قدمت 15 هزار ساله حضور انسان در شمال شرقی آمریکا : به تازگی دانشمندان علوم ...



کشف دندان انسان 560 هزار ساله , انسان در قطب شمال , سمنان، سرزمینی با آثار باستانی چند هزار ساله

به تازگی دانشمندان علوم باستان شناسی موفق شده اند تا با یافتن نشانه هایی از شکار ماستودون توسط انسان ها در بازه زمانی نزدیک به 15 هزار و 500 سال پیش، دریابند که انسان ها مدت ها قبل از حدی که پیش از این تصور می شد در آمریکا حاضر بوده اند.

کشف آثار باستانی و استخوان های ماستودون ها در گودالی فرو رفته در زیر آب نشان دهنده آن است که بشر 1500 سال زودتر از آنچه که تصور می شد در گوشه جنوب شرقی شمال آمریکا ساکن شده است. گروهی تحقیقاتی متشکل از محققان دانشگاه ایالت های فلوریدا، تگزاس و میشیگان در پی پژوهش های باستان شناسی خود در سایت باستان شناسی Page-Ladson واقع در فلوریدا موفق شده اند تا ده ها تن ابزار سنگی و استخوان به جا مانده از پستانداران منقرض شده را از یک گودال به عمق 8 متر در رودخانه آکیلا (Aucilla) استخراج کنند.

این یافته از این نظر بسیار مهم است که هم اکنون این سایت را می توان به عنوان قدیمی ترین منطقه زندگی انسانی در شمال شرقی آمریکا در نظر گرفت که قدمت آن حدودا به 15 هزار و 500 سال پیش باز می گردد

این یافته از این نظر بسیار مهم است که هم اکنون این سایت را می توان به عنوان قدیمی ترین منطقه زندگی انسانی در شمال شرقی آمریکا در نظر گرفت که قدمت آن حدودا به 15 هزار و 500 سال پیش باز می گردد. علاوه بر این منطقه یاد شده را می توان یکی از قدیمی ترین سایت های فرو رفته در زیر آب در کشور آمریکا دانست.

این کشف نشان دهنده این است که جمعیت شکارچیان پیش از دوره کلوویس (Colvis) که احتمالا با کمک گرفتن از سگ ها به شکار می پرداخته اند، در منطقه یاد شده که هم اکنون فلوریدا نامیده می شود به شکار ماستودون پرداخته اند. شایان ذکر است که ماستودون یا پستانک دندان، یک حیوان پستاندار با ظاهری نزدیک به فیل ها بوده است که مدت ها پیش به علت شکار بی رویه توسط انسان ها و سایر عوامل طبیعی منقرض شده است.

 


ویدیو : قدمت 15 هزار ساله حضور انسان در شمال شرقی آمریکا