قتل فجیع شاهد 14 ساله یک جنایت : جوان 22 ساله‌ای برای سرپوش گذاشتن بر جنایتی ...


جوان 22 ساله‌ای برای سرپوش گذاشتن بر جنایتی كه یك سال پیش مرتكب شده بود، نوجوان 14 ساله‌ای را كه شاهد جنایت بود نیز به قتل رساند. جوان 22 ساله‌ای برای سرپوش گذاشتن بر جنایتی كه یك سال پیش مرتكب شده بود، نوجوان 14 ساله‌ای را كه شاهد جنایت بود نیز به قتل رساند.

در یكی از روزهای تیرماه والدین نوجوان 14 ساله‌ای با حضور در پاسگاه انتظامی شهرستان سرعین از توابع استان اردبیل، مفقود شدن فرزندشان را به پلیس گزارش كردند. با تشكیل پرونده‌ای در این ارتباط، موضوع با دستور قضایی برای پیگیری و تحقیق به پلیس آگاهی اردبیل ارسال شد.

با شروع تحقیقات از سوی كارآگاهان پلیس آگاهی، معلوم شد، نوجوان 14 ساله به نام موسی از اهالی یكی از روستاهای اطراف است كه به طرز مرموزی ناپدید شده و تاكنون چندین پیامك از تلفن همراهش ارسال شده كه در آن عنوان نموده در تهران یا مشهد مشغول به كار است.

با ظنین شدن كارآگاهان پلیس آگاهی به پیامك‌های ارسالی و در تحقیق از اهالی روستا معلوم شد، نوجوان گمشده آخرین بار به همراه یكی از بستگانش به نام عیسی مشاهده شده است. با به دست آمدن این سرنخ و تحقیقات غیرمحسوس، معلوم شد، عیسی جوان 22 ساله‌ای كه كارگر نانوایی است از چندی پیش با اعضای خانواده‌اش اختلاف داشته و یكی از برادران وی نیز به نام كمال از یك سال پیش مفقود شده و در این مدت تلاش‌ها برای یافتن جوان گمشده بی‌نتیجه مانده است.

 با جمع‌بندی این اطلاعات، یكی از افسران پلیس با حضور در محل سكونت جوان مظنون (عیسی)‌ و تحقیق از وی متوجه شد بخشی از حیاط خانه روستایی آنها اخیرا حفر و سپس با خاك نرم پوشانده شده است.

ساعتی بعد افسر پلیس كه به موضوع ظنین شده بود، موضوع را به قاضی پرونده گزارش داد و با دستور قضایی و ورود پلیس به محل با كنار زدن خاك آنها با جسد 2 نفر از جمله نوجوان 14 ساله كه از 4 ماه پیش مفقود شده بود روبه‌رو شدند.

با دستگیری عیسی به عنوان متهم پرونده، وی در تحقیقات ابتدا منكر اطلاع از نحوه قتل و دفن اجساد شد، اما در ادامه اعتراف كرد او مرتكب هر دو فقره جنایت شده است. متهم گفت:

 سال گذشته و پس از آن كه به دختری از اهالی روستا علاقه‌مند شدم، قصد خواستگاری داشتم كه والدین دختر عنوان كردند، من برادر بزر‌گ‌تر دارم و باید بعد از او به فكر ازدواج باشم به همین دلیل تصمیم به قتل برادرم گرفتم. عامل جنایت افزود: پس از قتل برادرم او را در گوشه‌ای از حیاط خانه دفن كردم و تصور می‌كردم هیچ‌گاه راز این جنایت فاش نخواهد شد.

متهم اضافه كرد: چند روز پس از قتل متوجه شدم، پسر دایی 14 ساله‌ام (موسی)‌ شاهد جنایت بوده است، در این مدت مدام سعی می‌كردم او را وادار به سكوت كنم تا این كه 4 ماه پیش پس از آن كه او مرا تهدید كرد راز جنایت را فاش خواهد كرد، او را به قتل رسانده و پس از قرار دادن جسد در گونی، او را نیز در كنار برادرم دفن كرده و سپس با استفاده از تلفن همراهش برای والدین او پیام می‌فرستادم كه در شهرهای مختلف مشغول به كار هستم و....

در پی این اعترافات، قاضی پرونده دستور انتقال بقایای اجساد به پزشكی قانونی را صادر كرد و متهم نیز با دستور قرار بازداشت موقت در اختیار پلیس آگاهی قرار گرفت تا صحنه جنایت را بازسازی كند.

منبع: جام جم


ویدیو : قتل فجیع شاهد 14 ساله یک جنایت