قانون تعطیلی در دمای بالای 50 درجه : مدیركل كار و امور اجتماعی خوزستان گفت: ...


مدیركل كار و امور اجتماعی خوزستان گفت: ماده 7 قانون نحوه جلوگیری از آلودگی هوا، شرایط تعطیلی در مواقعی كه شرایط هوا بحرانی می‌شود را مشخص كرده است. مدیركل كار و امور اجتماعی خوزستان گفت: ماده 7 قانون نحوه جلوگیری از آلودگی هوا، شرایط تعطیلی در مواقعی كه شرایط هوا بحرانی می‌شود را مشخص كرده است.

سید منوچهر سید جلالی، درباره وجود قانونی در زمینه اعلام تعطیلی در دمای بالای 50 درجه اظهار داشت: بر اساس ماده 7 قانون نحوه جلوگیری از آلودگی هوا، در مواقعی كه شرایط هوا بحرانی می‌شود، معاونت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی دانشگاه جندی شاپور اهواز باید شرایط تعطیلی را به مقامات عالی استان گزارش دهد.

وی افزود: در این ماده به صراحت بیان شده كه در مواقع اضطراری كه به دلیل كیفیت خاص جوی، آلودگی هوای شهر‌ها به حدی برسد كه به تشخیص وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی سلامت انسان و محیط زیست را شدیدا به مخاطره بیاندازد، سازمان حفاظت محیط زیست با همكاری وزارت كشور (شهرداری‌ها و نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران) ممنوعیت‌ها یا محدودیت‌های موقت زمانی، مكانی و نوعی را برای منابع آلوده كننده برقرار نموده و بلافاصله مراتب را از طریق رسانه‌های همگانی به اطلاع عموم خواهد رسانید.

سید جلالی ادامه داد: با برطرف شدن وضعیت اضطراری و كاهش آلودگی هوا، سازمان نسبت به حل ممنوعیت و محدودیت برقرار شده اقدام و مراتب را به نحو مقتضی به اطلاع عموم خواهد رسانید.

وی درباره دلیل اعلام نكردن تعطیلی در شهرهایی كه دمای آن‌ها به بالای 50 درجه می‌رسد، گفت: دمای بالای 50 درجه در شهرهای استان خوزستان، قطعا جزء شرایطی است كه طبق این قانون منجر به اعلام تعطیلی می‌شود اما به دلیل اینكه دمای هوا معمولا در ساعات بین 15تا 17 به 50 درجه می‌رسد، همه ادارات در این ساعات تعطیل هستند.

این در حالی است كه دبیر كمیته بحران استان پیش از این بر نداشتن ماده قانونی برای اعلام تعطیلی خبر داده بود و گفت: قانونی در زمینه اعلام تعطیلی در دمای بالای 50 درجه نیافتیم و سازمان بازرسی كل كشور برای اعلام تعطیلی بدون داشتن ماده قانونی اشكال وارد می‌كند.

منبع: باشگاه خبرنگاران


ویدیو : قانون تعطیلی در دمای بالای 50 درجه