قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر اجرایی شود : عضو کمیسیون فرهنگی ...



امر به معروف و نهی از منکر , امر به معروف نهی از منکر , امر به معروف ونهی از منکر

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با تاکید براینکه ایجاد یک سازمان مشخص برای امر به معروف و نهی از منکر کاری از پیش نخواهد برد، گفت: تمام دستگاه‌ها باید به این موضوع اهمیت ویژه دهند زیرا این وظیفه‌ای نیست که بتوان آن را در یک سازمان خلاصه کرد.

مفید کیایی‌نژاد در گفت ‌وگو با خانه ملت، درباره تشکیل سازمان امر به معروف و نهی از منکر، گفت: طرح افزودن قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر به قانون اساسی کشور چند سال قبل به کمیسیون فرهنگی آمد و پس از بررسی دقیق در صحن علنی مجلس رای آورد.

نماینده مردم ساوجبلاغ، نظرآباد و طالقان در مجلس شورای اسلامی، با ابراز امیدواری از اجرای درست و به موقع این قانون توسط دستگاه‌های دولتی، گفت: تصویب چنین قانونی و اجرای درست آن توسط دستگاه‌های مختلف کفایت می‌کند بر این اساس تشکیل سازمانی با این عنوان چندان منطقی به نظر نمی‌رسد چراکه این قانون برای حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر مواد و تبصره‌های حمایتی خوبی را در خود جای داده است.

وی با تاکید براینکه ایجاد سازمان مشخصی برای این منظور کاری را از پیش نخواهد برد بلکه شاید تنها رفع مسئولیت و انداختن تمام بار مسئولیت این مهم به دوش یک سازمان باشد، اضافه کرد: تمام دستگاه‌ها باید به این موضوع اهمیت ویژه دهند، این وظیفه‌ای نیست که بتوان آن را در یک سازمان خلاصه کرد؛ همه افراد باید امر به معروف و نهی از منکر را وظیفه خود بدانند چراکه تسریع این فرهنگ به مرور بسیاری از مشکلات جامعه حل خواهد کرد.

کیایی نژاد ادامه داد: در گذشته اگر افراد قصد امر به معروف و نهی از منکر داشتند به دلیل آنکه قانون یا مرجعی جهت حمایت از آن‌ها وجود نداشت جرات این کار را به خود نمی‌داند؛ حتی بارها مشاهده شد که این افراد مورد ضرب و شتم و آسیب قرار گرفته‌‌ و حتی در این راه به شهادت رسیدند.

وی افزود: اجرایی کردن قانون امر به معروف و نهی از منکر نیازمند حمایتی جدی است و نباید اصل امر به معروف و نهی از منکر را  منکر شد بلکه باید اگر نواقصی در این طرح  و قانون وجود دارد برای رفع آن اقدام کرد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: تمامی سازمان‌ها وزارتخانه‌ها باید نسبت به این موضوع اهتمام لازم را داشته و تسریع آن را در سطح جامعه و در میان کارمندان و نیروهای خود در دستور کار خود قرار دهند.


  اخبار اجتماعی  -  خانه  ملت 


ویدیو : قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر اجرایی شود