قبض 1.5 میلیون تهرانی کمتر از 1500 تومان : معاون مخابرات استان تهران گفت: از ...


معاون مخابرات استان تهران گفت: از میان هشت میلیون مشترک تلفن ثابت استان تهران حدود یک میلیون و 400 هزار نفر از آن ها قبض‌های تلفنی با مبلغ کمتر از 1500 تومان دریافت می‌کنند. خبرگزاری ایسنا: معاون مخابرات استان تهران گفت: از میان هشت میلیون مشترک تلفن ثابت استان تهران حدود یک میلیون و 400 هزار نفر از آن ها قبض‌های تلفنی با مبلغ کمتر از 1500 تومان دریافت می‌کنند.

محمدرضا بیدخام درباره میانگین کارکرد تلفن‌های ثابت استان تهران اظهار کرد: بخش مهمی از تلفن‌های ثابت کارکرد بسیار کمی دارند و رقم قبض‌های آنها به گونه‌ای است که برای ما کاملا زیان ده محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: این خطوط پورت های مخابرات را اشغال می‌کنند و هزینه‌های متعددی مانند هزینه شبکه، نگهداری و غیره به آنها تعلق می گیرد اما درنهایت کارکرد این خطوط به هیچ عنوان پاسخگوی هزینه‌های آنها نیست.

معاون تجاری مخابرات استان تهران در پاسخ به این مطلب که حتی اگر تلفنی کارکرد کمی هم داشته باشد به واسطه دریافت تماس برای مخابرات درآمدزایی می‌کند، توضیح داد: در موارد متعدد حتی تماس‌های دریافتی این شماره‌ها هم بسیار کم بوده و عملا هیچ درآمدی برای مخابرات ندارند.

بیدخام ادامه داد: اکنون قیمت تمام شده یک خط تلفن در استان تهران حدود یک میلیون و صد هزار تومان می شود که این رقم واقعا با حق اتصال 50 هزار تومانی و تعرفه‌های فعلی این بخش مقرون به صرفه نیست.

وی در پایان در پاسخ به این سوال که آیا به همین دلیل است که مخابرات در واگذاری تلفن ثابت در موارد متعدد تعلل می کند، اظهار کرد: این گونه نیست که چون واگذاری تلفن ثابت صرفه اقتصادی ندارد ما کار خود را تعطیل کنیم اما واقعیت این است که دایری در حال حاضر مقرون به صرفه نیست اما با این وجود شرکت مخابرات خود را ملزم به تامین نیازهای ارتباطی مردم می داند.


ویدیو : قبض 1.5 میلیون تهرانی کمتر از 1500 تومان