قصاص مرد جوانی كه همسر ... :     مرد جوانی كه همسر باردار خود را به قتل رسانده ...



 

عکس جوانی همسر جمشید مشایخی , همسر جمشید مشایخی در جوانی , بهترین همسر

 

مرد جوانی كه همسر باردار خود را به قتل رسانده بود، به قصاص محكوم شد.عصر ۱۹ خرداد ۸۷، مأموران كلانتری ۱۰۸ نواب از فوت مشكوك یك زن جوان در منزل مسكونی‌اش با خبر شدند.



مأموران با حضور در صحنه متوجه شدند زن جوانی به نام مهسا در حالی كه جنین ۸ ماهه داشته، بر اثر نامعلومی فوت كرده است.



بررسی از همسایگان این خانواده نشان داد كه مقتول روز قبل از كشف جسدش با شوهرش به نام یاسر ۲۶ ساله درگیری داشته است.


یاسر، مشاجره روز قبل از فوت همسرش را قبول كرد اما در خصوص نحوه فوت همسرش اظهار بی‌اطلاعی كرده و مدعی شد از نحوه فوت وی بی‌اطلاع است.



یاسر گفت: بعد از درگیری با همسرم از خانه خارج شدم و حدود ساعت ۲ صبح به خانه برگشتم و بدون اینكه با همسرم صحبت كنم، خوابیدم و صبح كه برای بیدار كردن او رفتم، متوجه فوت او شدم.


با توجه به اینكه در روی لب و دهان متوفی وجود آثاری از فشار دیده شده است، جسد به پزشكی قانونی منتقل شد تا علت اصلی فوت وی مشخص شود.



شوهر مقتول به عنوان مظنون اصلی قتل بازداشت شد و بعد از انجام تحقیقات، قرار مجرمیت وی به اتهام قتل عمد صادر و به دادگاه كیفری استان تهران ارجاع شد.



جلسه رسیدگی به این پرونده صبح امروز در شعبه ۷۴ دادگاه كیفری استان تهران و به ریاست قاضی حسن تردست برگزار شد. در ابتدای جلسه، ذبیح‌زاده، نماینده دادستان با اشاره به مدارك موجود در پرونده علیه متهم مانند، شكایت اولیای‌دم، گزارش مرجع انتظامی، گزارش پزشكی قانونی و اقرار متهم، بزه انتسابی را محرز دانست و تقاضای مجازات وی را كرد.



بعد از قرائت كیفرخواست توسط نماینده دادستان، مادر مقتول به عنوان تنها شاكی پرونده در جایگاه قرار گرفت و با اعلام شكایت مجدد از متهم، تقاضای خود را قصاص عنوان كرد.



در ادامه جلسه، متهم در جایگاه قرار گرفت و با بیان اینكه‌ اتهام قتل را قبول ندارد و تحت فشار اعتراف كرده است، در تشریح حادثه گفت: ساعت ۳ صبح روز قبل از حادثه، دوست همسرم به خانه ما آمد و با هم شیشه مصرف كردیم.



ساعت ۵ صبح به همراه دوست همسرم و دوست خودم، برای مصرف مواد مخدر به سعادت‌آباد رفتیم كه یك ساعت بعد با دوست همسرم به خانه برگشتیم.



به همراه مژگان(دوست همسرم) وارد خانه شدیم و متوجه شدم كه همسرم در خانه نیست. دقایقی بعد مژگان رفت و در همان لحظه همسرم به خانه برگشت و فهمیدم كه در پله‌ها مژگان را دیده است. با هم جر و بحث كردیم و من ۲ سیلی به او زدم كه به اتاق خواب رفت و شروع به گریه كرد.



وارد اتاق خواب شدم كه مهسان گفت می‌خواهد به خانه مادرش برود كه من دستم را روی صورت او گذاشتم و او را هل دادم كه او دوباره شروع به گریه كرد. از اتاق خارج شدم و در اتاق پذیرایی خوابیدم و ساعت ۶ صبح فردای آن روز بیدار شدم. رفتم تا مهسان را بیدار كنم كه متوجه مرگ او شدم.


قاضی گفت: در تحقیقات صراحتا اعلام كردی كه با ۲ دست گردنش را فشار دادم و حدود ۶ ضربه به او زدم.



متهم در جواب گفت: این اظهارات را گفته‌ام ولی قبول ندارم چرا كه دروغ گفتم.



قاضی خطاب به متهم گفت محتویات پرونده، گزارش معاینه جسد، كالبدگشایی جسد، آثار خون روی بالش و تشك، همه نشان از وقوع قتل دارد، چه كسی غیر از تو می تواند این كار را انجام دهد كه متهم در جواب گفت: نمی‌دانم.



قاضی تردست مجددا به نظریه پزشكی قانونی مبنی بر آثار كبودی در پلك چشم چپ و خونمردگی در شقیقه سمت راست مقتول كه مؤید درگیری مقتول با قاتل دارد اشاره كرد كه متهم این ادعا را قبول نكرد.



بعد از دفاع متهم، وكیل وی در جایگاه قرار گرفت و با طرح موضوعاتی مانند، بارداری‌های ناموفق مقتول مرگ وی را فوت عنوان كرد و مدعی شد كه مهسان به خاطر خفگی ناشی از بارداری فوت كرده است.



وی همچنین مدعی شد كه خونابه خارج شده از دهان و بینی مهسان اتفاقی طبیعی است كه قاضی از وی خواست درباره این ادعا مستند علمی ارائه دهد كه وكیل متهم گفت، براساس تجربه چنین ادعایی كرده است.



متهم به قتل بار دیگر در جایگاه قرار گرفت و در بیان آخرین دفاع گفت: رفاه بیش از حد من را به دام اعتیاد كشاند. من بیكار بودم و پدر من به همراه مادر همسرم تمام هزینه زندگی ما را بدون هیچ تلاشی از سوی من پرداخت می‌كردند.


قاضی تردست ختم جلسه را اعلام و بعد از مشورت با مستشاران دادگاه، مرد جوان را به اتهام قتل همسر باردارش به قصاص محكوم كرد..../ گزارش : خبرگزارى فارس

 

 


ویدیو : قصاص مرد جوانی كه همسر ...