قاتل "تینا" اختلال شخصیت دارد! : همه كارهایش برای مهرطلبی بود. دكتر هم تشخیص ...


همه كارهایش برای مهرطلبی بود. دكتر هم تشخیص داده بود دارا اختلال شخصیت دارد. شرق: پرونده قتل در خیابان گاندی روی میز قضات شعبه 71 دادگاه كیفری استان تهران قرار گرفت و دارا، پسر 20 ساله‌ای كه متهم است هنگام سرقت خودرو دختری جوان به نام تینا باعث مرگ او شده روز 11 شهریور به اتهام قتل عمدی محاكمه خواهد شد.

 این در حالی است كه دارا ادعا می‌كند قصدی برای قتل نداشته و در زمان تصادف مرگبار اصلا متوجه حضور دختر نشده است. این جوان دقایقی قبل از حادثه در كافی‌شاپ در خیابان ولیعصر شیشه مصرف كرده بود و به گفته خودش تحت تاثیر این ماده قرار داشت.

مادر دارا درباره گذشته پسرش توضیحاتی را داده است.


‌شما از چه زمانی متوجه شدید دارا به شیشه اعتیاد دارد؟

نمی‌دانم. اوایل نفهمیده بودم او معتاد است تا اینكه وقتی 16 سالش بود او را به اتهام سرقت سیم خاردار گرفتند. سیم‌های خاردار را از یك خرابه دزدیده بود تا برای ویلای دوستش در شمال حفاظ درست كنند. دارا به دلیل این سرقت چند روز بازداشت بود و وقتی كارهایش را پیگیری می‌كردم مامور پرونده‌اش از من پرسید پسرتان سابقه اعتیاد دارد. من نمی‌دانستم و آن مامور گفت به نظر می‌رسد دارا معتاد است.

‌فكر می‌كنی دارا چرا به سمت مواد مخدر رفت؟


او از بچگی مشكل داشت. بچه كه بود می‌ترسید تنهایی جایی برود. حتی از دستشویی رفتن می‌ترسید برای همین هم وقتی هفت‌ساله بود او را پیش روانپزشك بردیم و دكتر برایش دارو تجویز كرد اما پدرش اجازه نداد داروها را بخورد. تا 13سالگی می‌ترسید تنهایی از خانه بیرون برود تا اینكه یك‌بار در مدرسه به او گفتند باید مادرت را بیاوری. او آن روز از ترس به خانه نیامد و فرار كرد و به كرج رفت تا مخفی شود. از همان موقع ترسش از تنهایی ریخت. آن فرار اولین اشتباه دارا در زندگی بود. اگر همان موقع جلو او را می‌گرفتیم حالا این طور نمی‌شد.

‌چرا جلو اشتباه‌های او را نگرفتید؟

دارا هشت یا 9 ساله بود كه من و شوهرم متاركه كردیم. من از شوهر اولم هم یك دختر دارم. بعد از طلاق از همسر دومم با دارا و دخترم با هم زندگی می‌كردیم. تا وقتی دارا بچه بود كنترلش می‌كردم اما بعدا دیگر زورم به او نمی‌رسید و پدرش هم به فكر نبود.

‌دارا تحصیلاتش را تمام كرده است؟

چند واحد تا دیپلم داشت كه ترك تحصیل كرد. اصلا درس نمی‌خواند.

‌گفته شده دارا چهار فقره سابقه كیفری دارد، اتهام‌هایش چه بود؟

دارا هیچ وقت محكوم نشد. به غیر از ماجرای سیم خاردار كه چند روزی بازداشت بود دو نوبت 15 و 20روزه را هم به عنوان مظنون به سرقت و همراه داشتن حشیش كه البته برای مصرف شخصی‌اش بود در كانون اصلاح و تربیت ماند و با قرار كفالت آزاد شد.

‌در خانه رفتارهای پرخاشگرانه نداشت؟

بیشتر به خودش آسیب می‌زد. مثلا به دیوار مشت می‌كوبید یا یك‌بار سرش را به شیشه كوبید و لاله گوشش پاره شد. یك‌بار جلو من نشسته بود كه یكدفعه یك مشت قرص برداشت و خورد. من با 115 تماس گرفتم و او را به بیمارستان لقمان بردند. همین كار را یك‌بار دیگر هم تكرار كرد و در بیمارستان بستری شد.

