قدیمی‌ترین آثار کشف شده روی زمین +عکس : قدیمی‌ترین آثار کشف شده روی زمین +عکس تمدن ...



قدیمی‌ترین آثار کشف شده روی زمین +عکس

تمدن های گذشته آنقدر که می پنداریم عقب افتاده نبوده اند زیرا تا به حال آثاری کشف شده است که نشان از بزرگی و دانش آن ها دارد.

باستان شناسان همیشه به دنبال کشف قدیمی ترین ها بوده اند تا شاید بتوانند از میان آن ها راهی برای درک گذشته پیدا کنند. آن ها با سال ها کاوش به آثار عظیمی دست پیدا کرده اند که از میان آن ها می توانیم به قدیمی ترین آثار کشف شده در تاریخ اشاره کنیم :


** قدیمی ترین آدامس

قدیمی ترین نقشه های زمین مسطح , قدیمی ترین شهر ایران , قدیمی ترین کشور جهان

در سال 2007 یک دانش آموز باستان شناسی در فنلاند تکه ای آدامس باستانی پیدا کرد که بیش از 5 هزار سال قدمت داشت. این آدامس که به عنوان قدیمی ترین در دنیا شناخته می شود از صمغ درختان درست شده است و آثار دندان روی آن به راحتی دیده می شود. انسان های اولیه کسانی هستند که آدامس را در شرایط خاص کشف کردند, آن ها صمغ درختان را با گیاهان دیگر ترکیب می کردند تا قابل خوردن شود.


** قدیمی ترین کفش دنیا

قدیمی ترین پل ایران , قدیمی ترین شهر جهان , قدیمی ترین کشورهای جهان

در مکاشفاتی که در سال 2010 در منطقه غارهای ارمنستان انجام شد باستان شناسان توانستند قدیمی ترین کفش دنیا را پیدا کنند. این کفش که بسیار عالی و به سبک امروزی دوخته شده بود نزدیک به 5500 سال قدمت داشت و به طور شگفت آوری این مدت را دوام آورده بود. به گفته باستان شناسان این کفش برای یک خانم با سایز پای بزرگ بوده است و این لنگه کفشی که یافت شده برای پای راست دوخته شده بوده است.


** قدیمی ترین ساز موسیقی

گرم ترین نقطه زمین , قدیمی ترین زبان دنیا , قدیمی ترین بیمارستان تهران در زمان ناصرالدین شاه

در سال 2012 باستان شناسان توانستند قدیمی ترین ساز موسیقی دنیا را که یک فلوت 43 هزار ساله است پیدا کنند. این فلوت از جنس استخوان پرندگان به همراه عاج ماموت ساخته شده است و کاملا مشابه نمونه های امروزی کار می کند. باستان شناسان این ساز قدیمی را در غاری واقع در آلمان کشف کردند و به سختی توانستند قدمت آن را تشخیص دهند.


** قدیمی ترین چشم مصنوعی

محل قدیمی ترین تندیس فردوسی کجاست؟ , قدیمی ترین مسجد ایران , تصاویر قدیمی‌ترین عکس‌ها از برگزاری حج

باستان شناسان ایرانی در سال 2006 توانستند یکی از جالب ترین کشفیات باستان شناسی تاریخ را انجام دهند. آن ها در منطقه "شهرسوخته" به آثاری متفاوت از جمله قدیمی ترین چشم مصنوعی دنیا دست پیدا کردند. این چشم که نزدیک به 4800 سال قدمت دارد متعلق به بانویی با سن میان 25 تا 30 سال بوده است.

این چشم با صمغ های طبیعی به همراه چربی حیوانات ساخته شده بود و بر روی آن طرح هایی از سیستم رگ های چشم قرار دارد. این چشم در زمان کشف هنوز بخش های سالم بسیاری داشت.


** قدیمی ترین لباس دنیا

قدیمی ترین تمدن جهان , ترسناک‌ترین نقطه کره زمین , قدیمی ترین کشور جهان کجاست

در ابتدا در مورد قدیمی ترین کفش کشف شده در منطقه ارمنستان صحبت کردیم اما لازم است این نکته را بدانید که قدیمی ترین لباس دنیا نیز در همین منطقه پیدا شده است. این لباس که از جنس نی است نزدیک به 5900 سال قدمت دارد.

 

از سال 2007 که حفاری در این منطقه شروع شده باستان شناسان توانسته اند آثار شگفت انگیزی پیدا کنند برای مثال قدیمی ترین حیوان مومیایی شده نیز در این منطقه با قدمت 5900 سال پیدا شد که بیش از 1000 سال از نمونه مصری خود بزرگتر است...../yjc.ir


ویدیو : قدیمی‌ترین آثار کشف شده روی زمین +عکس