قانون منع دروازه‌بان خارجی قطعی نیست : رئیس فدراسیون فوتبال گفت: هنوز در مورد ...


رئیس فدراسیون فوتبال گفت: هنوز در مورد قانون منع دروازه‌بان خارجی در لیگ برتر تصمیمی گرفته نشده و این موضوع قطعی نیست. خبرگزاری فارس : علی کفاشیان با بیان اینکه هنوز در مورد قانون منع دروازه‌بان خارجی در لیگ برتر تصمیمی گرفته نشده و این موضوع قطعی نیست، گفت: از سازمان لیگ درخواست کردیم با توجه به تغییراتی که در اساسنامه ایجاد شده، مواردی نظیر 16 تیمی شدن لیگ برتر، آیین‌نامه نقل و انتقالات، شرایط بازیکنان خارجی، پیوند دادن لیگ دسته اول به لیگ برتر، حضور دروازه‌بان‌های خارجی و... را بررسی کند و پس از نظرسنجی از باشگاه‌ها این تغییرات اعمال شود.

وی ادامه داد: برخی دروازه‌بان‌های خارجی که در لیگ دسته اول حضور داشتند با اینکه پول خوبی دریافت کردند اما از کیفیت پایینی برخوردار بودند و بعدها باعث شکایت‌هایی نیز شدند و از این لحاظ جرایمی برای تیم‌های ما در نظر گرفته شد.

کفاشیان با بیان اینکه باید اقداماتی را انجام دهیم تا به نفع فوتبال کشور باشد، تأکید کرد: باید مانند بسکتبال که با حضور بازیکنان خوب خارجی موجب پیشرفت این رشته ورزشی شدند، عمل کنیم و منافع فوتبال را در نظر بگیریم. ما چهار سال قانون منع حضور دروازه‌بان خارجی را اجرا کردیم و برخی این اقدام را مفید دانستند. معتقدم طوری فکر کنیم که به قوی‌تر شدن تیم‌های ملی منجر شود و این کار به کارشناسی نیاز دارد.

رئیس فدراسیون فوتبال از جلسه ویژه‌ قبل از فصل نقل و انتقالات در فدراسیون فوتبال خبر داد و گفت: نظرات باشگاه‌ها و کارشناسان را می‌گیریم و مطمئناً در مورد موارد مختلف تصمیماتی گرفته می‌شود که به نفع فوتبال کشور خواهد بود.

وی افزود: یک مربی یا مدیر نباید فقط مشکلات خودش را ببیند و آن را به کل فوتبال کشور تعمیم دهد. در بحث قانون منع حضور دروازه‌بان خارجی رسانه‌ها نظرات موافقان را ننوشته‌اند، باید آنها را هم دید و در نظر داریم در این مورد محدودیت‌ها را در لیگ دسته اول بیشتر کنیم تا در این لیگ سازندگی‌ انجام شود. در نهایت در لیگ برتر حرفه‌ای‌تر فکر کنیم. به نظر من بالا رفتن قیمت دروازه‌بان‌ها حاصل مدیریت‌هایی است که این قیمت‌ها را به صورت کاذب بالا بردند.

کفاشیان که با برنامه نود گفت‌وگو می‌کرد در خصوص رأی کمیته استیناف دیدار پرسپولیس و داماش و توصیه‌هایی که در این مورد انجام داده بود، گفت: من توصیه کردم اما قرار نبود کمیته استیناف به آن عمل کند.

کفاشیان در مورد اینکه چرا تیم ملی با تیم‌های بزرگ‌تر دیدار تدارکاتی برگزار نمی‌کند، اظهار داشت: تلاش ما هم همین است و امیدوارم در این کار موفق باشیم، البته خودمان هم از این بابت سختی زیادی می‌کشیم.

وی در پایان از انجام دیدار برگشت پلی‌آف در بروجرد خبر داد و گفت: از صبح روز گذشته در مورد مکان این دیدار 10 بار نظر مسئولان تغییر کرد.


ویدیو : قانون منع دروازه‌بان خارجی قطعی نیست