قتل رئیس جمهور سوریه واجب شد! : یک مفتی وهابی عربستانی در فتوایی جدید، فتوای ...


یک مفتی وهابی عربستانی در فتوایی جدید، فتوای قتل رئیس جمهوری سوریه را صادر کرد و آن را از قتل اسرائیلی‌ها واجب‌تر دانست. فارس: یک مفتی وهابی عربستانی در فتوایی جدید، فتوای قتل رئیس جمهوری سوریه را صادر کرد و آن را از قتل اسرائیلی‌ها واجب‌تر دانست.

عائض القرنی از مفتی‌های وهابی عربستان سعودی در گفت‌وگو با شبکه سعودی العربیه به قتل بشار اسد رئیس جمهوری سوریه فتوا داد.

این مفتی وهابی در تلاشی برای ایجاد اختلافات داخلی و مذهبی در سوریه، مدعی شد که قتل بشار اسد از قتل اسرائیلی‌ها واجب‌تر است.

این مفتی گفت: مردم سوریه باید علیه بشار [اسد] سلاح به دست بگیرند... بشار مشروعیتش رو به پایان است و قتلش واجب است چون قاتل است.

مفتی وهابی در حالی چنین ادعایی کرد، که به گفته منابع بحرینی و یمنی و بسیاری از رسانه‌ها و فعالان حقوق بشر، شاه کشورش ملک عبدالله با اعزام نیرو به بحرین و یمن، به سرکوب انقلاب این دو کشور کمک کرد که بر اثر آن ده‌ها نفر در این دو کشور کشته شدند و با کمک آل خلیفه در بحرین چندین مسجد را تخریب کردند و قرآن‌ها را به این بهانه که متعلق به شیعیان [از نظر آنان رافضین] است آتش زدند در حالی که در سوریه چند مسجد هدف حمله افراد مسلح قرار گرفت ولی مسجدی خراب نشد.

القرنی تاکید کرد: قتل بشار از قتل اسرائیلی‌ها الان واجب‌تر است. وی بشار را به آریل شارون نخست‌وزیر خونریز رژیم صهیونیستی تشبیه کرد و وی را بشارون (بر وزن شارون) نامید.

وی پا را از این فراتر گذاشت و با اهانت به ملت سوریه و شرکت آنان در همه‌پرسی افزود: من پیشنهاد می‌دهم مردم سوریه یک همه‌پرسی بگذارند برای چگونه کشتن بشار اسد به جای همه‌پرسی برای قانون اساسی. اینکه او را دار بزنند، پوست بکنند یا ذبح کنند یا ...؟

برخی کارشناسان اعلام کردند که بیان چنین سخنانی از طرف سران دینی سعودی نشان از کینه آنان ار پایداری و مقاومت سوریه در مقابل سیاست‌های سعودی دارد که با سیاست‌های غربی و اسرائیلی در منطقه کاملا همسوست و از طرفی، سیاست سوریه و مقاومت آن با ایران و حزب‌الله و محور مقاومت منطقه نزدیک است.

سعود الفیصل وزیر خارجه عربستان سعودی نیز این کینه و عصبانیت خود را روز جمعه در تونس در کنفرانس ضدسوری موسوم به «دوستان سوریه» نشان داد، زمانیکه با عصبانیت گفت: تا کی باید صبر کرد... ایده تجهیز مخالفان اسد ایده خیلی خوبی است... [اسد] باید به اختیار یا اجبار از قدرت کناره‌گیری کند.

این مفتی وهابی در ادامه ارتش سوریه را که در یک سال گذشته با سران سیاسی سوریه متحد و وفادار باقی مانده و از مردم خود در مقابل گروهک‌های مسلح تروریستی حمایت می‌کند، به طغیان فراخواند مدعی شد که اطاعت ارتش سوریه از بشار اسد جایز نیست و باید علیه او شورید.

این مفتی وهابی همچنین به کشتن جوانان سعودی معترض در شرق عربستان به دست نیروهای وزارت کشور عربستان و نیروهای امنیتی آن اشاره نکرد و توضیح نداد که چرا زمانیکه نیروهای امنیتی عربستان و بحرین، ضمن سرکوب و کشتار مردم، مساجد را با بلدوزر تخریب می‌کردند، چنین موضعی اتخاذ نکرد. 


ویدیو : قتل رئیس جمهور سوریه واجب شد!