قراردادهای فروش نفت ایران در سال ۲۰۱۶ تمدید شد : در آستانه لغو تحریم‌ها و افزایش ...



فروش اقساطی ایران خودرو , فروش ایران خودرو , فروش اینترنتی ایران خودرو

در آستانه لغو تحریم‌ها و افزایش تولید و صادرات نفت خام، شرکت ملی نفت ایران قراردادهای فروش نفت با اکثر مشتریان و خریداران سنتی خود را تمدید کرد.

 پس از کاهش محدودیت‌های صادرات محصولات پتروشیمی ایران به کشورهای اروپایی و انجام اولین انتقال ارز توسط یک بانک اسپانیایی، شمارش معکوس برای لغو تحریم‌های صادرات نفت ایران آغاز شده است.

رکن‌الدین جوادی، مدیرعامل شرکت ملی نفت با تاکید بر اینکه آماده سازی تاسیسات بهره‌برداری، انتقال و ذخیره‌سازی به منظور افزایش ۵۰۰ هزار بشکه‌ای تولید و صادرات نفت خام ایران در دوران پساتحریم انجام شده است، گفته است: هیچ گونه محدودیت عملیاتی به منظور افزایش تولید نفت کشور در دوران پساتحریم وجود ندارد.

بر این اساس در کنار آماده سازی چاه‌ها و تاسیسات بهره‌برداری صنعت نفت به منظور افزایش تولید نفت، اقداماتی هم به منظور بازاریابی و صادرات طلای سیاه در دوران پسا تحریم آغاز شده است.

سیدمحسن قمصری، مدیر امور بین‌الملل شرکت ملی نفت با اشاره به تمدید بخش عمده‌ای از قراردادهای صادرات نفت خام ایران به مشتریان و خریداران سنتی کشور به ویژه در دوران تحریم، گفت: بخشی از قراردادهای فروش نفت تمدید شد و البته موعد تمدید برخی دیگر از این قراردادها آغاز سال ۲۰۱۶ میلادی نیست.

این مقام مسئول با تاکید بر این که هم اکنون مشکلی برای تمدید قرارداد تعداد دیگری از مشتریان سنتی نفت کشور وجود ندارد، بیان کزد: قرارداد بیشتر خریداران سنتی ایران از ماه آوریل آغاز می شود؛ مشتریانی که قرارداد برداشت نفت آنها از ایران مربوط به ماه ژانویه است پیش بینی افزایش ظرفیت به شرط برداشت تحریم‌ها شده است.

به گفته مدیر امور بین‌الملل شرکت ملی نفت ایران، البته با بعضی از شرکت‌های جدید هم مذاکرات نهایی انجام شده و خرید نفت آن ها از ایران مشروط به برداشته شدن تحریم ها است.

براساس گزارش رسانه‌های خارجی، مذاکرات برای امضای قراردادهای جدید فروش نفت خام ایران با پالایشگاه‌های چینی آغاز و حتی تاکنون قرارداد فروش نفت ایران با دو شرکت شرکت «سینوپک» و «ژوهای» چین تمدید شده و مذاکرات با شرکت‌های نفتی «پتروچاینا» و «CNOOC» چین بر سر تمدید قراردادهای جدید آغاز شده است.

در دوران تحریم‌های ظالمانه غرب، کشورهای هند، چین، ژاپن، کره جنوبی و ترکیه جز مشتریان سنتی خریدار نفت خام از شرکت ملی نفت بودند که پیش بینی می‌شود با لغو تحریم‌ها حجم فروش طلای سیاه به برخی از پالایشگاه‌های این کشور افزایش یابد.

براساس گزارش منابع ثانویه در ماه نوامبر سال ۲۰۱۵ میلادی ظرفیت تولید روزانه نفت خام ایران حدود دو میلیون و ۸۷۶ هزار بشکه در روز بوده است که قطعا با لغو تحریم‌ها و با اجرای یک طرح دو مرحله‌ای در مجموع یک میلیون بشکه به ظرفیت تولید نفت خام کشور افزوده خواهد شد.

اخبار اقتصادی - مهر

 


ویدیو : قراردادهای فروش نفت ایران در سال ۲۰۱۶ تمدید شد