قاتل «بن لادن»: با دو گلوله او را کشتم : قاتل بن لادن در مصاحبه ای گفت که او ...


قاتل بن لادن در مصاحبه ای گفت که او دو گلوله به سمت سر بن لادن شلیک کرده بود. عصر ایران: قاتل بن لادن در مصاحبه ای گفت که او دو گلوله به سمت سر بن لادن شلیک کرده بود.

"روبرت اونیل" عضو واحد ویژه نیروی دریایی آمریکا که چند روز قبل از این گفته بود او بن لادن را کشته است در مصاحبه ای با برنامه  " The Lead" شبکه سی ان ان آمریکا، جزئیات قتل بن لادن را مطرح کرد.

او گفت که اهمیتی برای این موضوع قائل نیست که پنتاگون به دنبال بازخواست وی به دلیل انتشار داستان کشتن بن لادن باشد.
اسامه بن لادن رهبر شبکه القاعده در ماه می 2011 در حمله نظامیان آمریکایی به مخفیگاهش در ابوت آباد در نزدیکی شهر اسلام آباد پاکستان کشته شد.

روبرت اونیل ادامه داد: فکر می کنم به صورتی جزئیات کشتن بن لادن را مطرح کرده ام که هیچ یک از تاکتیک ها یا قواعد را زیرپا نگذاشته ام. در صورتی که من مورد بازخواست قرار بگیرم دادگاه را مورد سخن خود قرار خواهم داد.

این نظامی آمریکایی افزود: به دلیل تهدیدات موجود به احتمال 90 درصدی من از عملیات قتل بن لادن بر نمی گشتم زیرا تهدیداتی از سوی ارتش پاکستان وجود داشت. این امکان وجود داشت که بالگرد ما را سرنگون کنند. علاوه بر این امکان داشت خانه بن لادن بمب گذاری شده باشد و افراد دیگری در این خانه، جلیقه های انفجاری خود را منفجر کنند.

وی توضیح داد: احتمال منفجر کردن خانه، زخمی شدن من، وجود انتحاری ها و شلیک گاز همه اینها باعث شد احتمال عدم بازگشت ما بیش از احتمال بازگشت باشد.

این عضو نیروهای ویژه نیروی دریایی آمریکا افزود: قبل از رفتن به این ماموریت با خانواده ام تماس گرفتم اما آنها را از جزئیات این عملیات آگاه نکردم. علاوه بر این برای کودکانم نامه نوشتم تا در صورتی که سالم برنگشتم، این نامه را در اختیار آنها قرار دهند.

وی در بخش دیگری از این مصاحبه توضیح داد که چگونه با استفاده از بالگرد در خارج از مجتمع محل سکونت بن لادن فرود آمدند در حالی که بالگرد نخست به هنگام فرود، سقوط کرده بود.

او گفت که نفر هشتم در ستون نظامیان واحد ویژه نیروی دریایی (SEAL ) بود و از طبقه همکف ساختمان تا طبقه دوم حرکت کرد. در این طبقه 6 نظامی جلوی وی متفرق شدند تا پسران بن لادن را بگیرند و بقیه اتاق های ساختمان را پاک سازی و هر گونه تهدید احتمالی را خنثی کنند. در این وضعیت او نفر دوم در صف قرار گرفت و به سمت طبقه سوم رفت جایی که پیش بینی می شد بن لادن پیدا شود.

هنگامی که گروه وارد طبقه سوم شد او فردی را در مقابل خود دید که مشخص شد یک زن است. این نگرانی وجود داشت که کمربند انفجاری داشته باشد. او فکر کرد که باید بر وی چیره شود. هنگامی که وارد اتاق شد ترسید بن لادن اتاق را منفجر کند.

اونیل توضیح داد: هنگامی که مطمئن شدم او بن لادن است به سمت سرش شلیک کردم. او بر روی زمین افتاد. گلوله دیگری به سمتش شلیک کردم و او را کشتم.


ویدیو : قاتل «بن لادن»: با دو گلوله او را کشتم