قتل مردی که به دخترانش تجاوز می کرد :         پس از قتل مرد افغان و بازداشت ...



 

 

 

زنی که 6 سال دخترانش را برای تجاوز به مرد51 ساله فروخت تصاویر , تجاوز , تجاوز به دختر

 

پس از قتل مرد افغان و بازداشت قاتل او، دختران افغان که به عنوان اولیای دم در دادگاه حاضر شده بودند، مدعی شدند سال های طولانی مورد آزار جنسی پدرشان قرار گرفتند و به همین دلیل از قاتل او شکایتی ندارند.

این دختران وقتی در جایگاه حاضر شدند تا شکایت خود علیه متهمان را مطرح کنند به جای اعلام شکایت جزییات زندگی پردردشان را توضیح دادند و گفتند چطور به عنوان یک فرد بی هویت از ابتدای تولدشان در ایران زندگی کردند و حتی جرات شکایت از پدرشان را نداشتند.

در ابتدای جلسه محاکمه شفیعی نماینده دادستان در جایگاه حاضر شد و در توضیح کیفر خواست به قضات شعبه ۷۴ دادگاه کیفری استان تهران گفت: جسد مردی به نام حیدر حدودا ۴۰ ساله روز ۲۳ بهمن سال گذشته در حاشیه بزرگراه آزادگان پیدا شد. ماموران متوجه شدند جسد متعلق به مردی افغان است؛ آنها با آثار برجای مانده در محل حادثه توانستند اولیای دم را شناسایی کنند و مشخص شد آنها در جریان قتل حیدر بودند و خودشان موضوع را به پلیس گزارش ندادند. بررسی ها نشان داد حیدر توسط چهار مرد به نام های رضا ، علی، عباس، رسول و همسر حیدر به نام شکیلا به قتل رسیده است. پلیس متوجه شد شکیلا آن روز در خانه خواهرش بوده و با همکاری پسران خواهرش و داماد او، حیدر را به قتل رسانده اند.

نماینده دادستان ادامه داد: «متهمان بعد از شناسایی از سوی پلیس بازداشت شدند و در بازجویی ها به قتل اعتراف کردند. آنها جزییات را شرح دادند و صحنه قتل نیز بازسازی شد.»

دختران چه گفتند

در ادامه دختران مقتول یک به یک در جایگاه حاضر شدند؛ آنها که هیچ کدام اوراق هویتی و سواد ندارند به جای شکایت از قاتلان پدرشان از زندگی پردرد خود و ظلمی که در سال های زندگی شان بر آنها رفته بود گفتند.

اولین دختری که در جایگاه حاضر شد سحر ۲۷ساله بود او گفت: اگر پدرم کشته شد به خاطر کارهای خودش بود؛ او خیلی ما را اذیت می کرد و به ناموس همه چشم داشت، او به هیچ چیز اعتقاد نداشت و هیچ کس را دوست نداشت. ما هم جایی را نداشتیم که شکایت کنیم و کسی را نداشتیم که از ما حمایت کند. قبل از اینکه ازدواج کنم، پدرم شب ها به سراغم می آمد و آزارم می داد، بچه بودم و نمی دانستم باید چه کنم. بعد که ازدواج کردم از دست پدرم راحت شدم او خیلی آدم بدی بود و به خاطر بدی های خودش کشته شد. به همین دلیل هم نمی خواهم قاتلانش مجازات شوند.

سپس عزیزه دختر ۱۷ ساله در جایگاه حاضر شد؛ او که بیشترین آزار را از سوی پدرش دیده بود گفت: وقتی که بچه بودم پدرم شب ها به سراغم می آمد و اذیتم می کرد، وقتی ازدواج کردم بارها مورد آزار جنسی پدرمان قرار گرفته بودم. البته من تنها قربانی پدرم نبودم خواهرانم و حتی برادر ۱۲ساله ام هم از دست او در امان نبودند. خیلی بچه بودم و نمی دانستم باید چه کنم؛ به خصوص اینکه پدرم مردی عصبانی بود و خیلی ما را کتک می زد. تنها حامی ما مادرم بود، او خودش را جلوی پدرم می انداخت تا وقتی پدرم کتک می زد آسیب کمتری به ما برسد. شب ها هم سعی می کرد پدرم را در اتاق پیش خودش نگه دارد. از دست پدرم عاصی شده بودیم زندگی برایمان سیاه بود.

۱۲ساله بودم که پدرم در قبال گرفتن مبلغی پول من را شوهر داد. یک سال بعد بچه ای به دنیا آوردم و پدرم زیر پای شوهرم نشست تا مرا طلاق دهد. بالاخره طلاقم را گرفت و دوباره به خانه پدرم برگشتم. در یک خیاطی چرخکار بودم و کار می کردم. دوباره آزارهای پدرم شروع شده بود، خسته به خانه می رسیدم و وقتی می خواستم بخوابم پدرم به سراغم می آمد و آزارهایش را شروع می کرد. من که بزرگ شده بودم می دانستم باید مقاومت کنم. فریاد می زدم و با پدرم دعوا می کردم، او کتکم می زد می گفت باید به حرفش گوش کنم اما من مقاومت می کردم و او با کمربند دنبالم می کرد. مادرم خودش را جلو می انداخت که من آسیب نبینم. گاهی تا صبح من را کتک می زد.

