قانون‌گریزی دولت تازگی ندارد :       محجوب در گفت‌وگو : قانون‌گریزی دولت تازگی ...



 

 

قانون حمایت از کارکنان دولت در برابر توهین , قانون حمایت از کراکنان دولت در برابر توهین , سریال قانون گریزی‌های خاندان هاشمی عفت مرعشی بنیان‌‌گذار دیپلماسی خاله زنک‌بازی در ایران

 

محجوب در گفت‌وگو :

قانون‌گریزی دولت تازگی ندارد


در دوره ریاست آقای حدادعادل بر مجلس هفتم نیز این اتفاق یك بار رخ داد كه مقام معظم رهبری همان زمان نسبت به این موضوع اظهار نظر كرده و تاكید كردند قوانینی را كه سیر قانونی خود را طی كرده‌اند باید اجرایی شود/تفسیر رئیس‌جمهور این است كه قوا در طول یكدیگر هستند.

رئیس فراكسیون كارگری مجلس با اشاره به سوابق دولت در عدم اجرای مصوبات مجلس،بر لزوم قانگرایی دولت تاكید كرد.
علیرضا محجوب نماینده تهران، در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، نسبت به لزوم قانون‌گرایی دولت، اظهار داشت: اصولا تكلیف موضوع از روز اول روشن بود. قانون‌گریزی دولت تازگی ندارد. در دوره ریاست آقای حدادعادل بر مجلس هفتم نیز این اتفاق یك بار رخ داد كه مقام معظم رهبری همان زمان نسبت به این موضوع اظهار نظر كرده و تاكید كردند قوانینی را كه سیر قانونی خود را طی كرده‌اند باید اجرایی شود.
وی با بیان اینكه این موضوع را باید از شخص رئیس‌جمهور سوال كرد كه چرا به اجرای قوانین مصوب مجلس نمی‌پردازد؟، گفت: نكته‌ای كه به نظر من می‌رسد اینكه اصولا درست است كه رئیس‌جمهور به نوعی سمت اجرایی و هماهنگ‌كننده دارد، اما باید توجه داشت كه قوا در عرض هم هستند و در طول یكدیگر نیستند. تفسیر و برداشت رئیس‌جمهور این است كه این نهادها در طول یكدیگر هستند. بنابراین ممكن است وی از برخی قانونگذاری‌ها تعجب كند.
این نماینده مجلس شورای اسلامی با تاكید بر اینكه ما در عرض یكدیگر قرار داریم و دولت باید از قوانین مجلس تبعیت كند، گفت: اگر دولت می‌خواهد هر حركتی را دنبال كند، باید از قانون اطاعت كند. چرا كه اطاعت از قانون وظیفه همه ماست...../تحلیل:ایلنا


ویدیو : قانون‌گریزی دولت تازگی ندارد