قانون «بیست ثانیه آغوش» روزی دو مرتبه! : من، به عنوان فردی که 40 سال زندگی ...


من، به عنوان فردی که 40 سال زندگی مشترک شادی داشته و سال ها مشاور خانواده موفقی در این زمینه بوده، پنج عادت اصلی همسران شاد را در ادامه به شما معرفی می کنم.



مجله راز - دکتر جیم والکاپ، ترجمه سمانه کامیاب: اگر می خواهید بهترین رابطه ممکن را داشته باشید، سرنوشت عشق شاد خود را به بخت و اقبال و شانس گره نزنید. به حرف من اعتماد کنید! همسرانی موفق و کامروا هستندکه رفتارهای مناسبی نسبت به هم در پیش بگیرند. من، به عنوان فردی که 40 سال زندگی مشترک شادی داشته و سال ها مشاور خانواده موفقی در این زمینه بوده، پنج عادت اصلی همسران شاد را در ادامه به شما معرفی می کنم.

قانون جذب در 68 ثانیه , قانون 68 ثانیه , آیا قانون 5 ثانیه درست است؟

1- زمانی را با هم سپری کنید

تعجب می کنم که گاهی همسرانی که برای گرفتن مشاوره به من مراجعه می کنند، می گویند حتی یک لحظه کوتاه را هم در کنار هم سپری نمی کنند! من خوب می دانم که فرزندان و مشغله کاری، به سرعت زمانی را که می توانید با هم تنها باشید، می قاپند؛ اما فراموش نکنید اگر زمانی را با هم سپری نکنید، نمی توانید به هم پیوند بخورید.

این اصلی ترین گام برای زنده نگه داشتن عشق است. اگر می خواهید عشق در زندگی تان همیشه حضور داشته باشد، همین حالا تقویم را بردارید، تاریخ و زمانی را برای با هم بودن مشخص کنید و برای این با هم بودن ارزش بگذارید. فضایی را مشخص کنید که بتوانید آنجا در کنار هم نفس بکشید. فقط شما و همسرتان؛ بدون حضور فرزندانتان یا هر فردی که دوستش دارید. در چنین فضایی است که انتظار می رود پیوند و گفتگویی معنادار بین شما اتفاق بیفتد.

2- زبان عشق همسرتان را کشف کنید

اگر مادرتان به خاطر تمیز کردن اتاق از شما تعریف و تمجید می کرد بدان معنا نیست که همسرتان هم به همین صورت تحت تاثیر قرار می گیرد. هر یک از ما به رفتارها و حرکات عاشقانه متفاوتی در رابطه با خود ارزش می گذاریم. اغلب همسران زبان عشق متفاوتی دارند.

اگر نمی دانید زبان عشق همسرتان چیست، می توانید از خودش سوال کنید. ممکن است او سعی کرده باشد علایقش را با شما در میان بگذارد اما شاید شما یادتان رفته باشد؛ پس امروز آنها را بیابید. فقط کافی است بپرسید: «چه کاری می توانم انجام دهم تا تو احساس عشق کنی؟»

شاید حالا زمان آن است که با پختن شامی خوشمزه غافلگیرش کنید. شاید لازم است با عشق و محبت او را نوازش کنید یا اینکه او را در جشن تولدش غافلگیر کنید. کشف زبان عشق همسرتان، حس قدرشناسی و عاطفه شما را نشان می دهد.

3- قانون «بیست ثانیه آغوش» را دو مرتبه در روز اجرا کنید


در اینجا منظورم در آغوش گرفتن مودبانه و رسمی نیست. منظور من، در آغوش کشیدن گرم و صمیمی است! چرا باید این در آغوش گرفتن بیست ثانیه طول بکشد؟ زیرا این مدت زمان لازم است که هورمون اکسی توسین معروف به «ماده شیمیایی آغوش» تاثیرش را بگذارد. این هورمون، احساس خوشایندی را در شما نسبت به رابطه تان ایجاد می کند.

من همیشه آغوش های بیست ثانیه ای را برای مراجعه کنندگان خود «تجویز» می کنم زیرا تماس جسمی، دارویی قدرتمند است. بنابراین هر روز صبح قبل از رفتن به محل کار و وقتی از محل کار به خانه بازمی گردید، بیست ثانیه را صرف در آغوش گرفتن همسرتان کنید. من نتیجه این کار را تضمین می کنم! ه ردوی شما احساس شادی و اشتیاق پیدا خواهید کرد. این قانون خوب کار می کند و می تواند احساس خوبی ایجاد کند اما اگر آن را نادیده بگیرید، همسرتان احساس خواهد کرد توجهی به او ندارید؛ بنابراین هر روز این قانون را اجرا کرده و از آن لذت ببرید!