‌فكر نمی‌كنید این رفتارها و مخصوصا اقدام به خودكشی‌ها نمایشی بوده و او از این طریق می‌خواسته مشكلاتش را نشان بدهد؟

همه كارهایش برای مهرطلبی بود. دكتر هم تشخیص داده بود دارا اختلال شخصیت دارد.

‌دارا را در كودكی تنبیه بدنی می‌كردید؟

بچه كه بود من می‌زدمش اما پدرش این كار را نمی‌كرد. البته فقط همین یك كار را نمی‌كرد. دارا از همان بچگی عقده روانی پیدا كرده بود كه چرا پدرش به او پول نمی‌دهد و برایش خرج نمی‌كند.

‌فكر نمی‌كنید خود شما در اینكه حالا دارا به قتل متهم شده است، مقصر هستید؟

من خیلی كارها برای او انجام دادم. به اندازه چهار مادر برایش زحمت كشیدم. هر كاری كه به فكرتان برسد كردم اما دارا مشكل شخصیتی دارد.

‌در تمام این مدت سعی نكردید پسرتان را درمان كنید؟

او را پیش روانپزشك بردم حتی آزمایش‌هایی هم از مغزش گرفتند. 11 بار هم او را در كمپ ترك اعتیاد بستری كردم حتی یك دوره سه‌ماهه را هم در بهزیستی برای درمان سرپایی گذراند اما فایده‌ای نداشت.

‌دارا مشكل مالی داشت؟

نه روزانه از من پول می‌گرفت البته بیشتر پول را خرج دوستانش می‌كرد.

‌دوستان پسرتان را می‌شناسید؟

وقتی بچه بود آنها را می‌شناختم اما بزرگ كه شد خود دارا آنها را به من معرفی نمی‌كرد چون می‌دانست آنها را تایید نمی‌كنم حتی برای اینكه آنها را از دارا دور كنم به خانه چند نفرشان رفتم و به مادرهای آنها گفتم بچه شما خیلی خوب و پسر من پسر بدی است پس اجازه ندهید فرزندتان با دارا رفاقت كند اما آنها جواب دادند كاری از دست‌شان برنمی‌آید.

‌بعد از مرگ تینا مدتی طول كشید تا دارا دستگیر شود، در این مدت رفتار او تغییر نكرده بود؟

به هیچ‌وجه. او اصلا نمی‌دانست با تینا تصادف كرده و این دختر فوت شده، بعدا هم كه دستگیر شد خیال می‌كرد به اتهام سرقت بازداشت شده تا اینكه به او گفتند اتهامش قتل است. دارا قسم می‌خورد موقعی كه سوار پژو تینا شد و دنده عقب گرفت اصلا متوجه تصادف با او نشد و فكر كرد به بلوك سیمانی زده است. او به عمد این كار را نكرد.

‌در این مدت پیش آمده است كه یك لحظه خودتان را جای پدر و مادر تینا بگذارید.

بارها به این موضوع فكر كرده‌ام. خیلی سخت است. من خودم هر دو روز یك‌بار سر خاك تینا می‌روم و گل می‌گذارم. البته پنجشنبه‌ها و جمعه‌ها نمی‌روم تا با پدر تینا رودررو نشوم. از او خجالت می‌كشم. بارها از خدا خواسته‌ام درد خانواده تینا را به من بدهد تا آقای عابدینی و همسرش آرامش داشته باشند.

‌چه خواسته‌ای از اولیای دم دارید؟

من با دوستان تینا صحبت كرده و به آنها گفته‌ام از قول من به آقای عابدینی بگویند بروند دارا را از نزدیك ببینند و دو بار با او صحبت كنند آن وقت متوجه می‌شود دارا چه بچه ساده‌ای است. كاری كه او انجام داده خیلی بد بوده اما قتل عمد انجام نداده است. او آن لحظه حتی قیافه تینا را هم ندیده و نخواسته او را بكشد. اتفاق در حالت پریشانی و در چند ثانیه رخ داد. من از اولیای دم تقاضای بخشش دارم.

‌خود دارا چه وضعی دارد؟

او را دوباره از زندان به اداره آگاهی برده‌اند. با دارا كه صحبت می‌كردم، می‌گفت در زندان نمازخوان شده و هر دفعه سرنماز برای تینا دعا و از او طلب عفو و بخشش می‌كند.   


ویدیو : قاتل "تینا" اختلال شخصیت دارد!