قانون جرم سیاسی ابلاغ شد : روز گذشته قانون جرم سیاسی در نامه‌ای از سوی رئیس‌جمهوری ...


روز گذشته قانون جرم سیاسی در نامه‌ای از سوی رئیس‌جمهوری به وزیر کشور و وزیر دادگستری برای اجرا، ابلاغ شد. روزنامه شرق: روز گذشته قانون جرم سیاسی در نامه‌ای از سوی رئیس‌جمهوری به وزیر کشور و وزیر دادگستری برای اجرا، ابلاغ شد.

این اولین‌بار در تاریخ ایران است که جرم سیاسی بر اساس قانون تعریف شده و از دیروز اجرائی شده است. تاکنون چیزی به‌عنوان جرم سیاسی وجود نداشت و جرائم این‌چنینی در زمره موارد امنیتی به‌شمار می‌رفت. در همین راستا و بر اساس این قانون باید تغییراتی در وضعیت زندانیان سیاسی ایجاد شود. این تغییرات مواردی از جمله مجزابودن محل نگهداری در مدت بازداشت و حبس از مجرمان...

... عادی، ممنوعیت از پوشاندن لباس زندان در طول دوران بازداشت و حبس، ممنوعیت بازداشت و حبس به صورت انفرادی به‌جز در مواردی، حق ملاقات و مکاتبه با بستگان درجه اول در طول مدت حبس و حق دسترسی به کتب، نشریات، رادیو و تلویزیون در طول مدت حبس را شامل می‌شود؛ تغییراتی که اگر اعمال شود، شرایط زندانیانی را که جرم آنان سیاسی تعریف می‌شود به‌کلی دگرگون خواهد کرد. اکنون و با توجه به ابلاغ این قانون از سوی رئیس‌‌جمهوری می‌توان به چنین تحولاتی امید داشت.


ویدیو : قانون جرم سیاسی ابلاغ شد