4- گوش دادن را یاد بگیرید

هیچ چیز به اندازه «گوش دادن» زمانی که همسرتان در حال صحبت کردن است نمی تواند عشق شما را نشان دهد. به حرف های او خوب گوش کنید، وقتی درباره افکارش صحبت می کند، وقتی درباره احساساتش صحبت می کند، حتی وقتی درباره قرار ملاقات با رییسش و روز کاری پراسترس و شلوغی که داشته صحبت می کند.

با این وجود، گوش دادن واقعی، مهارتی است که بیشتر افراد به درستی بلد نیستند. گوشدادن واقعی یعنی صفحه ذهن خود را ببندید، افکارتان را کنار بگذارید، تماس چشمی برقرار کنید، در جای خود سر تکان دهید، به حرف های طرف مقابل توجه کنید و ذهن و جسم تان آنجا حضور داشته باشد. ابراز نجواها و حرکات بدنی حمایتی هم می تواند مفید باشد. در شرایط مناسب هم می توانیده دستان همسرتان را لمس کنیدتا نشان دهیدکه به حرف هایش توجه دارید.

وقتی با توجه به صحبت های همسرتان گوش می دهید و حرف های او را قطع نمی کنیدنشان می دهید که افکار و احساسات او به اندازه افکار و احساسات خودتان برای شما اهمیت دارد.

حواستان باشد که واکنشی صحیح به صحبت های او نشان دهید؛ البته بدون اینکه اظهارنظر سردبیرانه کنید! به او نگویید چه کار بکند یا نکند، تنها آنچه را از زبان او شنیده اید، انعکاس دهید و نشان دهید که متوجه حرف های او شده اید و حرف هایش روی شما تاثیر گذاشته است.

5- به هم قوت قلب بدهید

هر کسی در هر زمانی به قوت قلب نیاز دارد. منتظر نمانید تا یکی از شما به قوت قلب نیاز پیدا کند و بعد اقدام به این کار کنید. مدام به همسرتان دلگرمی دهید که به او اهمیت می دهید. به او احساس امنیت دهید. گاهی یک «دوستت دارم» صمیمانه می تواند تمام دلخوری ها را یکباره رفع کند.

هیچ عاملی به اندازه قدرشناسی از همسرتان نمی تواند به رابطه شما احساس امنیت بخشد. وقتی به او می گوید: «از اینکه در زندگی ام هستی، بی نهایت خوشحالم.» همسرتان دیگر درباره عشق تان احساس ناامنی نمی کند.

 ما انسان ها در مقابل بالا رفتن سن مقاومت می کنیم زیرا مغز ما سوگیری منفی دارد؛ یعنی همیشه نسبت به آنچه غلط است، هوشیار می ماند. مغز ما هر خطر احتمالی را که تصور می کنیم، مدام به ما گوشزد می کند. وقتی می بینید همسرتان می ترسد و مشکل ایجاد می کند، به جای اینکه عصبانی شوید یا حالت دفاعی به خود بگیرید، به آرامی به او نزدیک شوید. او فقط کمی دلگرمی می خواهد تا آرام شود و مغزش دوباره آرام گیرد.

روی خواسته های خود تمرکز کنید. وجه مشترک عادت هایی که در این مقاله گفته شد، این است که به زوج ها یاد می دهد روی این امر تمرکز کنند که در رابطه شان چه چیزی درست کار می کند و کجای کار می لنگد. برای آنچه می خواهید به دست آورید، ارزش قائل شوید. به جای انتقاد کردن، تعریف و تمجید کنید. به گفته آقای راجرز، همه ما از صمیم قلب این کلمات زیبا را دوست داریم: «دوستت دارم... همانطور که هستی، دوستت دارم.»

خودتان را به چالش بکشید تا از انتقاد خلاص شوید و از همسرتان بخواهید از عاشقانه دوست داشته شدن شادمان باشد.


ویدیو : قانون «بیست ثانیه آغوش» روزی دو مرتبه!