قتل، پایان نزاع خونین افغانی ها در مشهد : قتل، پایان نزاع خونین افغانی ها در ...



قتل، پایان نزاع خونین افغانی ها در مشهد

نزاع خونین افغانی ها در مشهد یک کشته و یک مجروح در پی داشت.

به گزارش خراسان، دقایق اولیه بامداد روز گذشته، ماموران کلانتری گلشهر مشهد در تماس با قاضی ویژه قتل عمد، وی را در جریان نزاعی دسته جمعی قرار دادند که طی آن چند جوان افغانی به وسیله سلاح سرد با یکدیگر درگیر شده اند که در این میان، یک نفر کشته و فرد دیگری نیز مجروح شده است.

به دنبال دریافت این خبر، بلافاصله قاضی اسماعیل شاکر به همراه عوامل بررسی صحنه جرم و کارآگاهان پلیس آگاهی خراسان رضوی عازم محل درگیری شد. تحقیقات میدانی مقام قضایی که تا سپیده دم روز گذشته به طول انجامید بیانگر آن بود که ۳ تن از کارگران افغانی که در یک کارگاه بتن و قالب بندی کار می کردند به دلیل اختلاف حساب های مالی با صاحبکاران خود به مشاجره پرداخته اند. مشاجره لفظی افغانی ها لحظاتی بعد به درگیری انجامید و آنان با استفاده از چاقو به جان یکدیگر افتادند.

در این درگیری ضربه ای با چاقو به پهلوی چپ یکی از صاحبکاران فرود آمد که جراحت عمیقی ایجاد کرد و خون از آن فواره زد. همچنین فرد دیگری نیز که ضربات چاقو به کتفش اصابت کرده بود نیز نقش بر زمین شد. در پی وقوع این حادثه و اطلاع رسانی شهروندان به مراکز امدادی و پلیس ۱۱۰، ۲ مجروح خون آلود این حادثه برای مداوا به بیمارستان شهید هاشمی نژاد منتقل شدند اما تلاش پزشکان برای نجات مردی که از ناحیه شکم مورد اصابت ضربه چاقو قرار گرفته بود موثر واقع نشد و او بر اثر عوارض ناشی از این حادثه جان سپرد.

این در حالی بود که مجروح دیگر در بیمارستان بستری شد و مورد مداوا قرار گرفت و از مرگ نجات یافت. گزارش خراسان حاکی است: بررسی های بیشتر مقام قضایی نشان داد که کارگران افغانی که ۳ نفر بودند پس از ارتکاب جنایت از محل حادثه متواری شده و به مکان نامعلومی گریخته اند بنابراین مقام قضایی عازم بیمارستان شد و پس از انجام تحقیقات مقدماتی دستور اثربرداری از سرنخ های به جا مانده از عاملان جنایت را صادر کرد. ماموران بررسی صحنه جرم نیز به جمع آوری آثار و علایم به جا مانده از عاملان این جنایت پرداختند و بدین ترتیب، پرونده نزاع خونین افغانی ها وارد مرحله جدیدی شد.

قاضی شاکر پس از تکمیل تحقیقات و شناسایی عاملان جنایت، از ماموران انتظامی خواست تا با ورود به مخفیگاه های کارگران افغانی آنان را دستگیر کنند اما وقتی ماموران به محل های سکونت افغانی ها در منطقه گلشهر عزیمت کردند متوجه شدند که تعدادی از بستگان نزدیک متهمان به قتل آنان را با استفاده از آژانس تلفنی فراری داده اند؛ بنابراین به دستور مقام قضایی، ماموران انتظامی حدود ۱۰ نفر از بستگان نزدیک متهمان و مرتبطان با این حادثه را به اتهام فراری دادن عاملان جنایت و مخفی کردن ادله جرم بازداشت کردند. تحقیقات گسترده پلیسی برای دستگیری متهمان فراری این پرونده جنایی با نظارت مستقیم قاضی ویژه قتل عمد همچنان ادامه دارد./خراسان

 


ویدیو : قتل، پایان نزاع خونین افغانی ها در مشهد