قدرت‌های‌ هسته‌ای به‌ تعهدات خود عمل کنند : معاون وزیر امور خارجه ایران با ...


معاون وزیر امور خارجه ایران با اشاره به تصمیم آمریکا مبنی بر استقرار 20 بمب اتمی تاکتیکی در خاک آلمان، از تمامی قدرت های اتمی بویژه واشنگتن خواست، تعهدات هسته ای خود را در این زمینه اجرا کنند تا تهدیدها افزایش نیابد. تابناک: معاون وزیر امور خارجه ایران با اشاره به تصمیم آمریکا مبنی بر استقرار 20 بمب اتمی تاکتیکی در خاک آلمان، از تمامی قدرت های اتمی بویژه واشنگتن خواست، تعهدات هسته ای خود را در این زمینه اجرا کنند تا تهدیدها افزایش نیابد.

عباس عراقچی در نیویورک و در حاشیه اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل در پاسخ به پرسش خبرنگار خبرگزاری اسپوتنیک روسیه گفت: خبرهایی درباره آمادگی واشنگتن برای استقرار بمب های اتمی در پایگاه هوایی بوخل در غرب آلمان منتشر شده است. آمریکا و روسیه باید به تعهدات خود در زمینه خلع سلاح هسته ای عمل کنند.

به گزارش اسپوتنیک، عراقچی افزود: تهران امیدوار است همه کشورهای هسته ای به تعهدهای خود عمل کنند.

نخستین بار شبکه تلویزیونی آلمانی ZDF آلمان با استناد به طرح های بودجه ای وزارت دفاع آمریکا فاش کرد که این کشور قصد دارد 20 بمب اتمی جدید از نوع B61-12 را در غرب آلمان مستقر کند که با سکوت کامل وزارت دفاع این کشور مواجه شده، اما پنتاگون در این باره اعلام کرده ، آمریکا معتقد است انجام این اقدام هیچ کدام از پیمان های هسته ای را نقض نمی کند.

روسیه به گونه رسمی اعلام کرد: استقرار سلاح هسته ای جدید در آلمان می تواند مسکو را به خروج از پیمان منع موشک های هسته ای میان برد وادار کند.

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه نیز تهدید کرده است، در صورت چنین اقدامی توسط آمریکا، اروپا شاهد تنش های بیشتر خواهد شد و مسکو نیز ناچار است تدابیر متقابل توازن قوا را بیندیشد.


ویدیو : قدرت‌های‌ هسته‌ای به‌ تعهدات خود عمل کنند