اعلام شده است. حالا باید دید فدراسیون فوتبال عراق چه واكنشی در قبال آن انجام خواهد داد.

مدارك دوپینگ عبدالزهرا را به فدراسیون عراق داده‌اند؟

دیروز شایعه در اردوی تیم ‌ملی زیاد بود. اینكه ممكن است نتیجه بازی ایران و عراق برگردد و تیم‌ملی دوباره به جام ملت‌ها بازگردد اما بازیكنان كه اصلاً امیدوار نبودند و می‌گفتند این اقدام‌ها به جایی نمی‌رسد. در این بین اما خبرهای جالب‌تری هم به گوش‌مان رسید. گویا در زمانی كه تست دوپینگ این بازیكن مثبت درآمد، فدراسیون فوتبال عراق از فدراسیون ایران خواست كه محرومیت این بازیكن را به عهده خودشان بگذارد! فدراسیون فوتبال هم پذیرفت و مدارك لازم را به فدراسیون عراق فرستاد. آنها هم كه به این بازیكن نیاز داشتند، برای او هیچ حكمی نبریدند. فدراسیون اطلاعاتی هم درباره این بازیكن به فیفا نداد تا حالا تلاش‌هایش بی‌نتیجه بماند. دیروز بازیكنان تیم ‌ملی خود را برای بازگشت به تهران آماده كرده بودند و می‌گفتند این داستان‌ها به جایی نمی‌رسد. یكی از بازیكنان تیم ‌ملی هم به خبرورزشی گفت: «علت تأخیر ما برای بازگشت به تهران، اصلاً ماجرای بازیكن عراقی نیست. بلیت برای بازگشت‌ گیر نیاوردیم. مسئولان دنبال بلیت هستند. بازی با عراق تمام شده و بهتر است كه دیگر حرفی زده نشود. ما هم ناراحت هستیم و دوست نداریم الكی خودمان را امیدوارم كنیم.» دیروز و پس از مصاحبه این ملی‌پوش،‌ از فدراسیون فوتبال خبر رسید كه آقایان از خواب 6 ماهه برخاسته و نامه دوپینگ عبدالزهرا را تازه ارسال كرده‌اند! كاری كه باید 6 ماه قبل انجام می‌شد و البته فدراسیون فوتبال باید می‌دانست ایران و عراق دیر یا زود به هم می‌خورند و آنجا این نامه به دردمان خواهد خورد! افسوس كه یك فوتبالی آنجا نیست و دردناك اینكه نامه را دوباره به جای فیفا و AFC به فدراسیون فوتبال عراق فرستاده‌اند!


ویدیو : قطر جای ایران بود، عراق حذف می‌شد