عزیزه ادامه داد: بعضی وقت ها پدرم از من پول می خواست و می گفت باید با مردان غریبه رابطه برقرار کنم؛ خودش چند پیرمرد را که از دوستانش بود به خانه می آورد و از من می خواست با آنها رابطه داشته باشم اما من مقاومت می کردم، او چندین بار من را به خاطر این مقاومت ها با پایپ سوزاند. هر روز صبح سر کار می رفتم و چند ساعتی روی میز کارم می خوابیدم. چون پدرم شب ها یا سراغ خودم می آمد یا سراغ ثریا خواهر ۸ ساله ام می رفت یا برادر ۱۲ ساله ام را آزار می داد. آنها نمی دانستند چطور باید از خودشان دفاع کنند. هر وقت صدای فریاد ثریا یا برادرم علی را می شنیدم از خواب می پریدم و برای کمک به سمت آنها می رفتم. چون هیچ اوراق هویتی هم نداشتیم کسی به حرف مان گوش نمی کرد. فقط مادرم بود که از ما دفاع می کرد.

زن ۱۷ساله سپس آثار سوختگی روی دستانش را به قضات نشان داد و گفت: نتیجه مقاومت من در برابر پدری که می خواست تجاوز کند این آثار سوختگی است. پدرم خیلی من را می زد و می سوزاند. او برادر ۱۲ساله ام را معتاد به شیشه کرد و به ثریا هم شیشه می داد که بکشد تا نتواند در برابرش مقاومت کند. برعکس دختران که عاشق پدرشان هستند من از پدرم متنفر بودم. ما در ایران به دنیا آمدیم اما چون مجوز نداشتیم نتوانستیم درس بخوانیم و برده پدرمان شدیم. در این مدتی که او فوت شده حتی یک بار هم سر خاکش نرفتم و تازه به آرامش رسیده ام. مرگ حق او بود. درخواست دارم برای کمک به ما مادرم را آزاد کنید؛ او برای دفاع از من این کار را کرد.

شرح قتل از زبان متهمان

سپس رضا متهم ردیف اول که داماد باجناق مقتول هم هست در جایگاه قرار گرفت، او گفت: من اتهامم را قبول دارم و با همکاری برادران زنم دست به این قتل زدم. البته من از ماجرای تجاوز حیدر به دخترانش خبر نداشتم اما روز حادثه وقتی که می خواستم با برادران همسرم سر کار بروم دیدم فاطمه خواهرزن ۱۲ساله ام گریه می کند. او خیلی ترسیده بود و بدنش می لرزید. محکم به مادرش چسبیده بود و حرف نمی زد. از مادرزنم پرسیدم چه شده جواب نداد. فاطمه لباس مدرسه به تن داشت و کیفش هم روی دوشش بود. فکر کردم کسی در خیابان اذیتش کرده است دوباره اصرار کردم، مادرزنم گفت وقتی که فاطمه در اتاق بود حیدر به او حمله کرد و قصد تجاوز داشت اما فاطمه فرار کرد. خیلی ناراحت شدم. به شکیلا همسر حیدر و خاله همسرم گفتم، چرا به شوهرت اجازه می دهی این کارها را بکند؟ آن وقت بود که شکیلا گفت دختران خودش هم مورد آزار حیدر قرار می گیرند و کاری از دستش برنمی آید. آنقدر عصبانی بودم که کنترل خودم را از دست دادم به سراغ حیدر رفتم و با او دعوا کردم بعد با کمک برادران همسرم او را کشتم.

این مرد درباره نحوه قتل گفت: من دستانش را گرفتم شالی را از زیر گلویش رد کردم و به پشت گردنش آوردم بعد علی شال را کشید عباس و رسول هم روی پا و کمرش نشستند تا اینکه جان باخت. ما ۳۰ سال است در ایران زندگی می کنیم. چون در افغانستان امنیت نبود و ناموس مان در امان نبود به ایران آمدیم آن وقت خودی به ناموس مان تجاوز کرد. او باید می مرد البته قبول دارم که مرتکب جرم شدیم اما حیدر آدم کثیفی بود.

در ادامه سایر متهمان هم در مورد اتهامی که به آنها وارد شده بود از خود دفاع کردند. آخرین متهم شکیلا همسر ۳۵ ساله حیدر بود، او گفت: حیدر برای ما زندگی نگذاشته بود یک لحظه از دستش آرامش نداشتم. سعی می کردم بچه ها نزدیکش نباشند. شکایت هم نمی توانستم بکنم. البته من در قتل نقشی نداشتم اما وقتی فرزندان خواهرم به سراغش رفتند تا بکشندش مقاومت نکردم.... / گزارش : روزنامه شرق


ویدیو : قتل مردی که به دخترانش تجاوز می کرد