قتل بر سر مصرف شیشه :  اخبار حوادث  - قتل بر سر مصرف شیشه  مرد مغازه‌دار وقتی ...




 اخبار حوادث  - قتل بر سر مصرف شیشه

 مرد مغازه‌دار وقتی دوستش را در حال مصرف شیشه دید با او درگیر شد و دست به قتل زد.

به گزارش شزق ، ساعت هشت‌صبح 29شهریور به آتش‌نشانی و کلانتری شهرری خبر دادند خودرویی در زمین‌های زراعی منطقه قلعه‌گبری آتش گرفته است. ماموران کلانتری و آتش‌نشانی پس از اطفای حریق پژو405 متوجه شدند داخل آن بقایای جسدی سوخته وجود دارد.

 پس از انتقال جسد به پزشکی‌قانونی مشخص شد جسد متعلق به یک مرد است. با توجه به شواهد به‌دست‌آمده مبنی‌بر وقوع جنایت، پرونده‌ای با موضوع «قتل‌عمد» تشکیل شد و به دستور شعبه هفتم بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب شهرری، برای رسیدگی در اختیار اداره دهم ویژه قتل پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

کارآگاهان با بررسی ارکان هویتی خودرو موفق شدند مالک آن را در منطقه شهرری شناسایی کنند. آنها با این تصور که پیکر سوخته متعلق به مالک خودرو است، به محل سکونت او رفتند و مشاهده کردند این مرد زنده است. او توضیح داد خودرو در اختیار برادر 36ساله‌اش به نام مجتبی بود.

مالک خودرو پس از حضور در پلیس آگاهی و تایید هویت برادرش به کارآگاهان گفت: «از برادرم خواسته بودم خودرو را برای انجام سرویس فنی به مکانیکی یکی از دوستانش ببرد. او نیز ساعت15 روز 28شهریور خودرو را تحویل گرفت و از آن پس دیگر از او و ماشین هیچ خبری نداشتم.»

 کارآگاهان در ادامه پی بردند مقتول در محدوده بازار شهرری بادکنک می‌فروخته. آنها وقتی بیشتر در این خصوص تحقیق کردند به این نتیجه رسیدند که بادکنک‌فروشی پوششی بوده تا مجتبی بتواند موادمخدر خریدوفروش کند. همچنین معلوم شد خودش نیز به مصرف شیشه اعتیاد داشته.
ماموران با توجه به اظهارات برادر مقتول مبنی بر اینکه قرار بود برادرش خودرو405 را برای انجام سرویس فنی به مکانیکی فردی به نام «رضا» در شهرری ببرد، به این محل رفتند اما رضا مدعی شد مجتبی اصلا به آنجا مراجعه نکرده است.

او گفت از مجتبی کاملا بی‌خبر است. مرد مکانیک در حالی این ادعا را مطرح کرد که در جریان تحقیقات محلی معلوم شد تعدادی از اهالی و کسبه محل، مجتبی را روز28شهریور، با پژو405 در آن محدوده دیده‌اند. به این ترتیب مشخص شد رضا حقیقت را پنهان می‌کند به همین دلیل او دستگیر و برای ادامه تحقیقات به اداره‌دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شد.

 رضا همچنان بر بی‌گناهی خود اصرار داشت اما کارآگاهان به تحقیق ادامه دادند و دلایل و مدارک غیرقابل‌انکاری علیه این مظنون به دست آوردند. پس از آن مرد جوان به ارتکاب جنایت اعتراف کرد.

متهم در اعترافاتش به کارآگاهان گفت: «مقتول به بهانه سرویس خودرو برادرش به مغازه‌ام آمد. پس از انجام سرویس و برای اطمینان از سالم بودن خودرو، درحالی‌که مقتول در مغازه حضور داشت با پژو405 در اطراف محل کار خودم گشت زدم و پس از دقایقی مجددا به مغازه بازگشتم آن‌موقع بود که متوجه شدم مجتبی با سوءاستفاده از غیبت من، در اتاقک انتهای مغازه که محل استراحت است، دارد شیشه مصرف می‌کند.»

رضا در ادامه گفت: «من قبلا چندبار به مجتبی تاکید کرده بودم حق ندارد در محل کسب‌وکار من، مواد مصرف کند. آن روز وقتی او را در حال کشیدن شیشه دیدم درگیر شدم و قصد داشتم او را از مغازه بیرون کنم اما او که به علت مصرف شیشه در شرایط طبیعی قرار نداشت مقاومت کرد. در حالی‌که با هم گلاویز شده بودیم، او را به سمت پله‌ها هل دادم که باعث شد مجتبی از پله‌ها پایین بیفتد. سر او شکست و بیهوش شد. بسیار ترسیده بودم. مغازه را تعطیل کردم تا کسی متوجه موضوع نشود. ساعت حدودا 3‌نیمه‌شب بود که به مغازه مراجعه کردم، جسد مجتبی را در صندوق‌عقب ماشین برادرش گذاشتم، آن را به بیابان‌های اطراف شهرری بردم و خودرو را با بنزین آتش زدم.»

سرهنگ آریا حاجی‌زاده، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ، با تایید این خبر گفت: «با اعتراف صریح متهم به ارتکاب جنایت، قرار بازداشت موقت توسط مقام قضایی صادر شد و رضا برای ادامه تحقیقات در اختیار اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.»
 
 اخبارحوادث  - روزنامه شرق


ویدیو : قتل بر سر مصرف شیشه