قتل دکتر داروساز توسط دزدان ۱۰۰ میلیونی :     اعضای یک باند که با سرقت خودرو ...



 

 

اعضای یک باند که با سرقت خودرو آزرا مبلغ صد میلیون تومان از عابربانک های مالک آن برداشت کرده بودند، در بازجویی های تازه به کشتن یک دکتر داروساز نیز اعتراف کردند.

 

اعضای یک باند که با سرقت خودرو آزرا مبلغ صد میلیون تومان از عابربانک های مالک آن برداشت کرده بودند، در بازجویی های تازه به کشتن یک دکتر داروساز نیز اعتراف کردند.

ماموران کلانتری تهرانپارس ساعت ۲:۳۰ روز ۲۹ آذر از طریق مرکز فوریت های پلیسی در جریان زورگیری یک دستگاه خودرو تویوتا کمری قرار گرفتند. با حضور ماموران کلانتری در محل و انجام بررسی های مقدماتی مشخص شد، مالک ۴۶ ساله خودرو به نام «حسین» حین درگیری با سارقان از ناحیه شکم به شدت دچار آسیب و جراحت شده است. این دکتر داروساز یک ساعت بعد از سرقت به علت پارگی عروق در بیمارستان جان باخت و به این ترتیب کارآگاهان جنایی مسوولیت تحقیق در این خصوص را برعهده گرفتند. آنها ابتدا به تحقیق از اهالی محل وقوع دزدی پرداختند و آنها توضیح دادند، حدود ساعت ۱:۳۰ بامداد روز حادثه، ناگهان با شنیدن صدای دزد ـ دزد از خانه بیرون آمدند و مقتول را در حالی که از در سمت راننده آویزان و با سارقان درگیر بود، مشاهده کردند. همچنین مشاهده کردند یکی از سارقان که پشت فرمان خودرو تویوتا کمری قرار داشت، با افزایش سرعت و زدن مقتول به خودروهای پارک شده در کنار خیابان، باعث پرت شدن وی روی زمین شد.

در شرایطی که تحقیقات مقدماتی برای شناسایی و دستگیری قاتلان در دستور کار کارآگاهان قرار داشت و مشخصات خودرو مسروقه نیز در اختیار تمامی واحدهای انتظامی سراسر کشور قرار گرفته بود، اطلاعات تازه ای به دست آمد و افسران جنایی متوجه شدند، یکی از اشرار سطح یک تهران که جوانی ۲۷ ساله به نام «محسن» است، با یک دستگاه خودرو تویوتا کمری سفید رنگ برای خرید و فروش ماده مخدر شیشه به خیابان ۱۷ شهریور رفته است. با بررسی مشخصات خودرو مشخص شد، این اتومبیل همان تویوتا کمری سرقت شده در منطقه تهرانپارس است.

سرانجام محسن ساعت ۱۵ روز هفتم بهمن در منطقه سرچشمه و در زمان سوار شدن به یک دستگاه خودرو پژو پارس سفید رنگ، طی درگیری با ماموران دستگیر و از وی یک قبضه چاقوی شکاری کشف شد. محسن ابتدا مدعی شد، در سرقت تویوتا هیچ نقش و مشارکتی نداشته و خودرو توسط دو برادرش به اسامی «علی» و «عباس» به سرقت رفته و در اختیار او قرار گرفته است.

در همان حال که ماموران درباره علی و عباس تحقیق می کردند، خبر رسید مجرم ۲۶ ساله ای به نام «حامد» معروف به سیاساکتی در میدان فردوسی دستگیر شده است. حامد سوار بر یک آزرای مسروقه با ۱۵ اتومبیل تصادف کرده و در حال فرار از دست آنها بود که ماموران سر رسیدند و وی را بازداشت کردند. این متهم در بازجویی ها اعتراف کرد، آزرا را با همدستی عباس و علی در یک تصادف صوری سرقت کرده است. او همچنین اعتراف کرد در منطقه نیاوران با یک پراید مسروقه با آزرا تصادف کردند و سپس خودروی مدل بالا را ربودند و چون عابربانک های مالباخته نیز در ماشین بود، ظرف یک ساعت با استفاده از آنها صد میلیون تومان طلا و انواع لوازم صوتی و تصویری خریدند. این متهم در ادامه به سرقت تویوتا کمری در تهرانپارس اعتراف کرد و گفت در این دزدی نیز از شگرد تصادف صوری استفاده کردند.

با توجه به اطلاعات به دست آمده در خصوص علی و عباس، کارآگاهان درصدد دستگیری این دو برادر درآمدند. این در حالی بود که علی پیش از این، به اتهام شرارت و ایجاد درگیری در داخل قهوه خانه ای در چهارراه دروازه دولاب و استفاده از سلاح سرد تحت تعقیب پلیس قرار داشت و در نهایت ساعت ۱۵:۱۵ روز پنجم اسفند در خیابان خضرایی دستگیر شد. او در زمان دستگیری تلاش کرد، از طریق پشت بام خانه های اطراف متواری شود اما در یک تعقیب و گریز و با تیراندازی هوایی ماموران به دام افتاد.

با انتقال علی به اداره ویژه مبارزه با قتل پلیس آگاهی، وی در اظهارات خود گفت به هیچ عنوان در سرقت تویوتا کمری نقشی نداشته و برادر ۲۵ ساله اش به همراه حامد این دزدی را انجام داده. با توجه به اعترافات علی، مخفیگاه برادر وی شناسایی و او دو روز بعد دستگیر شد. او حضورش در سرقت تویوتا را قبول کرد و گفت راننده این خودرو در زمان فرار و کسی که مالباخته را به اتومبیل های پارک شده، کوبید حامد بود.

حامد وقتی بار دیگر پشت میز بازجویی نشست، به قتل دکتر داروساز اعتراف کرد و گفت: « بعد از سرقت یک پراید، در حال گشت زنی در سطح شهر بودیم که به حوالی تهرانپارس رسیدیم. در محل حادثه به عمد با یک تویوتا کمری که راننده آن در حال پارک خودرو بود، تصادف کردیم و زمانی که راننده تویوتا پیاده شد، من نیز از ماشین پیاده شدم و پس از کمی جر و بحث با وی ناگهان پشت فرمان تویوتا کمری نشستم و قصد فرار داشتم در همین زمان عباس نیز به دلیل آنکه خودرو پراید خاموش شده بود، به سرعت سوار تویوتا کمری شد و در حالی که راننده تویوتا همچنان مقاومت می کرد و از مردم و همسایگان کمک می خواست و از سمت در راننده نیز آویزان شده بود شروع به حرکت کردم تا اینکه پس از چند ده متر مقتول به زمین افتاد و ما نیز از آنجا به سمت چهارراه پارک وی رفتیم و فردای آن روز ماشین را به علی (برادر عباس) تحویل دادیم و او نیز خودرو را به محسن داد.»

بنابر این گزارش در حال حاضر متهمان در بازداشت به سر می برند و تحقیقات از آنها ادامه دارد.... / گزارش : روزنامه شرق 


ویدیو : قتل دکتر داروساز توسط دزدان ۱۰۰ میلیونی