قصاص ۲ جانی در مشهد :  اخبار حوادث - قصاص ۲ جانی در مشهد  مردی که پس از آزادی ...



 اخبار حوادث - قصاص ۲ جانی در مشهد

 مردی که پس از آزادی از زندان، دست به جنایت مسلحانه زده بود و جوانی که در یک جنایت دیگر راننده پژو آردی را در محور مشهد - فریمان کشته بود صبح روز یکشنبه گذشته در زندان مرکزی مشهد به دار مجازات آویخته شدند.

به گزارش خراسان، دهم آذر سال ۸۸ با پیدا شدن جسد راننده یک دستگاه پژو آردی یشمی رنگ در محور مشهد - فریمان تحقیقات پلیس برای شناسایی و دستگیری عامل یا عاملان این جنایت آغاز شد و مدتی بعد ۲ جوان به اتهام قتل راننده دستگیر شدند. دو متهم این پرونده پس از اعتراف به قتل در شعبه سوم دادگاه کیفری استان خراسان رضوی مورد محاکمه قرار گرفتند. متهم این پرونده جنایی در حالی به وارد آوردن ضربات چاقو به راننده اقرار کرد که مدعی بود همدستش نیز از پشت سر راننده را گرفته بود.

 

قضات باتجربه دادگاه پس از برگزاری چند جلسه محاکمه که با حضور وکیل مدافع متهمان برگزار شد، قاتل ۱۸ ساله را به قصاص نفس و همدست او را نیز به تحمل ۱۰ سال زندان محکوم کردند که رأی صادره به تأیید دیوان عالی کشور رسید و پرونده برای اجرای حکم به اجرای احکام دادسرای مشهد ارسال شد.

گزارش خراسان حاکی است: پس از این ماجرا، مشخص شد که آن ها راننده دیگری را نیز به قتل رسانده اند، بنابراین متهمان در این پرونده نیز به قصاص نفس و حبس ابد محکوم شدند، اما قضات دیوان عالی کشور پس از بررسی دقیق، این پرونده را برای رفع نقص موجود به دادگاه کیفری بازگرداندند. در همین حال و با توجه به درخواست اولیای دم راننده پژو آردی و قطعیت حکم صادره، جوان ۱۸ ساله سپیده دم روز یکشنبه با حضور قاضی اجرای احکام و دیگر مسئولان ذی ربط در زندان مرکزی مشهد به دار مجازات آویخته شد.

قصاص جانی مسلح
بنابراین گزارش، سپیده دم یکشنبه همچنین مرد ۲۷ ساله ای که پس از آزادی از زندان دست به جنایت مسلحانه زده بود نیز در زندان مرکزی مشهد قصاص شد. این مرد که به جرم حمل ۲۸ کیلوگرم مواد مخدر تحمل کیفر کرده و با برخورداری از عفو آزاد شده بود در تاریخ 89.8.15 به سراغ فردی رفت که احتمال می داد او در اعترافات خود نام وی را به پلیس گزارش کرده باشد. مرد ۲۷ ساله خشمگین با شلیک چند گلوله از سلاح کلاشینکف مرد ۳۰ ساله را به قتل رساند و پس از دستگیری در شعبه سوم دادگاه کیفری استان خراسان رضوی محاکمه و به قصاص نفس محکوم شد. این رأی پس از تأیید شعبه ۲۸ دیوان عالی کشور در مشهد به اجرا درآمد.

 

 اخبار حوادث - خراسان


ویدیو : قصاص ۲ جانی در مشهد