قتل رقیب عشقی در قرار گنج‌یابی : قتل رقیب عشقی در قرار گنج‌یابی مردی که متهم ...



قتل رقیب عشقی در قرار گنج‌یابی

مردی که متهم است دوستش را در رقابت عشقی به قتل رسانده، با درخواست 500‌میلیون‌تومانی اولیای‌دم برای دریافت رضایت مواجه شد. 

اخبار حوادث - به گزارش شرق، این پرونده سال 83 تشکیل شد. در آن زمان زن جوانی به ماموران خبر داد شوهرش گم شده ‌است. این زن گفت: شوهرم یعقوب دیشب برای دیدن دوستش نیما بیرون رفت و دیگر نیامد. ماموران پلیس برای به دست آوردن سرنخی از این ماجرا نیما را مورد بازجویی قرار دادند اما این جوان مدعی شد یعقوب را ندیده‌ است.

بررسی‌های پلیسی نشان داد، مقتول با زنی به نام مهناز رابطه داشت. همچنین مشخص شد نیما هم با مهناز در ارتباط است. بنابراین فرضیه قتل با انگیزه رقابت عشقی برای ماموران مطرح شد. نیما یک‌بار دیگر مورد بازجویی قرار گرفت و در نهایت لب به اعتراف گشود.

او گفت: من و یعقوب هر دو عاشق یک زن شده ‌بودیم و نمی‌توانستم تحمل کنم او هم با مهناز رابطه داشته‌باشد به همین دلیل نقشه قتل او را طراحی کردم.

روز حادثه به او گفتم نقشه گنجی را دارم که مهناز به من داده ‌است. گفتم تعداد زیادی شمش و سکه طلا آنجاست. به اتفاق برادرم و یک نفر دیگر به سمت بیابان‌های اطراف دماوند به راه افتادیم و در آنجا بود که با ضربه چاقو مقتول را زدم. او را داخل گودالی که از قبل کنده ‌بودم انداختم و خاک را رویش ریختم.

ماموران با شنیدن این اعتراف جسد را در محلی که نیما گفته‌ بود پیدا کردند. از آنجایی که حدود یک‌سال از زمان وقوع قتل گذشته‌ و جسد متلاشی شده ‌بود علت دقیق مرگ مشخص نشد اما پزشکی قانونی اعلام کرد احتمالا ضربه‌ای که به پهلوی مقتول خورده باعث مرگش شده چرا که ضربه عمیق بوده و رگ اصلی را پاره کرده ‌است. پلیس دو نفر دیگر را که زمان قتل در محل بودند مورد بازجویی قرار داد.

یکی از آنها که باغدار بود گفت: من شاهد قتل بودم نیما مقتول را با چاقو زد. او من را تهدید کرد و گفت باید سکوت کنم و اگر حرفی بزنم من را هم خواهد کشت.  با توجه به مدارک موجود در پرونده، کیفرخواست علیه متهم صادر و رسیدگی به آن در شعبه 71 دادگاه کیفری استان تهران آغاز شد.

متهم در دادگاه اتهام قتل را قبول کرد و گفت: یعقوب همسر داشت و نباید با کسی که من دوستش داشتم رابطه برقرار می‌کرد به همین دلیل هم نقشه قتل را طراحی کردم.بعد از دفاعیات متهم و وکیل مدافع او هیات قضات وارد شور شدند و متهم را به قصاص محکوم کردند.

رای مورد اعتراض متهم و وکیلش قرار گرفت و وکیل مدافع او اعلام کرد، نیما با توجه به اظهارنظر پزشکی قانونی دارای اختلال شخصیت مرزی است. شدت این اختلال مشخص نشده‌ است. همچنین پزشکی قانونی در مورد اینکه نیما جنون داشته یا نه اظهارنظر نکرده ‌است و درخواست دارم کمیسیونی در این خصوص تشکیل شود.

دیوانعالی کشور اعتراض را وارد دانست و رای صادره را نقض کرد. در رای دیوانعالی آمده‌ بود با توجه به اختلالات متهم و تیزهوشی او ممکن است وی از تیزهوشی خودش در جهت مخفی کردن بیماری روانی‌اش استفاده کرده ‌باشد بنابراین وی باید یک‌بار دیگر مورد بررسی قرار گیرد.

پزشکی قانونی با بررسی مجدد وضعیت متهم اعلام کرد وی دچار اختلال شخصیت مرزی است اما جنون ندارد.

روز گذشته یک‌بار دیگر جلسه دادگاه برای متهم تشکیل شد. او اتهامش را قبول کرد و این‌بار اولیای‌دم مقتول اعلام کردند در صورتی که متهم 500‌میلیون‌تومان بپردازد حاضر هستند رضایت بدهند.متهم اعلام کرد توانایی پرداختن این مبلغ را فعلا ندارد. قضات برای صدور رای دادگاه وارد شور شدند./شرق

 

 

 


ویدیو : قتل رقیب عشقی در قرار گنج‌یابی