قتل دوست قدیمی با ضربات مرگبار چكش : در یكی از روزهای تعطیلات نوروز ٨٨ به دنبال ...



در یكی از روزهای تعطیلات نوروز ٨٨ به دنبال تماس با فوریت‌های ١١٠، پلیس در جریان مفقود شدن ناگهانی مردی ٤٨ ساله اهل لنگرود به نام احمد قرار گرفت.

به دلیل حساسیت موضوع، پرونده‌ای در این خصوص تشكیل شد و تیمی از كارآگاهان بررسی آن را آغاز كردند. آنها قصد داشتند در نخستین گام به تحقیق از همسر مفقودی بپردازند اما او به مسافرت رفته بود و در خانه حضور نداشت.

 

در حالی كه تحقیقات برای یافتن همسر مفقودی ادامه داشت، بیستم فروردین او از مسافرت بازگشت اما به محض ورود به خانه با صحنه هولناكی روبه‌رو شد. دكور خانه به شكل عجیبی به هم ریخته بود و لكه‌های خون روی فرش یكی از اتاق‌ها دیده می‌شد.

 

زن جوان با دیدن این صحنه به سرعت با پلیس آگاهی تماس گرفت و به این ترتیب تیمی از كارآگاهان به محل اعزام شدند.  در همان بازرسی‌های اولیه ماموران از صحنه مشخص شد كه علاوه بر لكه‌های خون، چند تارمو نیز روی مبل كنار همان فرش چسبیده است. این در حالی بود كه خیس بودن فرش نیز نشان می‌داد كه فردی تلاش كرده تا لكه‌های خون را پاك كند اما موفق نشده است. 

 

همزمان همسر مفقودی به كارآگاهان گفت كه پتو، ملحفه و متكایی كه همسرش از آنها استفاده می‌كرد به سرقت رفته است. این در حالی بود كه داخل صندوق عقب خودروی مزدای مفقودی نیز لكه‌های خون وجود داشت.  شواهد صحنه خبر از وقوع جنایتی هولناك می‌داد. به این ترتیب كارآگاهان نمونه لكه‌های خون و تارموی كشف شده را به آزمایشگاه ارسال كردند تا آزمایشات تشخیص هویت روی آنها انجام شود.

 

در حالی كه تحقیقات ادامه داشت، گزارش آزمایشگاه تایید كرد كه گروه خونی كشف شده با گروه خونی احمد یكی است. به این ترتیب پدر و مادر او برای آزمایش دی‌ان‌ای به پلیس آگاهی دعوت شدند و به این ترتیب مشخص شد كه لكه‌های خون كشف شده متعلق به احمد است.  با تغییر موضوع پرونده به «قتل»، تحقیقات روند تازه‌ای به خود گرفت.

 

همسر احمد در جریان بازجویی‌ها به ماموران گفت كه مدت دو ماه بود به خاطر بیماری پدر و مادرش با هماهنگی همسرش به سمنان رفته و در این مدت مدام با او در تماس بود اما از یازدهم فروردین دیگر خبری از او نشد. من سابقه مراقبت طولانی مدت از پدر و مادرم را داشتم. 

 

در این مدت یكی از دوستان قدیمی همسرم به نام حسن كه در ساخت و ساز ساختمانی با احمد همكاری داشت به او سر می‌زد و احمد هم به غیر از او فرد دیگری را قبول نداشت.  اظهارات همسر مقتول ماموران را به خانه حسن كشاند اما خانواده او به ماموران گفتند كه حسن برای كار به تهران و بندرعباس رفته است.

 

در حالی كه تحقیقات ماموران برای پیدا كردن حسن ادامه داشت، فردی به پلیس آگاهی اطلاع داد كه ١١ فروردین حسن قصد داشت تا خودروی احمد را با قولنامه‌ای جعلی در یكی از بنگاه‌های رشت به فروش برساند اما موفق نشده است. به این ترتیب دستگیری حسن به عنوان متهم اصلی پرونده به جریان افتاد و سرانجام پس از یك هفته جست‌وجو، حسن دستگیر و به پلیس آگاهی منتقل شد.

 

  این در حالی بود كه حسن از سرنوشت احمد اظهار بی‌اطلاعی می‌كرد. در جریان بازجویی از حسن، فردی به ماموران اطلاع داد كه حسن را در یكی از بانك‌های لاهیجان دیده كه قصد داشت تا با عابربانك شخص دیگری، از خودپرداز برداشت كند. به این ترتیب تیمی از ماموران به شعبه مورد نظر اعزام شدند و در بازرسی دوربین‌های مداربسته، اظهارات شاهد تایید شد. 

 

تصاویر دوربین‌های مداربسته نشان می‌داد كه حسن در دو مرحله با پوشش‌های متفاوت، ٤١٥ هزار تومان پول از حساب احمد برداشت كرده است. به این ترتیب بازجویی از حسن وارد مسیر تازه‌ای شد. او به ماموران گفت: صبح روز ١١ فروردین مثل هر روز برای احمد نان خریدم. چون كلید داشتم وارد خانه شدم و با جسد احمد روبه‌رو شدم و ترسیدم. با دیدن آن صحنه بلافاصله از خانه خارج و دایما در فكر بودم كه باید چه كار كنم.

 

سرانجام تصمیم گرفتم جسد او را مخفی كنم به همین خاطر جسد را داخل پتو و ملحفه پیچیدم و در صندوق عقب خودروی احمد گذاشتم و در زباله‌های ساحل دریا انداختم.  به این ترتیب ماموران به محل اعزام شدند و با استفاده از بیل مكانیكی و پس از چهار ساعت جست‌وجو، جسد را كه به شكل ماهرانه‌ای داخل پتو و ملحفه و پلاستیك پیچانده شده بود، از داخل زباله‌ها بیرون كشیدند. 

 

این در حالی بود كه نظریه پزشكی قانونی اظهارات حسن را مردود می‌كرد. در گزارش پزشكی قانونی آمده بود كه علت مرگ اصابت ضربه شدید جسم سخت به سر است. به این ترتیب بار دیگر بازجویی از حسن به جریان افتاد و سرانجام او به قتل اعتراف كرد و به ماموران گفت: من با احمد اختلاف مالی داشتم. 

 

در روز حادثه با او درگیر شدم و با ضربات چكش او را از ناحیه سر مجروح كرده و به قتل رساندم و پس از آن با ماشین خودش به ساحل دریا بردم و در زباله‌ها رها كردم. به این ترتیب و با اعتراف متهم، صحنه جرم بازسازی و متهم با قرار بازداشت موقت روانه زندان شد.

اخبار حوادث - اعتماد

 


ویدیو : قتل دوست قدیمی با ضربات مرگبار چكش