قرائتی: حوزه سایت خنده راه اندازی کند : بسیار از افراد را می‌توان از راه بیان ...


بسیار از افراد را می‌توان از راه بیان گفته‌های حکیمانه جذب کرد که جا دارد حوزه علمیه در این راستا سایت خنده را راه اندازی کند زیرا خنده و گریه به اندازه هم قابلیت جذب دل‌ها را دارد. خبرگزاری مهر:  رئیس ستاد اقامه نماز کشور با بیان اینکه روحانیت باید در خنداندن مردم هم تلاش کند، افزود: بسیار از افراد را می‌توان از راه بیان گفته‌های حکیمانه جذب کرد که جا دارد حوزه علمیه در این راستا سایت خنده را راه اندازی کند زیرا خنده و گریه به اندازه هم قابلیت جذب دل‌ها را دارد.

 حجت الاسلام محسن قرائتی شامگاه یکشنبه در مراسم آغاز سال تحصیلی مرکز تخصصی مهدویت حوزه علمیه قم، با بیان اینکه 300 فارغ التحصیل این مرکز می‌توانند کارهای فراوانی انجام دهند افزود: باید از فرصت‌ها به بهترین نحو ممکن استفاده کرد و هر طلبه باید در طی مدت تحصیل خود در حوزه یک دوره تفسیر قران و یک دور تفسیر نهج البلاغه را سپری کند.


وی با بیان اینکه باید تعطیلات حوزه کم و ساماندهی شود افزود: آیت الله مکارم شیرازی از فرصت‌های تعطیلی بهترین استفاده را کردند و تفسیر نمونه را در ایام فراغت نوشتند که ایشان می‌توانند الگوی خوبی برای سایر طلاب در زمینه استفاده از اوقات فراغت باشند.

این مفسر قرآن کریم در خصوص تحصیلات خود در حوزه علمیه ابراز داشت: بنده دوره سطح و دو سال درس خارج را گذرانده‌ام و طلاب باید بدانند که حوزه همانند خورشید است که باید از آن بهترین بهره برد ولی نباید به آن خیره شد.

وی عنوان کرد: بنده از ابتدای انقلاب تا کنون یک فیلم کامل ندیده‌ام و طلاب هم باید تماشای تلویزیون، خواندن روزنامه و سایر کارهای فرعی را به حداقل ممکن برسانند و بیشتر وقتشان را به تحصیل مشغول باشند.

حجت الاسلام قرآئتی با بیان اینکه معاونتی باید در حوزه ایجاد شود تا ظرفیت‌های موجود در حوزه و طلاب را شناسایی کنند، افزود: طلاب نباید در عمر خود در زمینه تحصیل بدنبال تقلید باشند و در این راستا نباید درگیر عناوینی همچون کار‌شناس و دکتر شوند.

وی با بیان اینکه نباید برای مدرک درس خواند افزود: گاهی اوقات طلاب و روحانیون در منبر‌ها و خطابه‌های خود از الفاظ و عبارات سنگین و پیچیده استفاده می‌کنند که باید توجه داشته باشند در عین اینکه محتوای مطلب را در نظر دارند باید روان، ساده و بی‌تکلف حرف‌هایشان را برای مردم بیان کنند.

قرآن در جامعه ما مهجور است

رئیس ستاد اقامه نماز کشور با بیان اینکه امروز قرآن در جامعه ما مهجور است، افزود: در حوزه علمیه هم اکنون 450 کرسی درس مکاسب و رسائل برقرار است اما دروس تفسیر قرآن و نهج البلاغه از 100 کلاس بیشتر نمی‌شود.

وی با اشاره به ظرفیت‌های مورد غفلت در حوزه علیمه اظهار داشت: هم اکنون 20 هزار طلبه غیر ملبس در حوزه وجود دارند که باید از این ظرفیت به بهترین نحو ممکن استفاده کرد.

حجت الاسلام قرآئتی ابراز داشت: تعداد 400 هزار دانشجو از خانواده‌های ایثارگر در کشور مشغول به تحصیل هستند که حوزه با توجه به بنیه مذهبی آن‌ها می‌تواند از این افراد استفاده کند.

حوزه سایت خنده راه اندازی کند

وی با بیان اینکه روحانیت باید در خنداندن مردم هم تلاش کند افزود: بسیار از افراد را می‌تواند از راه بیان گفته‌های حکیمانه جذب کرد که جا دارد حوزه علمیه در این راستا سایت خنده را راه اندازی کند، چرا که خنده و گریه به اندازه هم قابلت جذب دل‌ها را دارد.

این مفسر قرآن کریم ادامه داد: از دیگر ظرفیت‌هایی که حوزه علیمه از آن‌ها غفلت کرده است استفاده از فرزندان تحصیل کرده طلاب در زمینه‌های مختلف و دانشجویان بسیجی دانشگاه است که باید برای آن‌ها برنامه‌های جدی داشت.

کمبود طلاب مفسر برای برپایی دوره‌های تفسیر در دانشگاه‌ها

وی عنوان کرد: مراکز دانشگاهی آمادگی دارند تا دوره‌های تفسیر قران از سوی حوزه علمیه برای د انشجویان برگزار شود که متاسفانه با کمبود طلابی که توانایی تفسیر قرآن را داشته باشند مواجه‌ایم.

حجت الاسلام قرآئتی گفت: بنده با وجود تجربیات فراوانی که در خصوص تبلیغ دارم اما تاکنون نهادهای تبلیغی در این زمینه از بنده مشورتی نخواستند در صورتی که از سراسر دنیا برای کسب این تجربیات به بنده مراجعه می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه طلاب و روحانیون باید رابطه خود را با نسل جوان تقویت کنند، افزود: تبیلغ را باید از خانواده‌ها و بچه‌های محل آغاز کرد و طلاب باید جلساتی هفتگی را برای جوانان محل برگزار و به پرسش‌های آن‌ها پاسخ داد.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور با بیان اینکه به مقام معظم رهبری پیشنهاد دادم تا در پادگان‌ها در کنار تیراندازی برنامه شنا هم که از تاکیدات اسلام است گنجانده شود افزود: آموزش شنا باید در حوزه نیز مورد توجه قرار گیرد و باید برنامه‌ای تنظیم شود تا طلاب در کنار تحصیل این ورزش را هم فرا بگیرند.


ویدیو : قرائتی: حوزه سایت خنده راه اندازی کند