قرار کثیف مرکل و اردوغان : روزنامه "ایندیپندنت" در گزارش خود توافق رئیس جمهور ...


روزنامه "ایندیپندنت" در گزارش خود توافق رئیس جمهور ترکیه و صدر اعظم آلمان برای پیوستن ترکیه به اتحادیه اروپا در ازای متوقف کردن سیل مهاجران به اروپا را "توافقی کثیف" توصیف کرد. پایگاه خبری العالم: روزنامه "ایندیپندنت" در گزارش خود توافق رئیس جمهور ترکیه و صدر اعظم آلمان برای پیوستن ترکیه به اتحادیه اروپا در ازای متوقف کردن سیل مهاجران به اروپا را "توافقی کثیف" توصیف کرد.

ایندیپندنت روز دوشنبه با اشاره به "توافق کثیف" آنگلا مرکل صدراعظم آلمان با رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه نوشت: مرکل تصمیم گرفت که از درخواست ترکیه برای پیوستن به اتحایه اروپا در ازای توقف سرازیر شدن مهاجران از مرزهای ترکیه به کشورهای اروپایی حمایت کند.

تونی پاترسون روزنامه نگار ایندیپندنت در این مطلب تأکید کرد: آنگلا مرکل که به علت سیاستهایش در قبال مهاجران با انتقادهایی در کشورش مواجه است، تصمیم گرفت در ازای توقف سرازیر شدن مهاجران از مرزهای ترکیه به کشورهای اروپایی از درخواست این کشور برای پیوستن به اتحادیه اروپا حمایت کند.    

وی افزود: به سفر مرکل به ترکیه به عنوان تلاشی برای کاستن از شدت بحران مهاجران نگریسته می شود چرا که انتظار می رود امسال یک میلیون پناهنده وارد آلمان شود.

بسیاری از تحلیل گران سیاسی آلمانی، سفر مرکل به ترکیه را مهم ترین سفر از زمان صدر اعظمی او توصیف کردند.

مرکل به اردوغان وعده داده است تا در ازای جلوگیری از سرازیر شدن مهاجران از ترکیه به کشورهای اروپایی، دریافت روادید برای ترک ها را تسهیل کند تا بتوانند آزادانه به کشورهای اتحادیه اروپا سفر کنند.


ویدیو : قرار کثیف مرکل و اردوغان