قرار بود بازی ایران پخش مستقیم نشود! : تلویزیون در آخرین ثانیه ها توانست این ...


تلویزیون در آخرین ثانیه ها توانست این بازی را روی آنتن ببرد. تماشا: گویا همان طور که ایران در آخرین ثانیه های بازی با ازبکستان توانست این تیم را ببرد، تلویزیون هم در آخرین ثانیه ها توانست این بازی را روی آنتن ببرد. در حالی که پخش اولین بازی در مرحله گروهی مقدماتی جام جهانی برای همه بدیهی بود اما برای اهالی رسانه نشانه هایی وجود داشت که پخش این بازی را در ابهام فرو برده بود.

بازی ایران سوریه , بازی ایران کره , بازی ایران و کره

شبکه سوم در هیچ کدام از بخش های خبری و حتی زیرنویس هایش اشاره ای به پخش این بازی نمی کرد. زیرنویسی که مدام زیر تصاویر این شبکه حک می شد اعلام برنامه ها را درست تا لحظه آغاز بازی پخش می کرد و اصلا در کنداکتور نامی از پخش مستقیم بازی تیم ملی نبود یعنی آخرین برنامه ای که زمان پخشش اعلام میشد برنامه یادها بود که ساعت 18 پخش می شد، ضمن اینکه در کنداکتور هفتگی این سایت در برنامه های اعلام شده شنبه 14 خرداد هیچ خبری از پخش زنده این بازی نبود.

در این کنداکتور، در ساعت پخش فوتبال، فیلم سینمایی نفوذی روی آنتن می رفت (این فیلم بعد از پخش فیلم با 4 ساعت تاخیر بعد از بخش خبری 22 روی آنتن رفت). در همین کنداکتور حتی پخش زنده دیدار مکزیک – برزیل هم قرار گرفته بود که این توجیه که شبکه سه پخش زنده مسابقات را در کنداکتور اعلام نمی کند را زیر سوال می برد.

با این پیش زمینه و با اینکه تا یک دقیقه مانده به شروع بازی ایران – ازبکستان خبری از پخش مستقیم بازی نبود، راس ساعت 18:30 ناگهان جواد خیابانی بر صفحه ظاهر شد و بعد از سلام و احوالپرسی سریع و هول هولکی، پخش بازی با از دست دادن صحنه های ابتدایی، سوت آغاز بازی و چند ثانیه اول بازی، همراه شد، دو دقیقه بعد هم خود خیابانی کار گزارش را برعهده گرفت.

این وضع را مقایسه کنید با برنامه تقریبا مفصل فینال جام باشگاه های اروپا که دو هفته قبل روی آنتن همین شبکه رفت. چسبانده شدن یک برچسب با توپ فوتبال روی لوگوی شبکه هفتم الجزیره اسپرت، قطع صدای ورزشگاه و گزارشگر عرب بازی و البته لیبل عربی نتیجه و تایمر بازی در بالا و گوشه سمت چپ که عبارت ازبکستان را «اوزوبکستان» نوشته بود، نشانه هایی بود که تلویزیون ایران، پخش زنده مسابقه تیم ملی کشورمان را، آن هم در دیداری رسمی و بسیار مهم، از شرکت اصلی پخش کننده نخریده و ترجیح داده با آن مثل یک مسابقه معمولی بوندس لیگا برخورد کند. با این وضع، بعید نیست تلویزیون بخواهد بازی بعدی تیم ملی برابر قطر در ورزشگاه آزادی را هم با این شکل پخش کند.


ویدیو : قرار بود بازی ایران پخش مستقیم نشود!