قدمت مُد و زیورآلات به ۴۴هزار سال قبل رسید :       نئاندرتال ها خویشاوندان ...



 

 

زیورآلات , زیورآلات و بدلیجات ورزشی , رسید تحویل کالا

 

نئاندرتال ها خویشاوندان دور ما انسان ها محسوب می شوند. ما هنوز نمی دانیم آن ها موجوداتیساده بوده اند یا مانند اجداد ما تمدن داشته اند. به نظر می رسد دست کم آن ها معنای زیورآلات را می دانسته اند!

 

دنیای مد و استفاده از زیورآلات و انواع و اقسام روش ها برای تزیین پوشیدنی ها و سایر اقلام وابسته به آن، شاید به ظاهر بیشتر مربوط به دنیای مدرن و تمدن امروزی بشری باشد، اما در واقع شواهد تاریخی نشان می دهند که خیلی خیلی قدیمی تر از این حرف ها است؛

 

تا جایی که به گزارش نیوساینتیست، محققین مدعی شده اند که نئاندرتال هایی که ۴۴ هزار سال پیش در منطقه ای که امروزه آن را به نام کشور ایتالیا می شناسیم زندگی می کرده اند، از پرهای پرندگان به عنوان زیورآلات استفاده می کرده اند.

 

این کشف تازه، یا حتی به عبارتی ادعای تازه، آتش بحثی بزرگ تر و قدیمی تر را شعله ورتر ساخته است: آیا نئاندرتال ها، خویشاوندان بسیار دور ما، موجوداتی ساده بوده اند یا این که به اندازه اجداد ما متمدن بوده اند؟

 

مارکو پرسانی از دانشگاه فرارا در ایتالیا، در غار فومین در شمال ایتالیا، ۶۶۰ استخوان پرنده را در بین استخوان های نئاندرتال ها پیدا کرده است.

 

بسیاری از استخوان ها، مربوط به بال های شکسته بودند و در جایی که زمانی پرهای پرواز پرنده روییده بودند، خراشیده شده بودند و این نشانه احتمالا بدان معنا است که پرها به طور منظم از جا کنده شده بودند.

 

پرسانی فکر می کند همان طورکه نئاندرتال ها زمانی با پوشیدن صدف ها، از آن ها به عنوان زیورآلات استفاده می کرده اند، پرها را هم به همین منظور از بال پرنده ها جدا می کرده اند.

 

او سایر احتمالات مطرح شده را نمی پذیرد. استدلالش هم این است که مثلا نمی توانسته پر یک منبع غذایی به حساب بیاید، یا این که در آن زمان هنوز کمان اختراع نشده بود و نئاندرتال ها برای تیر و کمان های خود پر نمی کنده اند.

 

در این میان، پرسانی موافقان و مخالفانی دارد. برای مثال ژوآ زیلائو از دانشگاه بارسلونای اسپانیا بر این باور است که شواهد فراوانی وجود دارند که نشان می دهند نئاندرتال ها هم درست مانند اجداد انسانی ما، متمدن بوده اند.

 

اما افرادی مثل توماس هیگام از دانشگاه آکسفورد فکر می کنند پرسانی در این باره زیاده روی می کند./خبر آنلاین

 


ویدیو : قدمت مُد و زیورآلات به ۴۴هزار سال قبل رسید