قد والیبال به المپیک 2016 رسید، بلند قامتان ایران تاریخ‌ ساز شدند : تیم ملی ...


تیم ملی والیبال ایران با پیروزی در ششمین بازی خود در مسابقات انتخابی المپیک ۲۰۱۶ مقابل لهستان به المپیک ۲۰۱۶ ریو صعود کرد. خبرگزاری تسنیم: تیم ملی والیبال ایران در سومین بازی از روز ششم مسابقات انتخابی المپیک 2016 ریو در حالی از ساعت 11:10 امروز (شنبه) مقابل لهستان قرار گرفت که شاگردان آنتیگا صعود خود به ریو را در بازی قبلی تثبیت کرده بودند. تیم کشورمان با پیروزی 3 بر یک در این دیدار به المپیک راه یافت.

رائول لوزانو برای بازی با لهستان از سعید معروف، شهرام محمودی، محمد موسوی،‌ عادل غلامی، فرهاد قائمی، میلاد عبادی‌پور و مهدی مرندی (لیبرو) استفاده کرد و استفان آنتیگا،‌ سرمربی فرانسوی تیم ملی لهستان هم در این بازی بازیکنان ذخیره خود را به میدان فرستاد. بازیکنان ایران اگرچه در حمله نسبت به لهستان، قدرت کمتری داشتند اما از اشتباهات پرشمار حریف استفاده کردند و در نهایت ست نخست را 25 بر 20 بردند.

تیم ایران در ست نخست، 8 امتیاز از حمله، 2 امتیاز از دفاع، 2 امتیاز مستقیم از سرویس و 13 امتیاز از اشتباهات حریف کسب کردند و لهستانی‌ها، 11 امتیاز از حمله، 2 امتیاز از دفاع، یک امتیاز مستقیم از سرویس و 6 امتیاز از اشتباهات بازیکنان ایران به دست آوردند.

بازیکنان ایران در ست دوم با انگیزه بیشتری وارد زمین شدند و با اشتباهات کمتر و سرویس‌های بهتر باز هم تیم برتر میدان مقابل قهرمان جهان در سال 2014 بودند. شیرینی صعود به المپیک با پیروزی مقابل لهستان برای بازیکنان ایران قطعاً بیشتر از صعود به المپیک با پیروزی مقابل ونزوئلا بود. ست دوم نیز با نتیجه 25 بر 18 به سود ایران به پایان رسید. آنتیگا در پایان این ست،‌ کورک و اوماژ، بازیکنان اصلی خود در بازی‌های قبلی را به زمین فرستاد.

تیم ایران در ست دوم، 22 امتیاز از حمله، 5 امتیاز از دفاع، 6 امتیاز مستقیم از سرویس و 17 امتیاز از اشتباهات حریف کسب کردند و لهستانی‌ها، 25 امتیاز از حمله، 3 امتیاز از دفاع، 2 امتیاز مستقیم از سرویس و 8 امتیاز از اشتباهات بازیکنان ایران به دست آوردند.

تیم لهستان در ست سوم با حضور بارتوژ کورک و اشتباهات بازیکنان ایران، توانست قدرت خود را به رخ شاگردان لوزانو بکشاند تا یک پیروزی آسان برای ایران رقم نخورده باشد. نتیجه این ست 25 بر 20 به سود لهستان شد.

تیم ایران در پایان ست سوم، 34 امتیاز از حمله، 8 امتیاز از دفاع، 8 امتیاز مستقیم از سرویس و 20 امتیاز از اشتباهات حریف کسب کردند و لهستانی‌ها، 44 امتیاز از حمله، 4 امتیاز از دفاع، 4 امتیاز مستقیم از سرویس و 11 امتیاز از اشتباهات بازیکنان ایران به دست آوردند.

لبخند بازیکنان لهستان در ست چهارم با وجود اینکه از ایران عقب بودند،‌ حاکی از این بود که از نتیجه بازی حتی اگر شکست هم باشد، راضی هستند. در واقع دلیل هم نداشت که بازیکنان لهستان تا این اندازه تلاش کنند و خود را زحمت بیندازند ولی باید از اعتبار خود دفاع می‌کردند. تیم ایران در این ست 34 بر 32 برنده شد تا راهی المپیک 2016 ریو شود و روزی فراموش نشدنی در تاریخ والیبال و ورزش ایران رقم بخورد.


ویدیو : قد والیبال به المپیک 2016 رسید، بلند قامتان ایران تاریخ‌ ساز شدند